تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر : 4872

التماس بنیاد مسکن به روستاییان برای همکاری

التماس بنیاد مسکن به روستاییان برای همکاری

به گزارش تابان خبر، حجت الله سروری در جمع اصحاب رسانه در خصوص اهم وظایف بنیاد مسکن اظهار کرد: فعالیت های عمران روستایی، مسکن روستایی، مقاوم سازی مساکن روستایی، مسکن شهری، تشکیلات انجمن خیریه مسکن ساز از اهم وظایف بنیاد مسکن است. وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در زمان وقوع بحران و حوادثی

به گزارش تابان خبر، حجت الله سروری در جمع اصحاب رسانه در خصوص اهم وظایف بنیاد مسکن اظهار کرد: فعالیت های عمران روستایی، مسکن روستایی، مقاوم سازی مساکن روستایی، مسکن شهری، تشکیلات انجمن خیریه مسکن ساز از اهم وظایف بنیاد مسکن است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در زمان وقوع بحران و حوادثی از قبیل زلزله و جنگ وارد عمل می شود، گفت: بنیاد مسکن در زمینه ساخت و ساز و توسعه شهری و روستایی از زمان جنگ تاکنون فعالیت چشمگیری داشته، در زلزله خوی نیز از 17 بهمن ماه سال گذشته اقدامات اساسی انجام داده ایم و کار کارشناسی 3هزار واحد مناطق زلزله زده اجرایی شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه به اتمام می رسد و اقدامات اساسی برای ساخت ۴۰۰ واحد در فیرورق در حال اجراست و و قبل از فرا رسیدن فصل سرما به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن، نهادی رهبری است، اعلام کرد: طبق اساس نامه، یکی از وظایف بنیاد مسکن، مساعدت دولت در امر ساخت و ساز مساکن شهری و روستایی است، بنیاد مسکن 16 هزار واحد در مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان احداث کرده است.

وی افزود: در طرح ملی مسکن، کار ساخت مسکن برای شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز به بنیاد مسکن محول شده است و تاکنون 69 هزار نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند و تنها 9 هزار نفر واجد شرایط شده اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل کندی برخی پروژه های طرح نهضت ملی، گفت: علاوه بر پروسه های طولانی اداری، فرایند تملک زمین طولانی است. با این حال در اجرای این طرح تاکنون بسیار موفق عمل کرده ایم و میانگین پیشرفت پروژه ها در برخی شهرستان ها از جمله میانه، ۵۰ درصد بوده است و نخستین طرح نهضت ملی کشور در بستان آباد افتتاح شد، امیدواریم در سال جاری، پروژه های طرح ملی با سرعت بیشتری اجرایی شود.

سرودی در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت بنیاد مسکن در بافت فرسوده شهری، تشریح کرد: بنیاد مسکن تاکنون به کار ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری ورود نکرده با این حال علاقمند به فعالیت است و منتظر ابلاغیه دفتر مرکزی برای ورود به این بخش است.

وی در خصوص اقدامات بنیاد در زمینه مسکن روستایی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ملی روستایی کار بنیاد ملی مسکن به التماس کشیده و از روستاییان و بانک ها التماس همکاری داریم، نباید در روستاها واحدی غیر مقاوم باقی بماند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در زمینه مقاوم سازی مساکن روستایی، بسیار موفق عمل کرده و و در کل از مجموع ۳۰۵ هزار واحد روستایی استان بیش از ۱۵۴ واحد مقاوم سازی شده‌اند و تلاش می‌کنیم بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای باقیمانده را نیز در زمان بندی مشخص شده انجام دهیم که البته تمام این واحدهای باقیمانده نیازمند مقاوم‌سازی نیستند.

سروری از طرح‌های هادی با عنوان نقشه راه توسعه روستایی نام برد و اذعان داشت: سال گذشته ۹۳۳ فقره تغییرات مرتبط با این طرح را انجام داده‌ایم و برای مطالعات کاربردی این طرح و بازنگری طرح‌های هادی با عمر اجرای بیش از ۱۰ ساله باید نقشه‌برداری‌های جدید را به صورت دقیق انجام دهیم که این موضوع زمان‌بر است و در این خصوص ۲۰ دستگاه خدمات رسان دخیل هستند که تسریع روند اجرایی آن علاوه بر افزایش همکاری این سازمان ها، نیازمند تسریع در تامین بودجه و اعتبارات استانی و ملی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از آسفالت بیش از ۲۰۰کیلومتر راه روستایی با عرض ۶ متر و همیاری خود روستائیان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: هدفگذاری امسال در این حوزه ۲۵۰ کیلومتر است و علاوه بر این با اجرای ۱۷۲ پروژه در سطح روستاهای استان با مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان و افزایش خدمات و پاسخگویی به مراجعات روستایی همگی زمینه‌ساز تشدید و تقویت روند مهاجرت معکوس به روستاهای استان شده است.

خبر از عرفان علیپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.