تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر : 10732

دولت برای گشایش گره کور ترافیکی ایلخچی کمر همت بست

دولت برای گشایش گره کور ترافیکی ایلخچی کمر همت بست

به گزارش تابان خبر، اجرای پروژه کنارگذر ایلخچی  در سال ۱۳۸۶، کلید خورد اما بنا به دلایل نامعلومی به مدت ۱۵ سال راکد مانده بود، با اهتمام جدی دولت و تزریق اعتباراتی آغاز به کار کرد و قطعه نخست آن ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. جبارعلی ذاکری، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از

به گزارش تابان خبر، اجرای پروژه کنارگذر ایلخچی  در سال ۱۳۸۶، کلید خورد اما بنا به دلایل نامعلومی به مدت ۱۵ سال راکد مانده بود، با اهتمام جدی دولت و تزریق اعتباراتی آغاز به کار کرد و قطعه نخست آن ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دولت برای گشایش گره کور ترافیکی ایلخچی کمر همت بست

جبارعلی ذاکری، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از عملیات اجرایی پروژه کنارگذر ایلخچی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی برای اتمام این پروژه استان دارد، اظهار کرد: بعد از ۱۵ سال رکود در اجرای این پروژه، با همت دولت، اجرای این پروژه با تحویل به پیمانکار جدید آغاز شده است.

دولت برای گشایش گره کور ترافیکی ایلخچی کمر همت بست

وی در خصوص اعتبارات دولتی تخصیص یافته به این پروژه، خبر داد: در دور اول سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از آن اعتبار به پروژه تزریق شده است و هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین مالی پروژه وجود ندارد.

دولت برای گشایش گره کور ترافیکی ایلخچی کمر همت بست

وی افزود: با فرا رسیدن فصل سرما، احتمال می رود آسفالت ریزی این کنارگذر به مدت محدودی، به تعویق بیفتد.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: قطعه نخست این پروژه که هشت کیلومتر است تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و آماده بهره برداری می شود.فاز دوم طرح نیز که مربوط تبادل ورودی و خروجی است، با تملک اراضی با اخذ حکم از دادستانی، تا یک ماه آینده نهایی شده و تملک آن اتمام می یابد.دستور اجرای فاز دوم در اسرع وقت به پیمانکار ابلاغ می شود.

ذاکری با بیان اینکه مدت قرارداد قطعه نخست کنارگذر، ۳۶ ماهه است و تاکنون ۱۴ ماه از آن طی شده، اعلام کرد: مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کنارگذر ایلخچی، هفت هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۵۰ درصد از این اعتبار، در پروژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه محور آذرشهر_تبریز، یکی از تاثیرگذارترین و پر ترافیکترین محورهای استان و کشور است، گفت: اجرای طرح کنار گذر ایلخچی، می تواند در کاهش هزینه ها موثر بوده و گره ترافیکی این منطقه را بگشاید.

ذاکری با اشاره به اینکه سالانه ۱۱۰ هزار خودروی سبک و سنگین در محور آذرشهر_تبریز، تردد می کند و این جاده را به یکی از پرترافیک ترین جاده های کشور تبدیل کرده است، تاکید کرد: دولت برای رفع مشکل ترافیکی این جاده، کمر همت بسته است.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این طرح در بیستم شهریورماه ۱۴۰۱، با واگذاری به پیمانکار جدید، آغاز به کار کرد و عملیات تولید و پخش آسفالت نیز از ۱۵ مرداد امسال آغاز شد.

طی این گزارش، انتظار می رود با اجرا و اتمام این پروژه مهم راهی استان، مشکل ترافیکی شهر ایلخچی برای همیشه رفع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.