تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 9876

تئاتر خیابانی بیانگر حرف دل مردم است

تئاتر خیابانی بیانگر حرف دل مردم است

به گزارش تابان خبر، الناز میرزا غفاری در حاشیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر تبریزیم از حضور پررنگ بانوان در این جشنواره تمجید کرد و گفت: هنرمندان در تئاتر خیابانی بیشتر از تئاتر صحنه ای حضور مردم را لمس می کنند و موضوع نمایش ها با مشکلات روز جامعه ارتباط مستقیمی دارد. او با اشاره به

به گزارش تابان خبر، الناز میرزا غفاری در حاشیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر تبریزیم از حضور پررنگ بانوان در این جشنواره تمجید کرد و گفت: هنرمندان در تئاتر خیابانی بیشتر از تئاتر صحنه ای حضور مردم را لمس می کنند و موضوع نمایش ها با مشکلات روز جامعه ارتباط مستقیمی دارد.

او با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی سختی های تئاتر صحنه ای را ندارد، افزود: در تئاتر صحنه ای باید طراحی صحنه، لباس و نورپردازی کرد، اما در تئاتر خیابانی اجرا آسان تر و لذت بخش تر از صحنه است.

 

این کارگردان با بیان اینکه اکثر مردم با تئاتر بیگانه هستند، اقدام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در برپایی این جشنواره را موجب ارتباط بیشتر با آن برای طرح مسائل شهروندی دانست و گفت: اجرای نمایش در خیابان باعث آشنایی تمام اقشار مردم با هنر تئاتر می شود و هزینه ای برای آنها تحمیل نمی کند و مردم بعد از اجرا علاقه و رغبت زیادی را برای فعالیت فرزندان خود در این عرصه نشان می دهند.

 

میرزا غفاری با بیان اینکه عده ای از مردم به علت مشکلات مالی امکان تماشای نمایش در سالن های تئاتر را ندارند، ابراز کرد: تئاتر خیابانی تمام اقشار مردم جامعه را در بر میگیرد و نوع نگاه مردم به هنر روشنتر و جدی تر می‌شود.

 

او با بیان اینکه فعالیت در تئاتر صحنه ای برای بانوان آسان تر از تئاتر خیابانی است، اظهار کرد: فعالیت بانوان پایتخت در حوزه تئاتر خیابانی گسترده تر از شهرستان ها است و فعالیت بانوان در شهرستان ها نسبت به تهران پایین تر است و اقداماتی مانند جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم به میزبانی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گامی در جهت رفع این نیاز است.

 

این کارگردان ارومیه ای با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی ارتباط مستقیم هنرمند با مردم است، افزود: تئاتر شکل قوی از هنر است و این هنر پیام ها را به صورت مستقیم به مردم انتقال می دهد و تئاتر خیابانی بهترین گزینه برای آموزش شهروندی و انتقال پیام ها و هشدارها برای مردم عادی جامعه است.

 

میرزا غفاری همچنین در ادامه به اجرای نمایش یک روز پرماجرا در ششمین جشنواره سراسری تئاتر تبریزیم اشاره کرد و گفت: این نمایش روایت اعتراف فردی در لحظه مرگ را نشان می دهد که پس از اهدای زندگی دوباره به او از اعتراف خود به اشتباهاتش پشیمان می شود.

 

ششمین جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم پس از چندین سال وقفه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با همراهی شهرداری مناطق دهگانه، با همدلی موثر شهرداری منطقه ۱، منطقه ۲ و سازمان سیما منظر و دیگر نهادهای متولی در مجموعه ائل گلی تبریز برگزار شد.

مصاحبه از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.