تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر : 10184

گلایه بیگی از رسانه‎ ها و پاسخ مدیرکل فرهنگ اسلامی آذربایجان شرقی

گلایه بیگی از رسانه‎ ها و پاسخ مدیرکل فرهنگ اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش تابان خبر، احمدعلیرضا بیگی در بازدید از غرفه تابان خبر در نمایشگاه کتاب و مطبوعات با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب بعد از مدت‌ها اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: امروز در کنار نمایشگاه کتاب فرصتی مناسب نیز برای دیدار با رسانه‌های استان و دوستان دیرینه‌ی ما فراهم شده است؛ در حالیکه بنده در

به گزارش تابان خبر، احمدعلیرضا بیگی در بازدید از غرفه تابان خبر در نمایشگاه کتاب و مطبوعات با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب بعد از مدت‌ها اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: امروز در کنار نمایشگاه کتاب فرصتی مناسب نیز برای دیدار با رسانه‌های استان و دوستان دیرینه‌ی ما فراهم شده است؛ در حالیکه بنده در نمایشگاه کتاب تهران نمی‌توانستم رسانه‌های ملی را پیدا کنم ولی در تبریز، رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات برای خود سالن مستقلی دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه قدرت رسانه‌‌های ما محدود و ضعیف است، گفت: به عنوان نماینده مردم تبریز بسیار کم می‌توانم روی رسانه‌های استان حساب باز کنم؛ چونکه برخی از رسانه‌ها در موضوعات مختلف گرفتاریک سری ملاحظات استانی و آگهی‌ها هستند؛ البته این مورد در سطح ملی رسانه‌ها نیز وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین پشتیبان رسانه‌ها، مردم و افکار عمومی است، ادامه داد: رسانه نخست باید خود را ثابت کند و بعد از آن باید انتظار حمایت و پشتیبانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رسانه باید بداند برد آن در بین مردم تا چه اندازه است، گفت: رسانه‌ها نباید از سخنان صریح بنده ناراحت شوند، بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس در موضوعات مختلف به طور صریح همواره اظهار نظر کرده‌ام با این حال بازتاب سخنان خود را در رسانه‌های استان ندیده‌ام.

گلایه بیگی از رسانه‎ها و پاسخ مدیرکل فرهنگ اسلامی آذربایجان شرقی

وی با اشاره به بازخورد و بازدید بیشتر سخنان خود در رسانه‌های ملی، از بازخورد کم اظهارات خود در موضوعات مهم در رسانه های استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه رسانه‌های استان ملاحظه‌های مختص خود را دارند و گرفتار هستند.

بیگی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر نوع نگاه رسانه‌های استان به رسانه به عنوان بنگاه اقتصادی است، تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در موضوعات مختلف اظهار نظر کرده‌ام ولی هیچ کدام از این موضوعات بنده آنگونه که باید در رسانه‌های استانی بازتاب می‌شد، نشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رسانه‌ها، گفت: «اگر جرات دارید؛ حتما نشست مطبوعاتی و مناظره برگزار کنید و بنده نیز از چنین نشست‌هایی که به سمت روشن گری برود، قطعا استقبال می‌کنم.»

بلاغی: جهت گیری ارشاد به هیچ عنوان سیاسی نیست

محمدحسین بلاغی نیز با حضور در غرفه تابان خبر در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات، در حوزه رسانه امسال مشارکت رسانه‌ها نسبت به دوره‎‌های قبلی افزایش یافته است، اظهار کرد: دردوره‌های قبلی نصف سالن شهریار به رسانه‌ها اختصاص یافته بود و نصف دیگر سالن را بانک‌ها و محلی برای ارائه‌ی بن کتاب در نظر گرفته بودند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به استقبال رسانه‌ها از برگزاری نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری،  کل سالن شهریار در اختیار رسانه‌های آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طی یکسال اخیر، جهت گیری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان به هیچ وجه جهت گیری سیاسی نبوده است، گفت: اکنون روزنامه‌هایی وجود دارد که بیشترین مبلغ را از محل آگهی را به خود اختصاص داده‌اند ولی با این حال به عنوان دولت جلوی روزنامه‌ی منتقد را نمی‌گیریم، بلکه بالعکس معتقدیم که رسانه باید حرف خود را رسا بیان کند؛ چرا که اگر رسانه رسا در تبریز وجود نداشته باشد قطعا رسانه بیگانه جایگزین آن خواهد شد.

جهت گیری ارشاد به هیچ عنوان سیاسی نیست

از رسانه‌هایی که به سمت مناظره پیش می روند استقبال می‌کنیم

وی با بیان اینکه وضعیت ما در حوزه رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری به مراتب بهتر از حوزه مطبوعات است، گفت: در شمال غرب کشور، بیشترپایگاه‌های خبری تبریز در بررسی و رسیدگی به موضوعات محلی و منطقه، بسیار اثرگذار هستند.

بلاغی با تاکید بر اینکه حوزه‌ی حمایتی ما تنها معطوف به رویکرد روزنامه‌ها نیست، گفت: رسانه ای وجود دارد که 65 درصد اخبار در حوزه نمایندگان، تنها مربوط به نماینده‌ی خاصی است.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نگاه سیاسی در حمایت از رسانه‌ها نداریم.

بلاغی با بیان اینکه فرهنگ جدا از سیاست است و جهت گیری فعلی ما به هیچ عنوان سیاسی نیست، گفت: حاضریم با حضورنمایندگان و رسانه‌ها نشست‌های پی در پی مطبوعاتی برگزار کنیم؛ از رسانه‌هایی که به سمت مناظره پیش می روند استقبال می‌کنیم.

ؤ

 

گلایه بیگی از رسانه‎ها و پاسخ مدیرکل فرهنگ اسلامی آذربایجان شرقی

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.