تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 6470

مصدومیت 19 نفر بر اثر حمله سگ هار در مرند و اهر

مصدومیت 19 نفر بر اثر حمله سگ هار در مرند و اهر

به گزارش تابان خبر، وحید شادی نیا در تشریح این خبر گفت: این حادثه که ساعت ۱۸:۰۰روز گذشته داخل شهر مرند روی داد، منجر به مصدومیت ۱۲شهروند شد. وی ادامه داد: از این افراد که شامل زن و کودک و مرد بودند و دچار جراحت‌های سر، صورت و دست شده بودند، دو مصدوم جهت ادامه

به گزارش تابان خبر، وحید شادی نیا در تشریح این خبر گفت: این حادثه که ساعت ۱۸:۰۰روز گذشته داخل شهر مرند روی داد، منجر به مصدومیت ۱۲شهروند شد.

وی ادامه داد: از این افراد که شامل زن و کودک و مرد بودند و دچار جراحت‌های سر، صورت و دست شده بودند، دو مصدوم جهت ادامه درمان به بیمارستان امام رضا تبریز، انتقال و دو مصدوم در بیمارستان مرند، بستری و مابقی  مصدومین پس از دریافت خدمات درمانی و تزریق واکسن هاری ترخیص شدند.

به گزارش تابان خبر به نقل از روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی، لازم به توضیح است علائم اولیه هاری که بیماری مشترک انسان و حیوان است، شامل سرفه، خستگی، تب، سردرد، بدن درد، کاهش اشتها، درد عضلانی، تهوع، گلودرد است؛ علاوه بر اینکه ممکن است فرد مصدوم به صدا و نور بسیار حساس شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر نیز از مصدوم شدن هفت نفر از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان در پی حمله سگ هار خبر داد.

میثم گنجه نیز در تشریح جزییات این حادثه، اظهار کرد: در پی حمله سگ هار در روستای قراجه‌لو در شهرستان اهر، هفت نفر از اهالی این روستا مصدوم شدند که یک نفر از آنها جهت مداوا به بیمارستان باقرالعلوم اهر مراجعه کرد و شش نفر دیگر واکسن و سِرُم هاری دریافت کردند.

وی افزود: طی هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب اهر، دستور معدوم‌سازی، صادر و با همکاری اهالی روستای قراجه‌لو، سگ هار معدوم شد.

گنجه گفت: با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان اهر نمونه‌برداری جهت انجام آزمایشات مختلف انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.