تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر : 14462

پستچی های آذربایجان شرقی روزانه 18 هزار درب می کوبند

پستچی های آذربایجان شرقی  روزانه 18 هزار درب می کوبند
مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه روزانه 18 هزار مراجعه جهت تحویل مرسوله به درب خانه ها انجام می شود، گفت: روزانه 70 تن مرسوله بدون توقف در مجموعه پست آذربایجان شرقی توزیع می شود.

به گزارش تابان خبر، جواد دباغ صادقی پور روز دوشنبه، در نشست خبری،  با تشریح عملکرد این اداره کل طی دو سال گذشته در طول دولت سیزدهم، اظهار کرد: مجموع پست استان برای دومین بار در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی، رتبه ی برتر را در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان کسب کرد، همچنین کسب مقام اول در اولین نمایشگاه صنعت پست، کسب رتبه اول و دوم  درتوزیع به موقع مرسولات پستی به طور پیاپی در سال‌های 1401 و 1402 از جمله عملکرد این اداره کل در دو سال اخیر است.

وی با اشاره به رهسپاری بیش از ۱۲ میلیون مرسوله در دو سال گذشته از مبدا استان به سایر مقاصد کشور، گفت: این میزان نسبت به دو سال مشابه رشد ۱۴ درصدی داشته است.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های مرسوله پذیر است، گفت: بیش از ۱۶ میلیون مرسوله توسط نامه رسانان زحمت کش در سطح استان توزیع شده که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است به طوریکه این امر به وضوح نشانگر مرسوله پذیر بودن استان نسبت به سایر استان ها می باشد.

وی ادامه داد: بعد از بروز مشکلات زیادی که در خصوص تأمین لاستیک با نرخ دولتی شکل گرفت، با تلاش ها و زحمات در عرض پنج ماه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی در سطح استان توزیع کردیم.

وی با اشاره به ارائه ی خدمات کد پستی توسط اداره کل پست استان به عنوان خدمت پایه پست، گفت: بیش از ۷۶۱ هزار کد پستی شامل تایید، تغییر و اصلاح و ایجاد در مجموعه پست استان اتفاق افتاده است که این تعداد نیز رشد ۳۴ درصدی داشته است.

دباغ صادقی پور از راه اندازی دفتر پستی در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: بعد ازگذشت ۲۵ سال از تاسیس شهر جدید سهند، دفتر پستی در این شهروجود نداشت که  با توجه به وضعیت آمایشی این شهر، توانستیم در دولت سیزدهم، دفتر پستی شهید سلیمانی را با تمامی خدمات پستی تاسیس شد و با مساعدت شرکت عمران سهند مقدمات و تفاهمنامه های لازم برای احداث ساختمان اداره پست این شهر فراهم شده است.

 

وی با اشاره به انجام عملیات مقاوم سازی ساختمان اداره پست شهر اهر، تشریح کرد:  ۱۳ سال قبل اداره پست شهرستان اهر در زمان زلزله ورزقان ترک هایی برداشته و ساختمان تخلیه شده بود وپست  در مکان های استیجاری مختلف فعالیت می کرد که سال گذشته موفق شدیم فاز اول این پروژه  را آغاز کنیم.

وی با اشاره به کمبود تعداد نواحی پست در شرق تبریز این امر را یکی معضلات کلانشهری چون تبریز عنوان کرد و گفت: طی سال های اخیر، جمعیت شرق تبریز جهت انجام خدمات پستی به ساختمان مرکزی مراجعه می کردند که البته با تلاش و زحمات همکاران توانستیم دو ناحیه ی پستی حضرت ولیعصر و شهید وکیلی را به ترتیب در شهرک ولیعصر و باغمیشه ی تبریز جهت تسهیل کار مردم راه اندازی کنیم.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دوره دولت سیزدهم دفتر پیشخوان شهر تبریز به 36 دفتر افزایش یافت، گفت: دسترسی مردم عزیزمان جهت دریافت خدمات پستی از طریق این دفاتر تسهیل شده است.

وی با اشاره به جابه جایی روزانه ۷۰ تن مرسوله در اداره کل پست آذربایجان شرقی، گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به شرکت های دانش بنیان با همکاری و تعامل با شرکت های دانش بنیان جزو اولین استان ‌ها هستیم که در این راستا با یکی از شرکت ها همکاری کرده و توانستیم دستگاه سورتینگ هوشمند مرسولات پستی تمام ایرانی را طراحی و تولید کنیم، این دستگاه  به زودی در اداره کل پست استان رونمایی خواهد شد.

صدور 64 هزار شناسنامه از تبریز به آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل

دباغ صادقی پور با اشاره به برنامه های اداره کل پست استان در سال ۱۴۰۳، افزود: براساس توافقات انجام شده با مجموعه ثبت احوال، از 20 اسفند ماه سال گذشته بیش از 64 هزار شناسنامه در تبریز صادر وتحویل مردم استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شده است.

وی با بیان اینکه پروژه جی نف یا همان آدرس استاندارد که جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی است از اولویت های اداره کل پست استان شمرده می شود، گفت: پروژه ی جی نف بزرگترین بانک اطلاعاتی کد پستی 10 رقمی است که براساس کدپستی ۱۰ رقمی به صورت میدانی و‌نرم افزاری آدرس استاندارد را رقم می زند.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه از زمان ابلاغ پروژه های مقاومتی از سال 95 و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی تا شهرویو 1402، تنها 31 شهر آذربایجان شرقی صاحب ژئوکد شده بود، گفت: از شهریور سال قبل تا اردیبهشت سال جاری  تمامی شهرهای استان صاحب ژئو کد شده و این تعداد با بیش از ۸۹۰ هزار رکورد اجرایی شده است.

افتتاح ناحیه پستی شمال تبریز

وی با اشاره به افتتاح ناحیه پستی شمال تبریز در ماه های آتی، گفت: طبق برنامه ریزی ها و براساس آمایش سرزمینی مشکلی در شرق، غرب جنوب تبریز نداریم تنها مشکل ما شمال تبریز حواشی اتوبان پاسداران است که ساکنان این منطقه مجبور هستند برای پیگیری مرسوله ها به ساختمان اصلی مراجعه کنند، امیدواریم قبل از اتمام سال ۱۴۰۳ شاهد راه اندازی پست شمال تبریز در منطقه سیلاب باشیم.

پستچی های آذربایجان شرقی روزانه 18 هزار درب می کوبند

 

خبر از: مرتضی نصیری دور اندیش

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.