تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 16266

برگزاری جشنواره خيران مدرسه ساز در 26 مهرماه

برگزاری جشنواره خيران مدرسه ساز در 26 مهرماه
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره خيران مدرسه ساز در 26 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: به منظور پاسداشت خدمات خیران مدرسه ساز، جشنواره خیران مدرسه ساز 26 مهرماه در تالار پتروشیمی برگزار می شود همچنین این جشنواره در شهرستان های میانه، سراب، بناب، مرند و میانه برگزار خواهد شد.

به گزارش تابان خبر، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری خود به مناسبت بازگشایی مدارس و تحویل پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش، با بیان اینکه امسال یک مهر باشکوهی در استان خواهیم داشت، اظهار کرد: امسال به همت دولت در شش ماه نخست سال جاری هر سه روز یک مدرسه و هر روز کاری دو کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

تحویل 316 کلاس درس به آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

 

وی با بیان اینکه امسال 316 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد تومان احداث شده و تحویل داده شد، گفت: برای ساخت این کلاس درس ها، 150 میلیارد تومان از سوی خيران حقیقی و حقوقی و 500 میلیارد تومان نیز توسط دولت هزینه شده است.

وی با اشاره به تکمیل 512 پروژه ی آموزشی نیمه تمام در استان، گفت: طی گزارش های متعدد مهرماه سال جاری مفتخر هستیم 313 پروژه شامل 1368 کلاس درس تحویل جامعه دهیم به گونه ای که با تکمیل این پروژه ها، بار سنگین از دوش جامعه آموزشی استان برداشته می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همچنین در 26 مهرماه، مدرسه ی دولتی به پاس قدردانی از خدمات خيران به نام حاج کریم مردانی آذر نام گذاری و افتتاح می شود، این مدرسه با زیر بنای 1800 متر مربع و با 35 میلیارد تومان هزینه دولتی افتتاح خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز، گفت: از تمامی خیرین که با روحی پاک پا به عرصه ی مدرسه سازی گذاشته اند قدردانی می کنیم.

 

تحقق 980 میلیاردی تعهد خيران در مدرسه سازی استان

 

وی با بیان اینکه در سال 1402، 924 میلیارد تومان تعهد خیری از خیرین عزیز برای مدرسه سازی اخذ کرده ایم، گفت: در سال جاری نیز این مبلغ به 980 میلیارد تومان رسیده است و این نتیجه ی همیاری و همکاری خیرین عزیز را نشان می دهد.

فرهودی با بیان اینکه در سال 1402 برای اولین بار متوسط سرانه آموزشی استان از میانگین سرانه ی آموزشی کشور فراتر رفت، گفت: در حال حاضر سرانه ی استان 5.61 مترمربع برای هر دانش آموز اعلام شده است.

وی با اشاره ساماندهی مدارس کانكسی در استان، گفت: طبق لیست آموزش و پرورش از سال 1401، 66 مدرسه کانکسی مستقل بالای 10 نفر در استان وجود دارد که فقط شامل یک کانکس( اتاقک) هستند و ساختمان دیگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: هدف دولت ساماندهی مدارس کانکس مستقل بالای 10 نفر است، تاکنون 61 مورد از 66 مدرسه مستقل بالای 10 نفر جایگزین شده، دو مورد نیز معارض دارد و یک مورد نیز در روستای بیگلری کندی چاراویماق عدم نیاز اعلام کرده و در میوه رود خاروانا به دلیل شیب روستا امکان ساخت مدرسه وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی آذربایجان شرقی از اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس که یک طرح مشارکتی است خبرداد و گفت: بار اصلی تامین اعتبار این طرح با نوسازی مدارس بوده و با مشارکت گروه های جهادی، خیران مدرسه یار و انجمن اولیا و مربیان اجرا می شود.

فرهودی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۳۸۰ میلیارد ریال برای بهسازی و شاداب سازی هزار و صد مدرسه با هفت هزار کلاس درس هزینه شده و می شود و تاکنون ۵۲۸ مدرسه در قالب این طرح بهسازی شده اند.

وی همچنین از اعتبار ویژه یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریالی دولت برای تعمیرات مدارس استان خبر داد و افزود: این اعتبار تا شهریور ماه برای آماده سازی مدارس شامل سرویس های بهداشتی، شیرآلات، آسفالت، ایزوگام و رنگ کاری هزینه می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 20 درصد مدارس استان ناایمن هستند، گفت: شهر تبریز از حیث ساختمان های مستحکم وضعیت خوبی ندارد و دلیل آن نیز عدم حضور خیرین در آن است اما توجه ویژه ای طی دو و سه سال گذشته کرده ایم، برای مستحکم ساز ی مدارس نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.