تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 2882

انیمیشن روح، اثری برای ستایش زندگی

انیمیشن روح، اثری برای ستایش زندگی

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر تابان خبر، احتمالا شما هم موافق هستید که گاهی وقت‌ها تماشای یک انیمیشن جذاب و دلنشین، با دنیای جادویی‌اش که پر از نقش و خیال و رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز است، حتی بیشتر از یک فیلم خوب حال آدم را جا می‌آورد، مخصوصا وقتی که از دنیایی دیگر درمورد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر تابان خبر، احتمالا شما هم موافق هستید که گاهی وقت‌ها تماشای یک انیمیشن جذاب و دلنشین، با دنیای جادویی‌اش که پر از نقش و خیال و رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز است، حتی بیشتر از یک فیلم خوب حال آدم را جا می‌آورد، مخصوصا وقتی که از دنیایی دیگر درمورد نحوه ی زندگی ما در این کره خاکی، سخن می گوید.

انیمیشن روح یا به تعبیر من جوهره وجود آخرین اثر استودیو پیکسار ناخودآگاه مرا یاد رمان وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم، روانشناس و نویسنده ی پرآوازه ی آمریکایی می اندازد، و تداعی گر تفکر اگزیستانسیالیستیی وی در توصیف ابعاد مختلف روان آدمی و دستیابی اش به حقیقت آفرینش می باشد. این انیمیشن با زبانی ساده سعی کرده به مفهوم زندگی، ارزش و جایگاه آن برای ما و تبیین حقایق هستی بپردازد و به ما نشان می دهد که دستیابی به حقیقت از عدم اعتقاد و تردید آغاز می‌شود، نه از میلی کودکانه که کاش این‌طور می‌شد. پس حقیقت به خودی خود مقدس نیست؛ آنچه مقدس است، جست‌وجویی است که برای یافتن حقیقت خویش می‌کنیم! آیا کاری مقدس‌تر از خودشناسی سراغ دارید؟

در این فیلم سعی شده شور زندگی (زندگی به ذات خود) در تقابل با سردرگمی انسان در جست جوی هدف زندگی به تصویر کشیده شود و با به خدمت گرفتن تصاویر زیبا و انتخاب موسیقی جاز به عنوان تم غالبِ در این راستا موفق عمل کند.

قهرمان در این انیمیشن، سیال و روان بوده و به نوعی همه ی انسان ها را در جایگاهی که هستند، قهرمان معرفی می‌ کند و به ما می فهماند که زندگی صرفا دستیابی به اهداف نیست، بلکه طی کردن مسیر در رسیدن به این اهداف است؛ و برای لذت بردن از زندگی لازم نیست خیلی منتظر اتفاقهای عجیب و غریب باشید، گاهی لذت آنقدر به ما نزدیک می شود که اصلا متوجه آن نمی شوید، مثل گاز زدن یک پیتزای خوشمزه یا تماشای افتادن یک برگ پاییزی از درخت.

شاید تماشای این انیمیشن ما را به این فکر فرو ببرد که تا چه حد زندگی رو فهمیده ایم و تا چه اندازه، زندگی را زندگی می کنیم!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.