تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر : 4883

علت تشدید اخذ زیرمیزی برخی پزشکان از زبان معاون درمان

علت تشدید اخذ زیرمیزی برخی پزشکان از زبان معاون درمان

به گزارش تابان خبر، دکتر جواد احمدیان در نشست خبری، با بیان اینکه اصل سلامت، اصل بر پیشگیری است، اظهار کرد: به برکت جهاد و ایثارگری کادر درمان به ویژه در ایام کرونا، شاهد ارائه‌ی خدمات درمانی در اقصی نقاط استان شدیم. وی با اشاره به نقش پزشکان زحمتکش در بخش سلامت جامعه، ادامه داد:

به گزارش تابان خبر، دکتر جواد احمدیان در نشست خبری، با بیان اینکه اصل سلامت، اصل بر پیشگیری است، اظهار کرد: به برکت جهاد و ایثارگری کادر درمان به ویژه در ایام کرونا، شاهد ارائه‌ی خدمات درمانی در اقصی نقاط استان شدیم.

وی با اشاره به نقش پزشکان زحمتکش در بخش سلامت جامعه، ادامه داد: کادر درمان از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار هستند و این قشر در زمان کرونا متعهدانه رسالت خود را در ارائه‌ی خدمات درمانی به مردم انجام دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگر سخنان خود به علت تشدید اخذ زیرمیزی برخی پزشکان واکنش نشان داد و افزود: هر سال که میزان تورم مشخص می‌شود، خدمات تعرفه ی پزشکی به طور ناچیز افزایش می‌یابد و این امر سال به سال جامعه‌ی پزشکی را فقیرتر می‌کند، ۱۰ سال قبل شاید یک پزشک با درآمد خود در مدت کوتاهی می توانست خودرو بخرد ولی اکنون با چند ماه کار نمی‌تواند آن را خریداری کند.

وی بیان کرد: اگر میزان تعرفه‌های پزشکی در تخصص‌های مختلف با میزان تورم جامعه همسان باشد به میزان قابل توجهی از این تخلفات کاسته می‌شود.

پزشکان زیرمیزی بگیر، نباید سمت اداری داشته باشند

وی ادامه داد: در سیستم های گذشته افرادی بودند که بالاترین دریافتی اضافه داشتند ولی در سیستم دقت نمی شد، در دولت سیزدهم تاکید شده تا افرادی که دریافتی اضافی دارند و زیر میزی اخذ می‌کنند نباید دارای سمت و مسیولیت اداری شوند به هیچ عنوان از این گونه افراد حمایت نمی کنیم و اخذ ریالی بالاتر از مبلغ مشخص شده در تعرفه ی سیستم عمومی و دولتی، قابل قبول نیست.

 

علت تشدید اخذ زیرمیزی برخی پزشکان از زبان معاون درمان

 

وی با بیان اینکه مسمومیت دانش آموزان نیز یکی دیگر از نقشه و فتنه‌های ترکیبی علیه نظام و مردم است، گفت: بخش عمده‌ی این موضوع فروکش کرده است، اطلاعات جمع آوری شده در این مورد به وزارت خانه ارسال شده است تا موارد آنالیز شود.

احمدیان در خصوص مسمومیت دانش آموزان، گفت: سیستم بهداشتی و مراکز بیمارستانی با اینکه با مسایل مالی مواجه هستند ولی برای درمان دانش آموزانی که علایم مسمومیت داشتند، ریالی دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه مسمومیت دانش آموزان نیز یکی دیگر از نقشه و فتنه‌های ترکیبی علیه نظام و مردم است، گفت: بخش عمده‌ی این موضوع فروکش کرده است، اطلاعات جمع آوری شده در این مورد به وزارت خانه ارسال شده است تا موارد آنالیز شود.

معاون غذا و داروی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه غذا و دارو یکی از مهم‌ترین بخش‌های سلامت محسوب می‌شود، اظهار کرد: قطعا هرگونه موفقیت در حوزه درمان منوط به تامین دارو است، طی ماه‌های اخیر به ویژه از مهرماه پارسال به مدت چهار ماه با کمبودهایی در تامین سرم و آنتی بیوتیک مواجه شدیم که خوشبختانه در حال حاضر این کمبودها با اتخاذ و تمهیدات ویژه فروکش کرده است ولی هنوز نتوانسته‌ایم این کمبود را به صفر برسانیم.

دکتر مسلم نجفی با تاکید بر اینکه تغذیه سالم یکی از ستون‌های اصلی انسان سالم است، گفت: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های اصلی در تولید مواد غذایی شمرده می‌شود، نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ واحد در زمینه تولید مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه لوازم پزشکی نیز کمبود جدی در حوزه لوازم پزشکی بیمارستان‌ها نداریم و در صورت بروز کمبود، اقدامات به موقع برای رفع آن انجام می‌شود.

حسین حقائی با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت، اظهار کرد: هفته سلامت صرفا تلنگری برای یادآوری مقوله‌ی مهم سلامت است، امسال نیز شعار «سلامتی برای همه» از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است در کشور ما نیز «پوشش همگانی سلامت» از برنامه‌های مهم و اولویت دار سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت شمرده می‌شود، امسال شعار هفته سلامت کشور ما نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی«سلامت برای همه» اعلام شده است.

وی  ادامه داد: شاکله و محور اصلی جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه‌ی پایدار دست یابد، انسان سالم است.

وی با اشاره به تعریف بهداشت جهانی از فرد سالم، گفت: از نظر بهداشت جهانی فردی سالم است که از رفاه جسمی، روحی، روانی و اجتماعی برخوردار شود و عاری از هرگونه بیماری باشد، تعریف بهداشت جهانی مستلزم پوشش همگانی بوده به طوریکه هر فردی که در جهان زندگی می‌کند باید بتواند از خدمات بهداشتی بهره مند شود.

معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به رفتارهای ناسالم مردم آذربایجان شرقی، گفت: درحال حاضر مصرف میوه و سبزی در استان ما بسیار کم بوده و مصرف روغن‌های حیوانی چشمگیر است، کم و بی تحرکی یکی از عوامل بروز بیماری قلبی و عروقی است که اکنون این بیماری در رده‌های پایین سنی شایع شده است.

وی با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت در جهان تاکنون ۵۰ درصد بوده است، ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی بعد از جنگ جهانی دوم تشکیل شد برای اینکه بتوانند پوشش همگانی را ترویج دهند رسیدن به پوشش همگانی سلامت را تا سال ۲۰۰۰ اعلام کردند ولی متاسفانه تاکنون پوشش همگانی در جهان تنها ۵۰ درصد مردم را پوشش می‌دهد.

معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به هدف پوشش همگانی سلامت، گفت: هدف از این پوشش این بوده که افراد بین سلامتی و برخورداری از حداقل های زندگی یکی را انتخاب نکنند بلکه در کنار زندگی باید بتواند به سلامتی نیز برسند، طبق داده های علمی، سیستم بهداشت درمانی تنها می تواند ۴۰ درصد در سلامت مردم نقش داشته باشد، بنابراین مردم نیز باید در تامین و ارتقای سلامت خود تلاش کنند.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۴ اردیبهشت ماه با عنوان سلامت و رسانه در جریان برگزاری برنامه‌های مختلف هفته سلامت، گفت: با توجه به اهمیت رسانه و پیشرفت ارتباطات در این هفته، روزی را با عنوان رسانه و سلامت تعیین شده است انتظار داریم اصحاب رسانه به ارتقای سواد سلامت مردم اهتمام ورزند.

علت تشدید اخذ زیرمیزی برخی پزشکان از زبان معاون درمان

وی با بیان اینکه شیوه‌ی زندگی سالم و سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم شیوه‌ی زندگی سالمی داشته باشند باید ابتدا تغذیه سالم داشته باشند کم تحرکی و بی تحرکی از علل اصلی ناسالمی است.

وی با بیان اینکه سلامت در تمام ابعاد جامعه تأثیر فراوانی دارد، افزود: هفته سلامت صرفا تلنگری است تا مردم خود مراقبتی را فراموش نکنند معتقدم باید در طول سال به این مقوله توجه ویژه شود.

حقائی یادآور شد: یکی از افتخارات نظام سلامت، مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که خوشبختانه در این راستا توانسته‌ایم با اقدامات کوچکی گام‌های مثبت‌ و‌ بزرگی برداریم. مراقبت های اولیه بهداشتی در استان ما طبق برنامه ریزی پیش می رود در کشور در خصوص فضای فیزیکی استان ما در تامین فضای فیزیکی برای ارایه خدمات بهداشتی رتبه اول دارد .

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه رسالت اصلی نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی، ارتقای سلامت جامعه است، اظهار کرد: تمامی معاونت ها وظایف تعیین شده‌ای برای ارتقای سلامتی مردم دارند یکی از راهکارها برای افزایش سلامتی مردم فراهم کردن دسترسی عادلانه به خدمات سلامتی است.

دکتر علی جنتی رسالت و ماموریت اصلی وزارت بهداشت را ارتقای سطح سلامت جامعه دانست و گفت: دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمان امری بسیار مهم و با اهمیتی است، مردم باید توان پرداخت برای استفاده از خدمات را داشته باشند.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، گفت: یکی از شرایط فراهم بودن و دسترسی عادلانه این است که خدمات در تمامی مناطق قابل دسترس باشد.

وی با اشاره به اصل اساسی سطح بندی در نظام سلامت، گفت: فضای فیزیکی و تجهیزات مناسب باید براساس سطح بندی منابع انسانی متخصص و کافی برای ارایه خدمات درمانی فراهم شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه سطح بندی خدمات یعنی عادلانه بودن برای استفاده ی مردم از خدمات است، ادامه داد: سطح بندی به دلیل محدود بودن منابع نظام سلامت بسیار مهم است و نمی‌توان خدمات را در سطوح برابر ارائه داد.

وی افزود: در بحث سطح بندی باید برای جمعیت مشخص، فضای مناسب و کافی در دسترس باشد تا خدمات اصلی به موقع در خدمت شهروندان و مردم مناطق قرار بگیرد.

خبر از مرتضی نصیری دور اندیش

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.