تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
کد خبر : 10067

ثبت‌نام بیش از 800 نفر در جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی تبریز

ثبت‌نام بیش از 800 نفر در جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی تبریز

به گزارش تابان خبر، مسعود سعادتی، روز پنج شنبه، 18 آبان ماه، در نشست خبری با اهالی رسانه در محل باشگاه فرهنگیان تبریز با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت تعمیق و بسط یادگیری در مدارس، برگزاری رویدادهای علمی فناورانه، نمایشگاه‌ها و اجرای پروژه‌های علمی را پذیرفته شده‌ترین روش تعمیق و کاربرد دانش در زندگی واقعی

به گزارش تابان خبر، مسعود سعادتی، روز پنج شنبه، 18 آبان ماه، در نشست خبری با اهالی رسانه در محل باشگاه فرهنگیان تبریز با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت تعمیق و بسط یادگیری در مدارس، برگزاری رویدادهای علمی فناورانه، نمایشگاه‌ها و اجرای پروژه‌های علمی را پذیرفته شده‌ترین روش تعمیق و کاربرد دانش در زندگی واقعی از نظر متخصصان تعلیم و تریت، دانست.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره از ۱۴ الی ۱۷ آذر ماه سال جاری، گفت: این فستیوال علمی می‌تواند بخشی از برنامه تحول در مدارس باشد.

وی، هدف از برگزاری فستیوال علمی رینوفست را ایجاد فضای علمی آمیخته با فضای تفریحی، افزایش آگاهی نسبت به مفاهیم نو در حوزه‌های رباتیک، هوافضا و هوش مصنوعی و رقابت در قالب مسابقه و لیگ دانست و انجام آزمایش‌های جذاب و طراحی بخش‌های علمی ویژه و اهدای جایزه به نفرات منتخب را از دیگر بخش‌های مهم این رویداد علمی، عنوان کرد.

 

وجود ۳۹ پژوهشسرای دانش‌آموزی در آذربایجان شرقی

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۳۹ پژوهشسرای دانش‌آموزی در آذربایجان شرقی، گفت: استفاده از فعالیت‌های علمی آموزشی و نوآورانه مکمل برنامه درسی بسته به ظرفیت و توانایی هر منطقه را جزو اولویت‌های فستیوال رینوفست و همزمانی این رویداد علمی با هفته پژوهش را فرصتی برای ارائه محصولات فناورانه می‌دانیم.

وی ادامه داد: از دانش آموزان فعال در رینوفست در هفته پژوهش تجلیل شده و فضای علمی و انگیزه‌ای برای آشنایی با موضوعات جدید ایجاد خواهد شد.

سعادتی با اشاره به نقش فستیوال‌های علمی فناورانه در پیشرفت علمی کشور، بیان کرد: آینده فناوری هر کشوری در صورت کاربردی یاد گرفتن مفاهیم علمی و کسب ایده در رویدادهای علمی و تولید محصول به دنبال آن، تضمین شده است.

وی تاکید کرد: شرکت در فستیوال فناوری و نوآوری رینوفست، فضا را برای مشارکت این دانش‌آموزان در جشنواره‌هایی مانند   نوجوان و جوان خوارزمی و یا سایر رویدادهای علمی دانشجویی و پرورش دانش آموز نخبه و کسب رتبه‌های بالاتر علمی، فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در این فستیوال به ترتیب از شهرهای تبریز، مراغه و نظرکهریزی هستند که این آمار، میزان تبلیغ در محروم‌ترین مناطق را نشان می‌دهد‌.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های تحولی در مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تلاش برای تبدیل اهداف سند تحول بنیادین به کلید واژه و تعریف بیش از ۵۰ شاخصه برای تقسیم‌بندی مدارس از اجرایی شدن این برنامه جامع از سال جاری خبر داد و اظهار کرد: مدارس بر اساس این شاخص‌ها سنجش شده و میزان ارتقا مدارس طبق اهداف سند تحول بنیادین استخراج و مدارس از نظر نقاط ضعف و قوت شناسایی می‌شوند و برنامه‌های حمایتی از نظر سرانه و نیروی انسانی، افزایش اختیارات و ارتقا مدیران موفق نیز بر همین اساس انجام خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، توجه به رویدادهای فناورانه و نوآروانه را گامی به سوی تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش به استناد سند تحول بنیادین باور دارد تحول از درون مدرسه شروع می‌شود؛ از این رو تقویت مدارس و اجرای سیاست‌های تحولی در مدارس جزو سیاست کلان آموزش و پرورش برای ایجاد این تحول در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت تحول در مدارس به قدری است که پیشنهاد شده تمام مدیران کل برای رصد اقدامات تحول آفرین و نظارت بر آن مشاور تحولی انتخاب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، با اشاره به نقش فستیوال‌های فناوری و نوآوری  در پیشرفت کشور، گفت: دانش آموزانی که در دوره دانش آموزی مفاهیم علمی و پژوهشی را یاد می‌گیرند کشور از لحاظ پیشرفت فناوری کشوری تضمین شده، می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی برای برگزاری دیگر جشنواره‌ها برای  دانش آموزان است، گفت: بیشترین آمار شرکت کنندگان در جشنواره رینوفست مربوط به تبریز، مراغه، نظرکهریز است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای اثبات توانایی دانش آموز است، آموزش و پرورش تصمیم گرفته اهدافی که در سند تحول انجام شود را به کلید واژه تبدیل کند که حدود ۵۰ شاخص برای آن تعریف شده است.امسال برنامه ای آغاز خواهد شد که تمامی مدارس با این شاخص‌ها سنجش می‌شود.

وی افزود: امسال متناسب با شرایط مدارس، برنامه‌های حمایتی از نظر سرانه، نیروی انسانی، اختیارات مدرسه، ارتقای مدیران موفق اجرا خواهد شد.

رضا کریملو – رئیس ستاد اجرایی رینوتکس نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دوره یازدهمین نمایشگاه رینوفست، اظهار کرد: امسال برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده است ،همچنین بالای ۲۰ مورد تغییرات در برگزاری این دوره از جشنواره انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری فستیوال دانش آموزی به صورت اختصاصی با نام تجاری رینوفست، گفت: حضور و مشارکت بازیگران مهم استانی در این جشنواره نیزاز بحث مهم است، بالای ۴۰ درصد ثبت نامی ها در بخش ایده و دانش آموزی است .

وی ادامه داد: به احتمال زیاد سالن اختصاصی پروین اعتصامی از نمایشگاه بین المللی را برای بحث رینوفست اختصاص داده‌ایم.

حامد تقی پور- رییس ستاد اجرایی رینوفست، نیز در این نشست با بیان اینکه  بی شک راه برون رفت از مشکلات فعلی توجه به دانش بنیان و فناوری است، گفت: روش‌های سنتی به حد کافی به اشباع رسیده است برهمین اساس باید توجه بیشتری نسبت به فناوری و نوآوری از همان دوران دانش آموزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم این فستیوال تنها یکبار اجرا شود تاکید داریم، دبیرخانه ای دایمی بعد از این فستیوال دایرو استعدادهای دانش آموزان نیز بعد از رینوفست شناسایی و بررسی شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف رینوفست، تشریح کرد: این فستیوال از چهار بخش مسابقات، نمایشگاه دستاوردها،  بخش سمینارهای آموزشی و بخش شبکه سازی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.