تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۹
کد خبر : 16535

اهتمام دولت بر استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی

اهتمام دولت بر استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت مصمم است از تمام ظرفیت های قانونی برای به‌کارگیری حداکثری ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

به گزارش تابان خبر، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در  مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با اشاره به توان بالای بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی گفت: دولت فعلی علاوه بر اینکه بنا را بر وفاق ملی در حوزه سیاسی و اجرایی دارد، مصمم است از تمام ظرفیت های قانونی برای به‌کارگیری حداکثری ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا آذربایجان‌شرقی را به عظمت، شکوه و جایگاه قبلی خود بازگردانیم و این ممکن نیست، مگر با همراهی بخش خصوصی.

نوری ادامه داد: من معتقدم اگر دولت بتواند موانع موجود را برطرف کند، بخش خصوصی می تواند مسیر توسعه را طی کند.

 

تبلور قدرت بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی استان

عبدالحمید سرتیپی، سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی در این نشست گفت: آذربایجان‌شرقی قطب تولید کشور محسوب می شود و خروجی مثبت اقدامات بخش خصوصی استان در تولید ناخالص داخلی استان تبلور بافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت پرشور بخش خصوصی، همچنان شاهد توسعه استان در تمامی زمینه ها باشیم.

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ما سال‌ها واژه “ناترازی” را در تمام بخش ها و حوزه ها شنیده ایم، ناترازی انرژی، ناترای اعتبارات، ناترازی تجاری، ناترازی تصمیمات و…، با این حال امیدواریم در سایه دولت وفاق ملی مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

وی گفت: بسیاری از صنعتگران ما به دلیل ناترازی در حوزه انرژی، متضرر شده اند، همچنین سیاست‌های غلط بانک مرکزی در خصوص ارز باعث بروز مشکلات متعددی برای فعالان اقتصادی شده است.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل خوب با اتاق بازرگانی تبریز و سایر تشکل های استان ابراز امیدواری کرد، با اعمال نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی، توسط دولت پزشکیان، هر سال بتوانیم خبر خوشی در رابطه با حل یکی از مشکلات صنایع بدهیم.

گفتنی است مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس خانه صمت ایران، رئیس خانه صمت استان، هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز، سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی و فعالان اقتصادی در مرکز همایش های بین‌المللی خاوران تبریز برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.