تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
کد خبر : 6290

کمیکال کرکره مغز را پایین می‌کشد

کمیکال کرکره مغز را پایین می‌کشد

به گزارش تابان خبر، کمیکال نوعی ماده روانگردان توهم زا با قیمت پایین، خود را در درون نخ سیگار جای می دهد و با هر پوک کرکره های مغز مصرف کننده را پایین می کشد، نه عواطف می ماند و نه احساسات، حتی نباید یکبار هم به آن لب زد که کاشانه ای را ویران

به گزارش تابان خبر، کمیکال نوعی ماده روانگردان توهم زا با قیمت پایین، خود را در درون نخ سیگار جای می دهد و با هر پوک کرکره های مغز مصرف کننده را پایین می کشد، نه عواطف می ماند و نه احساسات، حتی نباید یکبار هم به آن لب زد که کاشانه ای را ویران می کند، سرخوشی، پرحرفی، پرخوری، آرامش و روانشدن ارتباط و کندشدن گذر زمان،  بدبینی، ترس، اختلالات درک بینایی و شنوایی به صورت اینکه صداها را می بیند و رنگها را میشنود، خواب آلودگی و توهم و هذیان افسردگی و روانپریشی، هراس، انحرافات جنسی از علائم مصرف مزمن آن است.

چندین سال است که مسئولان آذربایجان شرقی بر حساس سازی و آگاه سازی خانواده ها برای کنترل مصرف مواد مخدر خطرناک کمیکال تاکید می کنند و با این حال این خبر به گوش خانواده ها نرسیده و آنها به آسانی اجازه حضور فرزندان سنین پایین خود را در پارکها و مهمانی ها صادر می کنند.

خاموشی مغز نوجوانان هدف اصلی سوداگران مرگ!

این موادمخدر از سال ۸۸ وارد ایران شده و از سال ۹۵ نیز در میان برخی افراد سنین پایین تر استان مورد استفاده قرار می گیرد، فردی که آلوده مواد روانگردان کمیکال می شود دیگر تشکیل خانواده و ازدواج برای او بی معنی می شود و حتی پدر و مادر، خواهر و برادر خود را فراموش می کند؛ گویی که آنها هرگز وجود نداشته اند، در حال حاضر اکثر مصرف کننده های کمیکال را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

 

کمیکال کرکره مغز را پایین می‌کشد

تور «مریم گلی» برای شکار نوجوانان

در عصر آخرین روزهای بهاری به امید نفس کشیدن هوایی تازه و بهاری، به همراه دختر و پسرم راهی پارک محله می شوم، پس از کمی پیاده روی برای خستگی درکردن، روی یکی از صندلی های پارک می نشینم، در دیگر صندلی پارک، رفتار و حرکات پسر جوانی توجهم را جلب می کند، پاکت سیگار را از جیبش بیرون می آورد و کمی از توتون یک نخ سیگار را خالی کرده و ماده دیگری را بار زده و شروع می کند به پوک زدن، سپس از حالت عادی خود خارج می شود، به حالتی همچون خلسه و مستی تغییر رفتار می دهد، گویی روحش پرواز می کند و جسمش را در پارک جا می گذارد، مدتی طول نمی کشد که او از روی صندلی مثل فرش به روی زمین پهن می شود، اما پس از مدتی که به حالت طبیعی خود باز می گردد، کنجکاو می شوم و  به سمت او میروم تا جویای حالش شوم، در حالی که به صورتم خیره می شود، چشمانش انگار کاسه خون است.

کمیکال کرکره مغز را پایین می‌کشد

با مصرف کمیکال، با مرگ سلام علیک می کنم

اسم او افشین و ۱۶ سال دارد، در حالی که تلاش میکند مرا از خود دور کند، می گوید: علاقه ای برای صحبت با کسی ندارم، عاشق تنهایی هستم و تنهایی تنها یادگاری من از مریم گلی هست، او در حالیکه به نقطه ای از پارک خیره شده، ادامه می دهد: با مریم گلی آشنایی داری؟ میگویم نه، میخندد و با هیجان می گوید اکثر نوجوانان با این اسم آشنا هستند؛ شما یا سنت بالای ۳۰ سال است یا اهلش نیستی، کمیکال مثل آب خوردن در پارکها پیدا می شود و حتی به قول دوستان مصرف کننده زودتر از غذای آماده به دستمان می رسد و در هر بار مصرف با مرگ سلام علیک میکنم و برمی‌گردم به دنیای واقعی.

او می گوید: وقتی برای اولین بار خواهر کوچکم را برای بازی در پارک آورده بودم و او مشغول تاب بازی بود، با چند نفر از نوجوانان و جوانان در پارک آشنا شدم که به من گل تعارف کردند و گفتند اگر این مواد را مصرف کنم حتی بالاتر از خواهرم که تاب بازی میکند به آسمانها پرواز می کنم، در اولین روز ترسیدم و سراسیمه خود را به خانه رساندم و در روزهای دیگر به بهانه پارک بردن خواهرم پیش آنها رفتم و اینبار آنها مرا با کمیکال آشنا کردند و گفتند که اگر مصرف کنم هیچکسی از اعتیاد من خبردار نخواهد شد و طریقه مصرف آن مثل سیگار است.

«کمیکال» کیت پزشکی ندارد

این مصرف کننده می‌گوید: توصیه دوستان این بود که کمیکال کیت پزشکی ندارد و در زمان دستگیری نیز خیالمان از فرستادن به کمپ ترک اعتیاد راحت است و مصرف این مواد نیز نسبت به دیگر مواد مخدرها راحت تر است، اما باید تذکر دهم که توهم در کمیکال نسبت به دیگر موادها بیشتر است، این روانگردان هوش را از سر می پراند و مصرف کننده های سنین پایین مورد سو استفاده جنسی قرار می گیرند.

افشین می گوید: مصرف کمیکال برای فرد حیرانی می آورد، این اصطلاحی است که در میان مصرف کننده ها زیاد به کار می رود یعنی نمیتوان دیگر از مصرف آن روی گرداند، به نوعی مصرف کننده را  عاشق و دلبسته خود میکند.

او ادامه می دهد: در مصرف کمیکال مغز از حالت عادی خارج می شود و پس از مصرف اگر دنیا هم زیر و رو شود عین خیال مصرف کننده نیست و پس از مصرف خانواده و دوستان نیز در ذهن انسان نابود می شود و فرد تنها خود و کمیکال را میشناسد و به غیر از این دو چیزی در دنیا هیچ فکر و ذکری ندارد.

این مصرف کننده می گوید: برنامه ای برای ترک اعتیادندارم، دیگر راهی برای برگشت به زندگی عادی وجود ندارد، زیرا پل های پشت سر را خراب کرده ام، اکنون مصرفم را ادامه می‌دهم تا بلاهایی که سرم آمده را فراموش کنم.

مریم گلی مرا پژمرده کرد!

افشین مدتی به نقطه ای نامعلوم خیره می ماند و سپس از تلفن همراه خود عکس قبل از مصرف خود را نشان می دهد و می‌گوید: مریم گلی مرا پژمرده کرد، دوستانم برای سواستفاده از من مرا اسیر دام این مواد کردند تا در حالت خلسه مرا اسباب بازی کثیف خودشان قرار دهند.

وی ادامه می دهد: مریم گلی در مغز مصرف کننده خانه می‌کند و تا زمانی که خود فرد اراده نکند، نمی‌تواند ترک کند و در مدت ترک اگر کسی روی مغز فرد راه برود، دوباره بیش از پیش دامن مریم گلی را می‌گیرد و رها نمی کند.

خنده ای از روی نا امیدی می زند، می گوید: در کشور تورم بر هر چیزی اثر گذاشت جز مواد مخدر به خصوص کمیکال، با وجود قیمت پایین این مواد دلم می خواهد روزانه دوز زیادی مصرف کنم، اما میزان مصرف روزانه من بستگی به توان مالی ام دارد، اگر یک گونی پر از کمیکال باشد حاضرم مصرف کنم و اگر تمام شد دوباره دوست دارم گونی گونی پیدا کنم و مصرف کنم‌.

او ادامه می دهد: در اولین روزهای مصرف فکر میکردم این مواد عوارضی ندارد، اما بعد از مصرف علایم کم کم در جسم و روح و روانم خود را نشان میداد، بعد از مدتی مصرف با نمایان شدن علایم دیگر خانواده ام نیز باخبر شدند و در مرحله اول قرمزی چشم بعد مصرف زیاد توجه خانواده ام را درگیر میکرد که با مصرف نفازولین قرمزی چشمم را از بین می بردم، اما بعدها خانواده ام از این موضوع باخبر شدند و مرا تحت فشار قرار دادند، اما با فشار آنها نه تنها من اراده ای برای ترک‌کردن پیدا نکردم بلکه تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم.

افشین می گوید: اگر از خانه فرار کنم هم مجبور میشوم برای تامین مواد به خانه ساقی ام پناه ببرم و در صورت نداشتن پول برای خرید مواد، او از من سواستفاده می کند.

او می گوید: اولین باری که مادرم از مصرف کمیکال من باخبر شد، میخواست مرا پیش روانشناس ببرد تا مراحل ترک برای من آسان شود، اما من حاضر نشدم پیش روانشناس بروم.

او اضافه می کند: به تمام همسن و سال خود توصیه میکنم یکبار مصرف یک عمر پشیمانی به همراه دارد و در اولین مرحله مصرف یعنی در اولین پوک آثار تخریب خود را روی مغزم گذاشت و مغز فرمان مصرف می‌دهد و عواقب مصرف فقط و فقط برای ما تنهایی را به ارمغان آورده و در اکثر روزها برای تامین مواد خود اقدام به خودفروشی می کنم.

افشین می گوید: میخواهم مثل پرنده ها آزاد و رها باشم تا آسمان را حس کنم ، اما سهم من از این رهایی کوله باری از حسرت شد، یک دوست مصرف کننده در جمع حداقل شش نفر را آلوده می کند، دوستانم برای رهایی از فشار زندگی، فشار خانواده برای قبول شدن در کنکور و… همراه با کمیکال گل مصرف میکنند، اکثر دوستانم برای تامین مواد اقدام به زباله گردی و دزدی میکنند و بعضی ها به کارتن خوابی روی آورند.

 

شیوع مواد مخدر در آذربایجان شرقی ۱.۲ درصد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در گفت و گو با تابان خبر با بیان اینکه میزان شیوع مواد مخدر در استان ۱.۲ درصد است، اظهار کرد: این آمار بر اساس آخرین شیوع شناسی از سوی ستاد مواد مخدر اعلام شده است.

امیر رنجبر افزود: مواد مخدر صنعتی توسط قاچاقچیان و سودجویان وارد کشور می شود و این ماده روانگردان در جنوب شرق آسیا تولید می شود که شبیه کپتاگون بوده و توسط نیروهای داعش مصرف میشد.

رنجبر با بیان اینکه مافیای موادمخدر برای خود اتاق فکر دارند، افزود: در این زمینه کارشناسان، شیمیست، روانشناسان و جامعه شناسان نیازمندی های جوانان را رصد می کنند و روانگردان ها را تولید و در بازار هدف به فروش می رسانند.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه ۱۰ درصد معتادان درگیر مصرف روانگردان جدید هستند، گفت: اکثر مصرف کننده های روانگردان ها را سنین پایین تشکیل می دهند و ۹۰ درصد افراد در سنین نوجوانی مبتلا به مواد مخدر می شوند.

بیش از یک هزار نوع روانگردان در دنیا وجود دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: بیش از یک هزار نوع روانگردان در دنیا وجود دارد که هر لحظه با آثار تخریبی مضاعف وارد بازار مصرف می شود و علت اصلی آلودگی افراد سنین پایین جامعه به علت ناآگاهی از عواقب مصرف می باشد.

وی ادامه داد: برای درمان مصرف کننده های روانگردان درمانهای روانشناختی پیشنهاد می شود که در کلینیک ها و کمپ های ترک اعتیاد این خدمات برای مصرف کننده ها ارائه می شود و با توجه به اینکه هنوز کیت پزشکی در آزمایشگاه ها برای تشخیص مصرف کننده های کمیکال وجود ندارد و فرد در زمان دستگیری از بعد روانشناختی شناسایی می شوند.

رنجبر از افزایش قیمت روانگردان ها نسبت به سالهای گذشته خبر داد و اظهار کرد: با افزایش قیمت روانگردان ها ریسک پذیری برای هزینه واردات قاچاقچیان افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: نظارت و کنترل خانواده ها بر فرزندان در برابر آسیبهای ناشی از اعتیاد امری اجتناب ناپذیر است.

این گزارش حاکی از آن است زمانیکه فرد در خانواده «نه» گفتن را یاد نمیگیرد، به راحتی طعمه شکارچی می شود، شکارچیانی که با مژده پرواز در عرش، افتادن نعش بر زمین را به قربانی های خود هدیه می دهند، ناآگاهی خانواده ها و عدم آشنایی فرزندان خود با انواع مواد مخدر، مسیر را برای عبور از خط قرمزها هموار میکنند.

 

گزارش از زهرا ناصران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.