تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 8932

شهریار شاعری مردمی بود

شهریار شاعری مردمی بود

سرویس فرهنگی تابان خبر: هادی بهجت تبریزی، فرزند استاد شهریار در حاشیه مراسم سالگرد استاد که در خانه موزه این استاد فرزانه برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار تابان خبر اظهار کرد: خانه استاد شهریار، تنها خانه موزه مشاهیر تبریز است که تمام آثار شاعر در محل زندگی خود به نمایش گذاشته شده است. وی

سرویس فرهنگی تابان خبر: هادی بهجت تبریزی، فرزند استاد شهریار در حاشیه مراسم سالگرد استاد که در خانه موزه این استاد فرزانه برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار تابان خبر اظهار کرد: خانه استاد شهریار، تنها خانه موزه مشاهیر تبریز است که تمام آثار شاعر در محل زندگی خود به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: آمار بازدیدکنندگان این خانه موزه نسبت به موزه های دیگر شهر بیشتر است و از علت های استقبال گردشگران خارجی و داخلی از این خانه میتوان به وجود آثار، اشیا، اثاثیه منزل از جمله مبل، لحاف تشک، سماور، یخچال، ظروف چینی قدیمی، کتابخانه، دستخط، لباس، عصا و تابلو نقاشی های متعدد، وجود ظروف قدیمی در آشپزخانه اشاره کرد که بازدیدکننده ها را حیرت زده می کند.

او با بیان اینکه محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به استاد شهریار ۱۹ سال آخر زندگی خود را در این خانه زندگی کرده است، افزود: این خانه در سال ۱۳۷۰ توسط اداره کل میراث فرهنگی و سپس توسط شهرداری خریداری شد و ما به عنوان خانواده استاد شهریار قصد فروش، تقسیم و یا تخریب این خانه را نداشتیم و در حال حاضر خوشبختانه ۹۰ درصد این خانه شکل گذشته خود را حفظ کرده است.

فرزند استاد شهریار ادامه داد: در حال حاضر خانه پدرم توسط شهرداری تبریز اداره می شود، چرا که بودجه شهرداری متکی به بودجه کشوری نیست و از این بابت این دستگاه مشکلی برای اداره این خانه ندارد، اما سایر ارگان ها به علت متکی به بودجه کشوری نتوانستند مدیریت این مجموعه را به عهده بگیرند.

بهجت تبریزی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان به صورت علمی و تخصصی خانه های قدیمی را نگهداری می کند، اظهار کرد: این اداره کل در حفظ و نگه داری و همچنین مرمت خانه های قدیمی گزینه تخصصی و علمی تر از دیگر ارگان هاست.

پسر استاد شهریار با بیان اینکه استاد شهریار شاعر محبوب در ادبیات تاریخ معاصر است و جایگاه او را در ادبیات کشور زمان مشخص خواهد کرد، افزود: سوز و رقت در اشعار پدرم، مهر او را در دل تمام عاشقانش انداخته و علاوه بر این استاد در تمامی زمینه ها از جمله طبیعت، زندگی روستایی، جوانان، مذهب، نقاشان، موسیقی دان ها و هنرمندان شعر سروده است و این امر نشان دهنده مردمی بودن استاد شهریار است.

بهجت تبریزی با بیان اینکه اشعار استاد شهریار حوادث را منعکس داده و خود گویای آیینه زمان است، گفت: شهریار همیشه به جاودانگی فکر می کرد و به مادیات و زندگی دنیوی توجهی نداشت و او با ساده ترین کلمات توانست دلنشین ترین اشعار را در زمینه های مختلف به تصویر بکشد و شعرهای زیبای او پای نامه جاودانگی او را در عالم ادبیات امضا کرد و شهریار توانست به عنوان یکی از ستاره های همیشه درخشان آسمان شعر بدرخشد.

مصاحبه از زهرا ناصران

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.