تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۸
کد خبر : 8532

آموزش و پرورش با آینده مردم سر و کار دارد

آموزش و پرورش با آینده مردم سر و کار دارد

به گزارش تابان خبر، مسعود سعادتی در جلسه شورای اسلامی استان با بیان اینکه بنده برای نخستین بار در آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر خدمت کردم، اظهار کرد: علاوه بر شغل معلمی زمانیکه در فرمانداری نیز خدمت می کردم، مسائل و موضوعات اجتماعی را با نگاه فرهنگی انجام می دادم و خوشبختانه این نگاه

به گزارش تابان خبر، مسعود سعادتی در جلسه شورای اسلامی استان با بیان اینکه بنده برای نخستین بار در آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر خدمت کردم، اظهار کرد: علاوه بر شغل معلمی زمانیکه در فرمانداری نیز خدمت می کردم، مسائل و موضوعات اجتماعی را با نگاه فرهنگی انجام می دادم و خوشبختانه این نگاه در شورا نیز وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه نزدیک نیمی از اعضای شورای اسلامی استان را فرهنگیان تشکیل می دهند، افزود: در این شورا شناخت به مسائل آموزش و پرورش وجود دارد و این امر فرصت خوبی برای بهره مندی از توانایی های اعضای شورا برای حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش است.

وی بر ضرورت خروج موضوع تعلیم و تربیت از مسائل فردی و ضرورت نگرش به آن به عنوان دغدغه جامعه و اجتماع تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید برای تضمین آینده جامعه کشور از آموزش و پرورش حمایت کنند، با توجه به اینکه تعلیم و تربیت یک مجموعه، اجرایی است و مانند دیگر دستگاه ها وظایف اجرایی دارد، اما اگر با این نگرش به این اداره کل نگاه کنیم، در واقع ظلم کردیم، چرا که تنها دستگاهی است که با آینده تمام مردم ایران سر و کار دارد.

تجهیز مدارس از اولویت های مهم دولت است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، تقویت مدارس دولتی و افزایش امکانات و تجهیزات مدارس دولتی را یکی از سیاست های جدید وزارت آموزش و پرورش استان دانست و افزود: رئیس جمهور در دو سفر اخیر خود به استان ۲۵ میلیارد ریال بودجه، علاوه بر اعتبارات داخلی نوسازی، به بخش تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص داد و این اقدام، حاکی از توجه دولت بر توسعه امر آموزش در کشور و استان است.

سعادتی توجه به حوزه تربیت و پرورش را ضرورت دانست و گفت: امر تربیت مهم تر از آموزش است و یکی از اولویت های جدید دولت، توجه به امورات پرورشی مدارس کشور است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مدارس نیازمند بازسازی است، اظهار کرد: ما با جدیت تمام ادعا می کنیم که حداقل دو سوم مدارس مجهز و مطمئن هستند.

گفتنی است در جلسه شورای اسلامی استان با مدیرکل آموزش و پرورش استان، تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش استان با شورای اسلامی استان در راستای استفاده حداکثری از دو دستگاه به منظور پیشبرد اهداف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و مدیریت شهری و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای سطح آموزش تربیتی، فرهنگی، ورزشی، هنری و آموزش شهروندی مناطق و نواحی استان امضا شد.

خبرنگار: زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.