تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 7176

اختصاص 350 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی

اختصاص 350 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی

به گزارش تابان خبر، اروجعلی علیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: در کنار350 دستگاه اتوبوس، مقرر شده بیش از 70 دستگاه اتوبوس نیز از سایر نهادها از جمله شهرداری تبریز و مس سونگون شهرداری کلانشهر تبریز برای جابه جایی زائران اربعین حسینی اختصاص یابد. وی با بیان اینکه فروش 70 الی 80 درصد

به گزارش تابان خبر، اروجعلی علیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: در کنار350 دستگاه اتوبوس، مقرر شده بیش از 70 دستگاه اتوبوس نیز از سایر نهادها از جمله شهرداری تبریز و مس سونگون شهرداری کلانشهر تبریز برای جابه جایی زائران اربعین حسینی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه فروش 70 الی 80 درصد بلیت‌های اربعین به صورت اینترنتی و ۲۰ درصد نیز به صورت حضوری خواهد شد، گفت: تیم ۱۶ نفره از اداره کل راهدای و حمل و نقل استان از ۲۷ مرداد در ایستگاه آذربایجان شرقی در مرز مهران مستقر خواهند شد، همچنین مسیرهای حرکتی با پلیس و سایر ارگان‌ها هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا مشکلی پیش نیاید تا زایران به صورت ایمن سفر خوبی داشته باشند.

اختصاص 350 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌ی راه اصلی و فرعی و روستایی است، اظهار کرد: از این میزان حدود 10 هزار کیلومتر راه روستایی و چهارهزار کیلومتر شبکه راه اصلی و شریانی است، طی دوسال گذشته در راستای نگهداری شبکه‌ی راه‌ها نزدیک به ۶۰۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

وی ادامه داد:اعتبار هزینه شده برای آسفالت ریزی راه‌های روستایی و شهری استان، بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان است.

حذف۱۶۷ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان

وی با اشاره به شناسایی نقاط پرحادثه خیز جاده‌های استان، گفت: تاکنون ۱۶۷ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان حذف شده است، نگهداری راه‌ها به دلیل کوهستانی بودن آذربایجان شرقی ازاهمیت ویژه‌ای برخوردار است،برهمین اساس تاکنون نزدیک به ۵۳۱ کیلومتر راه روستایی در حدود ۴۰۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

وی با اشاره به خریداری ۱۶ دستگاه ناوگان سنگین با اعتبار یک هزار و 150 میلیارد ریال برای استان، گفت: در بحث هوشمند سازی طی سال‌های گذشته،  ۵۶ دوربین‌ ثبت تخلفات رانندگی در جاده ها نصب شده بود که سال گذشته ۴۳ دستگاه نیز به این تعداد اضافه شد.

علیزاده با بیان اینکه در بحث ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های روستاهایی که در مجاورت راه قرار گرفته‌اند، گفت: در این راستا ۷۴ مدرسه تحت آموزش برای ایمن سازی  قرار گرفته است.

جابه جایی 40 میلیون تن بار از استان به نقاط مختلف

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر حدود ۴۰ میلیون تن بار از استان به نقاط مختلف کشور و از نقاط مختلف به استان بار جا به جا شده است، بیان کرد: در این باز زمانی هفت میلیون و ۵۰۰ نفر مسافر از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شدند.

وی با اشاره به فعالیت پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز، گفت: طرح جامع و توسعه‌ی این پایانه ها آغاز شده است در راستای اجرای این طرح مقرر شده، 15 هکتارزمین به مساحت این پایانه‌ها با اعتبار 350 میلیارد ریال اضافه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: طی دو سال اخیر، ۶۵۰ هزارمسافراز طریق این پایانه‌ها به کشورهای همسایه مسافرت یا وارد کشور شده‌اند.

وی با اشاره به بهره برداری ۷۰ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل استان در هفته دولت، گفت: این طرح‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و شریانی، حذف نقاط پرحادثه ،بهره برداری از مجتمع‌های خدماتی بین راهی، خط کشی محورها، احداث راه‌های روستایی و غیره است.

وی با بیان اینکه احداث جاده از حوزه‌ی ما خارج است و تنها بهره برداری و نگهداری جاده‌ها برعهده‌ی ماست، گفت: هماهنگی‌های لازم جهت احداث پل‌های اتوبان شهید کسایی در زمان ساخت جاده انجام شده است و تداخلی با تعریض جاده ندارد البته از سمت دیزآباد دو پل تداخل دارد که به احتمال قوی یکی را جابه جا خواهیم کرد.

علیزاده بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی کم است، گفت: خوشبختانه امسال طبق مصوبه‌ی دولت مقرر شده دو هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور شود که از این تعداد ۶۴ دستگاه نیز سهمیه‌ی استان آذربایجان شرقی یافته است .

اختصاص 350 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.