تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر : 4058

نقاشی کودکان چه رازهایی در بر دارد؟

نقاشی کودکان چه رازهایی در بر دارد؟

به گزارش تابان خبر، دنیای کودکان مملو از رنگ و نقاشی است و کودکان اغلب با استفاده از نقاشی، رازهای دنیای خود را فاش می کنند. در علم روانشناسی، هر رنگ و شکل دارای مفهومی است همانگونه که انسان های غارنشین با کشیدن نقاشی هایی روی سنگ ها، وقایع آن روزگاران را تا به امروز

به گزارش تابان خبر، دنیای کودکان مملو از رنگ و نقاشی است و کودکان اغلب با استفاده از نقاشی، رازهای دنیای خود را فاش می کنند.

در علم روانشناسی، هر رنگ و شکل دارای مفهومی است همانگونه که انسان های غارنشین با کشیدن نقاشی هایی روی سنگ ها، وقایع آن روزگاران را تا به امروز به ما بیان کرده اند.

از رنگ و اشکال نقاشی کودکان می توان به درون ذهن آنها راه یافت و می توان از این طریق کودک را به خوبی شناخت.

 

معصومه یگانی، مربی نقاشی کودکان که چندسالی است به کودکان نقاشی آموزش می دهد، در خصوص تاثیر نقاشی بر دنیای کودکان می گوید: کودکان با استفاده از نقاشی می توانند دنیای خود را کشف کنند، از رنگ و فرم و اشکال نقاشی کودکان می توان به فکر و ذهن کودک پی برد و اینکه کودک چه در ذهن می پروراند و حتی می توان فهمید که آیا کودکی شاد است یا غمگین.زمانی که در نقاشی فرزند خود رنگ قرمز ( یا نارنجی ) و سیاه را در کنار هم مشاهده شود به این نشانه است که او دچار خشم و عصبانیت است ؛ همچنین اگر رنگ های زرد و قرمز در کنار هم بودند یعنی فرزند شما به دنبال اجتماعی خواهی است . رنگ قرمز و سبز نیز در کنار یکدیگر مفهوم دو سوگرایی و عصبانیت دارند. .

وی ادامه می دهد: طبق مطالعات و تحقیقات رنگ ها در نقاشی کودکان نیز معنی و مفهوم دارد و از دنیای درون و شخصیت کودک خبر می دهد. طبق این تحقیقات می توان گفت رنگ های گرم نشانه برون گرایی و رنگ های سرد نشانه درون گرایی در کودکان است .

وی اظهار می کند: برخی از کودکانی که در نقاشی از رنگ هایی تیره و سرد استفاده می کنند، شاید دارای ناراحتی یا مشکلی هستند و از درون رنج می برند و پدر و مادر باید به نقاشی کودکان برای شناخت بیشتر روحیات آنها توجه کنند.

یگانی ادامه می دهد: نقاشی به تقویت خلاقیت در کودکان کمک می کند، استعداد کودکان شکوفا می شود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.