تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر : 2673

نمایشگاه «ارس اکسپو» با رونمایی فرصت سرمایه گذاری برگزار می‌شود

به گزارش تابان خبر، علی نوید صبح سه شنبه در نشست خبری نمایشگاه ارس اکسپو، با بیان اینکه اکسپو نمایشگاهی برای برندسازی و هویت‌سازی است، گفت: سعی کرده‌ایم این نمایشگاه با حضور بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی تجارت بازار و سرمایه گذاری و غیره برگزار شود. وی با بیان اینکه علاوه بر نمایش دستاوردها

به گزارش تابان خبر، علی نوید صبح سه شنبه در نشست خبری نمایشگاه ارس اکسپو، با بیان اینکه اکسپو نمایشگاهی برای برندسازی و هویت‌سازی است، گفت: سعی کرده‌ایم این نمایشگاه با حضور بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی تجارت بازار و سرمایه گذاری و غیره برگزار شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر نمایش دستاوردها و توانمندی‌های منطقه آزاد ارس، بیش از ۱۰۰ فرصت جدید سرمایه‌گذاری نیز در این نمایشگاه رونمایی می‌شود، عنوان کرد: فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری منطبق بر اهداف برنامه‌ای افق ۱۴۰۸ و بر مبنای تکمیل زنجیره ارزش در منطقه آزاد و شمالغرب است، همچنین از سفرا و تجار کشورهای منطقه و اعضای اتاق‌های بازرگانی تبریز و تهران و مدیران رده بالای استانی و کشوری برای بازدید و حضور در این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مدل موفق اداره‌ی بدون نفت را در ارس تمرین کرده‌ایم، کفت: ۱۷ سال بدون بودجه ی‌نفتی زیر ساخت‌های لازم در ارس فراهم شده و سرمایه گذاران زیادی جذب شده است، به طوریکه اکنون تمام سرمایه گذاری ها مدل موفق و شکست نخورده ی اداره منطقه آزاد بدون بودجه دولتی را رقم زده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارس با بیان اینکه از سال ۸۶ تاکنون ۴٫۸ میلیارد دلار توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری شده است، گفت: منطقه آزاد حتی یک دلارهم از بودجه دولتی مصرفی نداشته است و هیچ کدام از پروژه ها در ردیف بودجه ی دولتی قرار ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین و اطلاع رسانی رسانه‌ای و نمایشگاهی دستاوردهای کشور، گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات در ۱۰ ماه نخست امسال، وجود ۵۰۵ هکتار گلخانه فعال و در آستانه بهره‌برداری، ۲۴۰ واحد صنعتی فعال و ۱۴۰ واحد صنعتی در آستانه بهره‌برداری، تراز تجاری مثبت در بین مناطق آزاد با ۳۷۰ میلیون دلار، تولید ناخالص داخلی با ۹۴ هزار میلیارد ریال و ده‌ها مورد موفقیت به دست آمده که حاصل مدیریت اقتصاد بدون نفت و بدون بودجه دولتی در منطقه آزاد ارس است؛ باید به عنوان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در نقطه صفر مرزی به عموم مردم و مدیران و جامعه علمی کشور تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

نوید با اشاره به  قابلیت‌های بالقوه و بالفعل ارس در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و تجاری، توضیح داد: این پتانسیل‌ها اهمیت برگزاری نمایشگاهی در سطح ارس اکسپو را ضروری می‌کند تا از رهگذر برگزاری آن گامی برای برندسازی ارس برداشته شده باشد.‌ اکسپو، نمایشگاهی برای بازاریابی نیست بلکه تلاشی برای برندسازی ارس است و می‌خواهد هویتی واحد از این منطقه آزاد به ارائه کند.

وی از هدف گذاری برای تبدیل ارس به قطب گلخانه‌ای خاورمیانه و راه‌اندازی کشت و صنعت مدرن در خداآفرین خبر داد و گفت: به واسطه تلاش تمام مدیران سابق و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارس موفقیت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف و از جمله در صنعت کشاورزی و تولید محصولات گلخانه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ هکتار گلخانه هیدروپونیک فعال و ۲۸۵ هکتار گلخانه در آستانه بهره برداری بوده و زمین‌ها برای آغاز احداث گلخانه‌ها به وسعت ۴۵۵ هکتار در حال آماده سازی است که در صورت بهره‌برداری از پروژه‌های در حال احداث جدید و در دست اقدام، نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در بخش گلخانه‌های شیشه‌ای محقق می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارس، با اشاره به توسعه کشاورزی و شیلات در منطقه آزاد ارس،گفت: در بخش کشاورزی در محدوده جلفا حدود ۴۵۰۰ هکتار باغات آبیاری قطره‌ای داریم اما بزرگ‌ترین پروژه کشت و صنعت کشور در ۲۴ هزار هکتار از اراضی محدوده قلی بگلو منطقه آزاد ارس در حال اجراست. اجرای پروژه بزرگ مقیاس کشت و صنعت شهید سلیمانی به مرحله بهره‌برداری از سه هزار هکتار در زراعت و باغداری نوین، شیلات و دامپروری رسیده و با تکمیل این مجموعه، ارس به قطب کشت و صنعت مدرن در کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.