تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر : 7812

آمار مهاجرت دانشجویان صحیح نیست

آمار مهاجرت دانشجویان صحیح نیست

به گزارش تابان خبر، صفر نصراله‌‌زاده روز شنبه، چهارم شهریور، در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در پایگاه رتبه‌بندی شانگ‌‌های، دانشگاه تبریز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته‌است، ارتباط بین‌المللی دانشگاه تبریز به چند کشور محدود نمی‌شود؛ به‌طوری‌که در رتبه‌های سال‌های پیش در رتبه ۹۰۰ بوده و الان در ۷۰۰ قرار گرفته‌ است. وی

به گزارش تابان خبر، صفر نصراله‌‌زاده روز شنبه، چهارم شهریور، در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در پایگاه رتبه‌بندی شانگ‌‌های، دانشگاه تبریز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته‌است، ارتباط بین‌المللی دانشگاه تبریز به چند کشور محدود نمی‌شود؛ به‌طوری‌که در رتبه‌های سال‌های پیش در رتبه ۹۰۰ بوده و الان در ۷۰۰ قرار گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار نفر دانشجو داریم که ۴۰ درصد تحصیلات تکمیلی است و  از  لحاظ جنسیت ۵۲ درصد دانشجویان خانم و ۴۸ درصد آقاست، اعلام کرد: ۲۵ نفر از اساتید دانشگاه تبریز جزء دانشمندان دو درصد برتر دنیا هستند.

وی افزود: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران بیشترین مقالات بین‌المللی را دارد، همچنین به لحاظ سرانه مقاله بعد از تربیت مدرس رتبه دوم را نداریم و با یک نگاه رتبه اول هستیم؛ زیرا تربیت مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در زمینه فعالیت‌های فرهنگی به خوبی عمل کرده است به طوریکه انجمن‌های دانشجویی در حوزه‌ی خود رتبه اول را کسب کرده‌اند و فعالیت جنبی دانشگاه مورد تاکید بوده و قطعا در این زمینه گام بر خواهیم داشت.

وی در خصوص مهاجرت دانشجویان نخبه، اظهار کرد: مهاجرت نخبگان دو طرفه است و این‌گونه نیست که نخبه‌ای از اینجا برود و از آن طرف کسی نیاید، آمار‌های غیررسمی اعلام می‌شود که اکثرا صحت ندارد! عمدتا اساتیدی که مرخصی گرفتند و به خارج رفتند، برگشته‌اند و شاید تعداد اساتیدی که به کل رفته‌اند زیر ۱۰ نفر است.

وی در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: در جذب دانشجویان خارجی بسیار موفق عمل کردیم، دانشجویانی از سوریه، آفریقا و بیشتر از عراق در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های فرا نسلی جزو اهداف ماست که بالاتر از نسل یک و دو و سه و چهار است و به نوعی دانش حکمت بنیان باشد، گفت: ما به دنبال این هستیم که دانشگاه انسان تولید کند.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: ۶۲ دانش بنیان در دانشگاه تبریز بود که تعداد آن اکنون به ۱۰۱ شرکت دانش بنیان ارتقاء یافته؛ ۷۰ شرکت دانش بنیان دیگر  نیز پشت خط است.

وی گفت: مرکز رشد و نوآوری ارتباط به پردیس و فناوری و نوآوری دانشگاه تبریز را تبدیل شده است و به قطع بعد از دو سال درخواست پارک علم و فناوری مستقل دانشگاه تبریز را خواهیم داد و همچنین در حال ایجاد مراکز رشد در دانشکده‌ها هستیم.

رییس دانشگاه تبریز گفت: سال گذشته دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه برتر در حوزه فناوری، رتبه دوم در زیست بوم فناوری، دانشگاه برتر مطلق در جذب دانشجویان بین‌الملل و جایزه ثریا را کسب کرد.

وی ادامه داد: سومین دانشگاه از نظر دیپلماسی علمی شناخته شده‌ایم؛ در سال‌های گذشته در علم و صنعت جایگاهی نداشتیم اما در حال حاضر رتبه ۵ قرار داریم.

وی بیان کرد: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران بیشترین مقالات بین‌المللی را داریم همچنین به لحاظ سرانه مقاله بعد از تربیت مدرس رتبه دوم را نداریم و با یک نگاه رتبه اول هستیم زیرا تربیت مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در زمینه فعالیت‌های فرهنگی به خوبی عمل کرده است به طوریکه انجمن‌های دانشجویی رتبه اول را کسب کرده‌اند و قطعا در این زمینه گام بر خواهیم داشت.

آمار مهاجرت دانشجویان صحیح نیست

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.