تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر : 16754

هشدار رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی :

مراقب کلاهبرداری در سایت‌ها با عنوان فروش لوازم خانگی ارزان قیمت باشید

مراقب کلاهبرداری در سایت‌ها با عنوان فروش لوازم خانگی ارزان قیمت باشید
رئیس پلیس فتا استان نسبت به کلاهبرداری در سایت های واسط با عنوان فروش لوازم خانگی با قیمت ارزان و دریافت بیعانه توسط مجرمان سایبری هشدار داد.

به گزارش تابان خبر، سرهنگ “اکبر محمدجعفری” در تشریح این موضوع اظهار داشت:اخیرا با مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا عنوان می کنند که با پرداخت بیعانه در سایت های خرید و فروش مورد کلاهبرداری واقع شده اند.

وی تصریح کرد:طبق اظهاراتی که اکثر شاکیان اعلام می نمایند پس از پرداخت بیعانه در سایت های واسط مبنی بر خرید لوازم خانگی مانند یخچال ، اجاق گاز و لباسشویی هیچ کالایی برای آنان ارسال نگردیده و طرف فروشنده حاضر به پاسخگویی نمی باشد و یا کالای کهنه و خراب برای آنان ارسال گردیده است.

 

سرهنگ “اکبر محمدجعفری” در ادامه افزود:در راستای احقاق حق شهروندان مالباخته تیم ویژه ای از کارشناسان پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته در سایت های واسط تشکیل شده و منجر به نتایج خوبی گردیده است که انشاالله در روزهای آتی با خبرهای خوش موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی بیان داشت:کاربران فضای مجازی حتما به این نکته توجه داشته باشند که کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های صوری با قیمت پائین و وسوسه انگیز در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود، آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند.

 

این مقام انتظامی تصریح نمود:هموطنان حتما از صحت و سقم آگهی مندرج در سایت ها اطلاع پیدا کرده و بعد اقدام به خرید نمایند و در هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنند و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اند از پرداخت وجه کالا اجتناب نمایند.

 

رئیس پلیس فتا استان در پایان توصیه کرد : شهروندان در صورت مواجه با موارد مجرمانه و مشکوک می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و یا باشماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.