تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر : 15357

آغاز به کار چهارمین سمپوزیوم کمومتریکس انجمن شیمی ایران در دانشگاه تبریز

آغاز به کار چهارمین سمپوزیوم کمومتریکس انجمن شیمی ایران در دانشگاه تبریز
چهارمین سمپوزیوم کمومتریکس انجمن شیمی ایران به میزبانی دانشگاه تبریز و با حضور اساتید، محققان، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده شیمی به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

به گزارش تابان خبر، دکتر عبدالحسین ناصری دبیر این سمپوزیوم طی سخنانی اظهار کرد: سمپوزیوم کمومتریکس انجمن شیمی ایران از سال 1398 همه ساله به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود که دوره‌های اول و دوم به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا، به‌صورت مجازی برگزار شد و دوره‌ی سوم و اکنون دوره‌ی چهارم به‌صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این دوره که به مدت دو روز برگزار می‌شود، هفت سخنران شامل 6 سخنران داخلی از دانشگاه‌های تبریز، صنعتی شریف، بین‌المللی قزوین، تحصیلات تکمیلی زنجان، مجتمع تحقیقاتی غذایی هلال و یک سخنران خارجی از دانشگاه جنوای ایتالیا سخنرانی خواهند کرد.

دکتر ناصری خاطرنشان کرد: محوریت اصلی چهارمین سمپوزیوم کمومتریکس انجمن شیمی ایران موضوع الگوشناسی و تشخیص و اصالت سنجی مواد غذایی اصل و جعلی است که علاوه بر اساتید و مححقان شیمی، با استفاده از دو تن از اساتید برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز مدل‌های ریاضی و کامپیوتر برای تشخیص اصل از جعل مواد غذایی ارائه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.