تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر : 10688

هشدار پلیس فتا به کاربرانی که ازسایت‌های واسط استفاده می‌کنند

هشدار پلیس فتا به کاربرانی که ازسایت‌های واسط استفاده می‌کنند

به گزارش تابان خبر، سرهنگ “محسن محمودی” در تشریح این خبر اظهار داشت:کاربران فضای مجازی گاها با مراجعه به پلیس فتا و با ارائه شکوائیه عنوان می کنند که در سایت های خرید و فروش با پرداخت بیعانه برای کالایی تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند و از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را

به گزارش تابان خبر، سرهنگ “محسن محمودی” در تشریح این خبر اظهار داشت:کاربران فضای مجازی گاها با مراجعه به پلیس فتا و با ارائه شکوائیه عنوان می کنند که در سایت های خرید و فروش با پرداخت بیعانه برای کالایی تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند و از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار می شوند.

وی بیان داشت: مجرمان سایبری با درج آگهی‌های دروغین در نرم افزارهای واسط، کاربران را فریب داده و در ازای ارائه خدمات یا فروش کالا مبالغی را تحت عنوان بیعانه دریافت می‌‌کنند و پس از واریز وجه از سوی کاربر، ارتباط خود را قطع کرده و دیگر پاسخگو نمی شوند.

 

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی در سایت های خرید و فروش گرفتار نشوند تحت هیچ شرایطی اقدام به واریز وجه به عنوان بیعانه ننمایند و به هر کاربری در فضای مجازی اطمینان نکنند.

 

سرهنگ محسن محمودی عنوان داشت: کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های واسطه به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگرفته و فریب پایین بودن قیمت آن کالا را نخورند و حتما از صحت و سقم آگهی مندرج در سایت اطلاع پیدا کرده و بعد اقدام به خرید کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان در پایان توصیه کرد : شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir و یا باشماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.