تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 4825

نوع مسمومیت دانش آموزان مشخص نشد

نوع مسمومیت دانش آموزان مشخص نشد

به گزارش تابان خبر، بهمن نقی پور در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت دارو استان اظهار کرد: برای تثبیت وضعیت دارو، در سطح کشور طرح دارویار را اجرایی کردیم، این طرح برای جلوگیری از تعطیلی شرکت های تولید دارو بود. وی با بیان اینکه صنعت دارو دچار اختلال شده بود، گفت: برای حل معضل

به گزارش تابان خبر، بهمن نقی پور در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت دارو استان اظهار کرد: برای تثبیت وضعیت دارو، در سطح کشور طرح دارویار را اجرایی کردیم، این طرح برای جلوگیری از تعطیلی شرکت های تولید دارو بود.
وی با بیان اینکه صنعت دارو دچار اختلال شده بود، گفت: برای حل معضل دارو، برنامه ریزی شد تا ارز ساماندهی شود، البته قاچاق دارو هم یکی از عوامل ایجاد اختلال در وضعیت دارو بود و متاسفانه برخی با یارانه دولتی، دارو به خارج قاچاق می کردند و برخی افراد که منافع آنها به خطر افتاده بود، در حوزه دارو، اختلال ایجاد کردند به طوریکه در مهرماه و شهریور ماه با کمبود دارو مواجه شدیم که به دنبال آن، دولت تغییراتی در ساختار غذا و دارو و برنامه ریزی و نظارت ها انجام داد.
وی افزود: برای رفع معضل دارو، دولت تولید دارو را افزایش داد، همچنین مشکلات گمرکی واردات دارو حل شد، اکنون نگرانی برای تامین دارو نیست و در آینده با مشکل دارو مواجه نخواهیم شد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین کارها در حوزه درمان، پیشگیری از بیماری‌ها و توسعه بهداشت است، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، مقرر شد شورای سلامت در استان ها برگزار شود، طی آن شورای عالی سلامت در آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، باید بر روی پیشگیری از بیماری ها هزینه و تمرکز کنیم، اعلام کرد: کم هزینه ترین و موثرترین روش درمان، پیشگیری بیماری هاست، این شیوه درمان، حلقه گمشده ای است که باید درآن حوزه سرمایه گذاری کنیم.
وی در خصوص وضعیت بیمارستان های استان اظهار کرد: در سطح استان، بعد از انقلاب ۱۳ بیمارستان احداث شده، با این حال، متاسفانه اکثر بیمارستان ها، قدیمی اند و چنانچه زلزله ای رخ دهد، خود بیمارستان ها و مراکز امدادرسانی، آسیب می بینند.
وی افزود: برای ایمن سازی و بهبود وضعیت بیمارستان ها، با شدت به تمامی مسئولان نامه فرستادیم و اعلام کردیم که چند بیمارستان برای جایگزینی لازم است.همچنین با سرعت بیشتر روند توسعه بیمارستان هزار تخت خوابی ادامه می یابد و اعتبار ملی آن ماهانه ۷۰ میلیارد تومان است، از منابع مختلف دیگری از جمله تهاتر های نفتی برای توسعه آن بهره مند شدیم.
نقی پور در خصوص آمار مبتلایان کرونا در استان اعلام کرد: در دی ماه، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح جهانی افزایش یافت، با این حال با شیب کمی افزایش یافت و اکنون در اسفند ماه نیز با شیب کمی افزایش یافته و میزان مرگ و میری آن بسیار کم است به طوریکه در ۲۴ گذشته، ۹۸ نفر به علت کرونا در استان بستری شدند، ۲۵ نفر از آنها در بخش ویژه هستند و تنها ۵ نفر از آنها وابسته به دستگاه تنفسی اند‌.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در دانشگاه های علوم پزشکی، رشوه دریافت مي کنند، تاکید کرد: در هیچ دانشگاهی دریافت رشوه اتفاق نمی افتد، اگر کسی خلاف قوانین مبالغ بیش از اندازه دریافت کند، با وی برخورد می کنیم، در این خصوص نظارت کافی صورت می‌گیرد و تاکنون هر موردی که مستند شده، با آن برخورد کردیم، اکثریت جامعه پزشکی خادم مردم هستند افرادی که چنین کاری می کنند باید با آن برخورد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اينکه عدالت اجتماعی سلامت را در سطح استان اجرایی کردیم، گفت: تعداد کادر درمان، پزشکان و متخصصان حوزه درمان در شهرستان ها و اطراف شهر افزایش یافته است، امکانات پزشکی را توسعه دادیم.

وی تاکید کرد: باید سیستم های بیمه ای در حوزه درمان بیش از پیش فعال تر شود، برای توسعه درمان با خیریه ها نیز قرارداد همکاری امضا کردیم تا جهت حمایت از مستمندان، ویزیت رایگان، اردوهای جهادی اجرایی شود.

نقی پور درباره آخرین آمارهای مربوط به مسمومیت های دانش آموزان آذربایجان شرقی نیز گفت: طی هفته های اخیر در مجموع تعداد ۷۸۹ دانش آموز دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۱۳۵ نفر در همان محل مدارس به صورت سرپایی مداوا شده و تحویل خانواده ها یا مربیان مدارس شدند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد فوق تعداد ۳۱۳ نفر از طریق مرکز فوریت های پزشکی و تعداد ۳۴۱ نفر به وسیله خانواده ها به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند که در نهایت تنها تعداد ۳۲ نفر تحت نظر و در بیمارستان ها بستری و آنها نیز پس از ۶ ساعت تکمیل مراحل درمانی ترخیص شدند.

نقی زاده علت مسمومیت دانش آموزان را نامشخص دانست و گفت: مسمومیت استنشاقی در این زمینه بسیار محتمل تر است.

خبر از عرفان علیپور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.