تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 11856

آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز

آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز

به گزارش تابان خبر، سید محمدحسین بلاغی در نشست مطبوعاتی و آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز اظهار کرد: با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری تبریز و شهرداری منطقه دو تبریز، جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز با حضور ۳۲۰ هنرمند از هشت استان کشور برگزار می

به گزارش تابان خبر، سید محمدحسین بلاغی در نشست مطبوعاتی و آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز اظهار کرد: با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری تبریز و شهرداری منطقه دو تبریز، جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز با حضور ۳۲۰ هنرمند از هشت استان کشور برگزار می شود.

آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز

وی اعلام کرد: مدعی هستیم که آذربایجان‌شرقی، میزبان بیشترین رویداد فرهنگی در حوزه نمایش در یکسال گذشته بوده است.

وی در خصوص جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند_تبریز، خاطرنشان کرد: این رویداد، شانزدهمین رویداد ملی، منطقه ای و استانی حوزه نمایش است که در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود و تبریز به عنوان یکی از قطب‌های استانی نمایش در کشور، پرقدرت و باشکوه میزبان رویدادهای نمایشی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه ظرفیت هنر نمایش در استان بی بدیل است، گفت: در ۱۴۰۱، ۴۲ نمایشنامه مورد بررسی قرار گرفته بود، این در حالی است که در شش ماهه نخست امسال، ۱۴۳ نمایشنامه مورد بررسی قرار گرفته و در این حوزه، چرخه به رونق افتاده است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان نیز، اظهار کرد: خرسندیم که طرح ها و برنامه‌هایی در حوزه توسعه سخت افزاری، سالن های نمایشی در حال اجراست و به محض تامین منابع مالی، رونمایی خواهیم کرد.

بلاغی با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر، به عنوان اصلی‌ترین جشنواره در حوزه نمایشی نیز در استان برگزار می شود، افزود: جشنواره های منطقه ای تئاتر بعد از وقفه طولانی، اجرایی می شود، فرصتی مناسب فراهم شده که چندین استان گرد هم بیایند، استان ما میزبان جشنواره منطقه‌ای است و سعی داریم در قالب این جشنواره، از تبریز یک برند و نام خوب در حوزه برگزاری فعالیت های فرهنگی در اذهان ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه جوایز این جشنواره، ۷۰۰ میلیون تومانی است، خبر داد: مسئولیت بخشی از پشتیبانی و اجرای این جشنواره برعهده شهرداری تبریز و شهرداری منطقه دو تبریز قرار گرفته است و ۱۷ دی ماه، این جشنواره آغاز به کار می کند در مدت زمان سه روز، در حوزه تئاتر شهری، ۱۸ تئاتر شهری برگزار می شود.

وی اعلام کرد: در قالب این جشنواره، ۱۸ گروه تئاتر صحنه ای و ۱۱ گروه تئاتر خیابانی از ۸ استان حضور خواهند داشت و از آنجایی که استان ما، استان میزبان است، هنرمندان استان در این جشنواره به رقابت نمی پردازند و هنرمندان آذربایجان شرقی متشکل از پنج گروه در استان خراسان رضوی حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: طی این جشنواره منطقه‌ای، نمایش‌های خیابانی نیز در محله های تبریز برگزار می شود.

دوشنبه‌ها و سه شنبه‌ها، بلیط سینما نیم بها شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه در حوزه سینما هم، آذربایجان‌شرقی، بیشترین فروش سینمایی را داشته است، گفت: به دلیل استقبال گرم شهروندان، علاوه بر سه شنبه ها، روزهای دوشنبه نیز بلیط سینما برای شهروندان نیم بها حساب می شود.

وی خبر داد: تبریز همچنین میزبان جشنواره فیلم فجر با اکران ۱۰۵ فیلم و جشنواره موسیقی فجر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.