تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 6561

نمایشگاه صنعت کیف و کفش در تبریز برگزار می‌شود

نمایشگاه صنعت کیف و کفش در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش تابان خبر، حبیب ماهوتی روز دوشنبه، ۱۹ تیرماه در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت کیف و کفش، محصولات پوست و چرم، ماشین آلات و صنایع وابسته، با اشاره به گذشت سی و چهار سال از فعالیت نمایشگاه بین المللی تبریز، اظهار کرد: طی سال جاری ۷۲ مجوز کارگروه

به گزارش تابان خبر، حبیب ماهوتی روز دوشنبه، ۱۹ تیرماه در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت کیف و کفش، محصولات پوست و چرم، ماشین آلات و صنایع وابسته، با اشاره به گذشت سی و چهار سال از فعالیت نمایشگاه بین المللی تبریز، اظهار کرد: طی سال جاری ۷۲ مجوز کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی جهت برگزاری نمایشگاه اخذ کرده‌ایم که تمامی این نمایشگاه‌ها در زمان موعد خود برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز بعد از نمایشگاه تهران، دومین نمایشگاه بزرگ کشور است، گفت: نمایشگاه تبریز در برخی از مسائل از نظر برگزاری‌ها جلوتر از نمایشگاه تهران است و همواره با قدرت و همکاری رسانه‌ها در راستای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل سیاسی کشور و تحریم ها، آنگونه که باید و شاید با کشورهای خارجی نمی‌توانیم کار کنیم ولی با این حال نمایشگاه تبریز در این زمینه توانسته همواره پیشقدم شود.

وی با اشاره به برگزاری برخی نمایشگاه‌های فرمایشی، تشریح کرد: مشارکت در برخی از نمایشگاه‌ها سیاسی بوده و به عنوان نمایشگاه فرمایشی برگزار می‌شوند درحالی که در تبریز هیچ نمایشگاهی به صورت فرمایشی برپا نمی‌شود؛ در برگزاری نمایشگاه‌های فرمایشی که اکثرا در تهران برگزار می‌شود سفارشات لازم از سوی برخی آقایان انجام می‌شود به عنوان مثال نمایشگاه صادرات کشوری کاملا نمایشگاه فرمایشی بود که در تهران برگزار شد که ما از برخورداری این نعمت‌ها در تبریز محروم هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش برخی از دوستان نمایشگاه‌های خوبی در تبریز برگزار می کنیم و برای رفع کاستی‌ها نیز تلاش خود را به کار می بریم، تاکید کرد: امسال بهسازی نمایشگاه را در نظر داریم، از این رو تغییرات و بروزرسانی تجهیزات قدیمی از برخی سالن‌ها شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه همواره سعی کرده‌ایم نمایشگاه‌هایی مفیدی برای آذربایجان شرقی برگزار کنیم، گفت: برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها با هزینه‌های گزاف و بی خودی هیچ فایده ای برای تبریز ندارد و نمایشگاه بین المللی تبریز تنها نمایشگاه در ایران است که با محوریت صادرات و اقتصاد کشور فعالیت می‌کند؛ چرا که در آن به هیچ عنوان به دنبال کسب سود نمایشگاهی نیستیم بلکه همواره به دنبال کسب سود طرفین تولید کننده، صادرکننده و مصرف کننده هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ ردیف بودجه‌ای برای نمایشگاه بین المللی تبریز اختصاص نیافته است و از سوی دولت هیچ حمایتی نمی‌شویم، گفت: تاکنون هیچ نوع تسهیلات بانکی اخذ نکرده‌ایم و تا اینجا نیز واحد‌های تولیدی و اقتصادی کشور همواره کمک حال ما شده‌اند‌ و قصد و انتظاری از سوددهی نمایشگاه نداریم.

ماهوتی با بیان اینکه متاسفانه در زمان کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین المللی تبریز افت کرد، گفت: در نیمه دوم سال ۹۹ به برگزاری نمایشگاه‌ها اقدام کردیم و اکنون نیز هیچ نمایشگاهی کنسل نشده بلکه در زمان برگزاری آن تغییراتی اعمال شده است.

وی افزود: تاکنون چندین نمایشگاه خوبی در نمایشگاه بین المللی تبریز با موفقیت برگزار شده که بازدید کنند‌ی خوبی داشته است و رضایت مشارکت کنندگان از نظر نمایشگاه، بازدید و موفقیت در امر تجارت که اکثرا منجر به قرارداد شده‌، درصد بالایی داشته است.

وی با اشاره به برخی انتقادات از گرمای سالن‌های نمایشگاه‌ها در هوای گرم تابستان، گفت: متاسفانه در این گرمای تابستان قدرت پایین آوردن ۴۰ درجه دمای گرم را به ۲۲ درجه در سالن‌های نمایشگاه نداریم، البته سعی بر کاهش دمای سالن‌ها با سیستم سرمایشی به ۲۵ یا ۲۶ درجه داریم، همچنین در نظر داریم زیرساخت‌های قدیمی سرمایشی را در سالن‌ها بروز رسانی کنیم.

برگزاری جشن سی و پنجمین سال تاسیس نمایشگاه بین المللی تبریز در سال آینده 

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه سال آتی نمایشگاه وارد سی و پنجمین سالگرد خود می‌شود، گفت: ۳۵ سال زیر بار برخی مسائل نرفته‌ایم و تاکنون هیچ نوع بار مالی بر دوش دولت نداشته‌ایم ولی ۳۵ سال دوام آورده‌ایم، به اتفاق آرا در مجمع عمومی مقرر شده سی و پنجمین سال نمایشگاه را جشن بگیریم و هرسال در برگزاری هر نمایشگاه این جشن همچنان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمایشگاه بین المللی تبریز را همگان در دنیا می‌شناسند، گفت: زمانی حتی در ترکیه تبریز را نمی‌شناختند، اما امروزه تبریز مهد فرش دستباف دنیا است و اکثر کشورها تبریز را به خوبی می‌شناسند.

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کیف و کفش از ۲۲ تیرماه در تبریز 

وی از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت کیف و کفش و محصولات پوست و چرم، ماشین آلات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد و گفت: از ۲۲ تیرماه تا ۲۵ نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش و ملزومات پوست و چرم در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود، نماینده ۱۴کشور خارجی به ویژه ترکیه، ایتالیا، دبی، عراق، افغانستان، چین و غیره نیز حضور خواهند داشت و از این کشورها حتما بازدیدکننده خواهیم داشت.

ماهوتی ادامه داد: خوشبختانه ثبت نام این نمایشگاه توسط آقای شهرام دانشور انجام شده و زحمت رفع مشکلات سفرهای بازدید و مذاکره با واحد‌های تولیدی کننده از سایر استان ها بر دوش ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کیف و کفش در سالن امیر کبیر و اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد، گفت: از استان‌‌های آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، همدان، زنجان، اردبیل و البرز و همچنین کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا و امارات در قالب نمایندگی حضور خواهند داشت‌.

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت کیف و کفش در تبریز

وی یادآور شد: حدود ۳۰۰ غرفه برای نمایشگاه کیف و کفش تدارک دیده شده است که واحد‌های توانمندی از استان ما نیز در آن حضور خواهند داشت، در این نمایشگاه تجارت کفش به صورت عمده رخ خواهد داد و قصد و غرض تک فروشی و جشنواره‌ای را نداریم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به تلاش در رفع مشکل گرمایشی سالن امیر کبیر، گفت: طی چند روز اخیر متخصصین امر اقدامات لازم را برای بروز رسانی و تغییرات وضعیت سالن انجام می‌دهمد، ساعت شروع نمایشگاه از ساعت ۱۷ عصر روز پنج شنبه ۲۲ تیرماه با برش نوار توسط مسولین استانی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به برخی کمبودها در نمایشگاه بین المللی تبریز، اظهار کرد: رفع کمبودها، زیباسازی سالن ها، آسفالت ریزی و بهسازی محوطه نمایشگاه و تغییر تاسیسات قدیمی از برنامه های در حال انجام این نمایشگاه است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با بیان اینکه سالانه بطور متوسط ۶۰ تا ۷۰ عنوان نمایشگاه در این مکان برگزار می‌شود، گفت: در طول ۳۴ سال از عمر نمایشگاه بین‌المللی تبریز بیش از دو هزار نمایشگاه در این محل برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.