تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر : 10408

رشد 108 درصدی اعضای کتابخانه ‌های آذربایجان شرقی

رشد 108 درصدی اعضای کتابخانه ‌های آذربایجان شرقی

به گزارش تابان، اسد بابایی روز چهارشنبه، 24 آبان ماه در نشست خبری، با اشاره به تعداد کتب امانت گرفته شده از کتابخانه‌های استان و رشد بیش از 70 درصدی آن طی یکسال اخیر، گفت: از سال 1400 تا 1401 ، حدود ۷۲۳ هزار و ۱۱۵ کتاب تحویل اعضا شده و همچنین ازهفته کتاب ۱۴۰۱

به گزارش تابان، اسد بابایی روز چهارشنبه، 24 آبان ماه در نشست خبری، با اشاره به تعداد کتب امانت گرفته شده از کتابخانه‌های استان و رشد بیش از 70 درصدی آن طی یکسال اخیر، گفت: از سال 1400 تا 1401 ، حدود ۷۲۳ هزار و ۱۱۵ کتاب تحویل اعضا شده و همچنین ازهفته کتاب ۱۴۰۱ تا 1402،  یک میلیون و 233هزار و 861 نسخه کتاب به اعضا ارائه شده است.

بخشودگی جرائم دیرکرد کتب امانت گرفته شده

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از 23 تا 25 آبان ماه جریمه دیرکرد کتاب‌های امانتی حذف می‌شود، گفت: افرادی که به هر نحوی نتوانسته اند کتاب امانتی را درزمان تعیین شده به کتابخانه بازگردانند، می توانند بدون اعمال هیچ گونه جریمه ‌ای از 23 تا 25 در این هفته کتاب را تحویل کتابخانه ها دهند.

وی با بیان اینکه کتابداران سربازان گمنام جبهه فرهنگی هستند، گفت: این قشر هیچ موقع در معرض دید نیستند ولی تمامی کارهای مربوط به کتاب را با کم ترین دریافتی و بیشترین عملکرد انجام می‌دهند.

افزایش کتابخانه‌های استان به 117 کتابخانه

وی از افزایش تعداد کتابخانه‌های استان از113کتابخانه به 117 کتابخانه خبر داد و گفت: طی 15 ماه گذشته چهار کتابخانه به تعداد کتابخانه‌های استان اضافه شده است.

 بابایی از افتتاح کتابخانه استاد کریمی مراغه در حاشیه شهر مراغه خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب، کتابخانه استاد کریمی مراغه با 420 مترمربع در 28 آبان ماه افتتاح می‌شود این کتابخانه شامل بخش‌های مخزن، نشریات و سالن مطاله برادران و خواهران است.

وی با اشاره به تغییر روش اهدای کتاب از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید کتب دانشگاهی و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان کتاب از نمایشگاه بین المللی صرف شده است.

وی ادامه داد: تاکنون سه پویش کتاب راه اندازی کرده‌ایم که در این پویش‌ها ۷۶ هزار و ۳۱۴ نسخه کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به بهسازی کتابخانه‌های استان، گفت: کتابخانه‌ی یامچی مرند و شهید رجایی عجب شیربا هزینه کرد 23 میلیارد ریال بهسازی شده‌اند، همچنین کتابخانه شهید انتظاری هشترود وفاز یک کتابخانه مرکزی تبریز نیز در حال بهسازی هستند.

وی بیان کرد: کتابخانه شهرستان هوراند نیز در حال توسعه است، همچنین کتابخانه‌‌ای جدید در روستای تازه قلعه ملکان نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۳۶۱ عنوان برنامه ی فرهنگی در کتابخانه‌های استان اجرا شده است، گفت: اکنون این تعداد به بیش از ۱۰ هزار برنامه رسیده که نسبت به سال‌های گذشته افزایش ۶۱ درصدی داشته است.

۸۰ درصد اعضای کتابخانه‌ها زیر ۱۴ سال است

بابایی با بیان اینکه ۸۰ درصد اعضای کتابخانه‌ها زیر ۱۴ سال است، گفت: برای ما خوشحالی دارد که توانسته‌یم با انجام برنامه های مختلف فرهنگی دهه نودی‌ها را جذب کتابخانه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش استانی تکریم کتاب و کتابخوانی، گفت: فردا این همایش از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن صدرا برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح بخش کودک کتابخانه علامه ی جعفری محله محروم احمدآباد خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب‌های مختلف در کتابخانه ها، اجرای طرح کتابت قرآن در کتابخانه مرکزی تبریز، تربیت، شهریار و سردار سلیمانی سهند، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، بخشودگی جرائم دیرکرد کتب امانت گرفته شده، افتتاح کتابخانه کریمی مراغه‌ای از جمله برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بالای ۳ هزار و606  نسخه ی خطی در کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری می‌شود، گفت: از مردادماه 1401، 76 هزار و 314 نسخه کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.