تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر : 16809

برگزاری اولین جشنواره ملی جریان در تبریز

برگزاری اولین جشنواره ملی جریان در تبریز
مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت:اولین جشنواره ملی جریان یاوران علمی و اعضای هیئت علمی نمونه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها به همت دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی در راستای تحقق الویت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه فرهنگی نوآوری فرهنگی و فرهنگی نوآوری و راهبرد ۴ سند دانشگاه فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش تابان خبر،  محمدمهدی ذوالفقارزاده در اولین دوره جشنواره‌ ملی جریان که با هدف شناسایی، معرفی و به اشتراک گذاری تجارب موفق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز برگزار شد، از شرکت ۸۲ دانشگاه کشور در جشنواره ملی جریان خبر داد و گفت :این جشنواره به منظور شناسایی و به اشتراک‌گذاری تجارب موفق و هویت‌بخشی به کنش گری فرهنگی و اجتماعی اعضای هیئت علمی، مدیران و یاوران علمی طرح‌ریزی شده است، برای اولین بار توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش فردی و گروهی برگزار می شود، گفت: برگزاری چنین رویدادی، فرصتی هست برای شناسایی و استفاده مفید از اساتید مجرب فرهنگی که در تمامی دانشگاه ها وجود دارند و تلاش ما این است که دانشجویان از ظرفیت این اساتید استفاده کنند.

 

ذوالفقارزاده در ادامه افزود : بخش‌های مختلف این جشنواره شامل رویدادها و فعالیت‌های برتر فرهنگی و اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برتر بین‌المللی، اعضای هیئت علمی سرآمد فرهنگی و اجتماعی، یاوران علمی نمونه فرهنگی و اجتماعی و نیز معرفی دانشگاه‌های برتر فرهنگی و اجتماعی می‌شود.علاوه بر فعالیت های فرهنگی در جامعه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسلمانان مظلوم غزه موظفیم که هر چه در توان داریم با کمک های مردمی به مردم غزه کمک کنیم و امید است این حرکت بزرگ ادامه دار باشد .

 

ارسال ۷۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

 

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز اظهار کرد: تعداد ۷۵۰ اثر در ۲ بخش فردی و گروهی به دبیرخانه جشنواره جریان ارسال شده است.

 

حجت الاسلام احمد حمیدی با بیان این‌که تعداد ۸۲ دانشگاه در این جشنواره شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جشنواره جریان فرصت مهمی برای ارتقای تعامل میان دانشگاه‌های سراسر کشور را فراهم کرده است.

 

وی گفت: معرفی فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی و دانشگاه‌های برتر فرهنگی از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود و معیار مهمی جهت سنجش جایگاه فرهنگی دانشگاه‌ها، شناسایی خلاها و ارائه راهکارها برای آن‌ها است.

 

وی افزود: جشنواره‌ جریان زمینه را ایجاد کرده تا اعضای هیات علمی، مدیران و کارگزاران فرهنگی بتوانند با مشارکت در این رویداد و در فضای تعاملی با جذبه‌ مسابقه‌ای نسبت به شکل‌گیری جریان نوین فرهنگی در فضای آموزش عالی اهتمام ورزند.

 

خبر از: اسرا بابایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.