تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر : 10259

برگزاری اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی «رینوفست» در تبریز

برگزاری اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی «رینوفست» در تبریز

رضا کریملو با حضور در غرفه پایگاه خبری تابان خبر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۱۴ تا ۱۷ آذرماه یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس به عنوان یک برند ملی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود. وی با بیان این‌که رینوتکس، در راستای بهبود فضای کسب‌وکار دانش‌بنیان و با رویکرد توسعه و

رضا کریملو با حضور در غرفه پایگاه خبری تابان خبر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۱۴ تا ۱۷ آذرماه یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس به عنوان یک برند ملی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که رینوتکس، در راستای بهبود فضای کسب‌وکار دانش‌بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری برگزار می‌گردد، افزود: این نمایشگاه به دنبال دعوت از فناوران و شرکت‌های دانش بنیان سراسر کشور بوده و تلاش مستمر برای معرفی طرح‌های فناورانه حاضر در نمایشگاه به سرمایه‌گذاران بعد از برگزاری ایام نمایشگاه صورت می‌گیرد.

برگزاری اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی «رینوفست» در تبریز

وی تصریح کرد: تمرکز بر تجاری‌سازی فناوری و زون بندی تخصصی نمایشگاه و امکان دسترسی مشتریان و مصرف‌کنندگان فناوری به فناوران و امکان ایجاد ارتباط و تعاملات شبکه‌ای در حوزه مرتبط از جمله ویژگی‌ها و اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

کریملو با بیان اینکه یازدهمین دوره از نمایشگاه رینوتکس با سایر دوره‌ها متفاوت تر برگزار خواهد شد، افزود: عملکرد و خروجی دوره‌های قبل از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه امسال در ۲۴ حوزه تغییرات صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشارکت شرکت‌های زیاد در این دوره از نمایشگاه، گفت: سال گذشته با احتساب زون تخصصی دانش‌آموزی ۷۶۵ طرح حضور داشته و برای امسال نیز پیش‌بینی شده تا بیش از هزار طرح جذب شود.

مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: فناوران و نوآورانی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند عمدتا به دنبال بازار و جذب سرمایه‌گذار هستند؛ در این راستا با مجموعه‌های بزرگ رایزنی‌های لازم انجام گرفته تا بستر سازی جهت تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با فستیوال رینوفست نیز ادامه داد: از آنجایی که زون تخصصی دانش آموزی هر ساله با استقبال قابل توجهی مواجه می‌شد، امسال نیز مقرر شد تا به صورت جدی به این قضیه وارد شدیم؛ چراکه برگزاری این رویداد مهم زمینه ارتقای فناوری و نواوری بین دانش اموزان را فراهم می‌سازد.

وی با بیان این‌که در این مسیر دانش آموزان با استعدادهای خود آشنا شده و در راستای کسب و کار قدم برمی‌دارند، خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه به فناوری‌های نوین برای پیشرفت جامعه امری ضروری می‌باشد و این موضوع باید از زمان دانش آموزی شکل گیرد.

به گفته وی؛ از این فستیوال دانش آموزی حتی در مناطق محروم و روستاها نیز استقبال چشمگیری شده است و این نشانگر علاقه دانش آموزان به کارهای فناورانه و داشتن ایده‌های نو است.

 

برگزاری اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی «رینوفست» در تبریز

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.