تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر : 11018

اصلی‌ترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به نگهداری مدارس است

اصلی‌ترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به نگهداری مدارس است

به گزارش تابان خبر، فرهاد فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه تیکمه داش و شهرستان بستان آباد گفت: بر اساس سیاست های محرومیت زدایی دولت سیزدهم، نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز توجه ویژه ای به مناطق محروم و مدارس روستایی دارد. افتتاح ۹۴ پروژه آموزشی در سال ۱۴۰۱ وی افزود: سال گذشته ۹۴

به گزارش تابان خبر، فرهاد فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه تیکمه داش و شهرستان بستان آباد گفت: بر اساس سیاست های محرومیت زدایی دولت سیزدهم، نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز توجه ویژه ای به مناطق محروم و مدارس روستایی دارد.

اصلی‌ترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به نگهداری مدارس است

افتتاح ۹۴ پروژه آموزشی در سال ۱۴۰۱

وی افزود: سال گذشته ۹۴ پروژه ی آموزشی و امسال تا به امروز، ۱۰۵ پروژه افتتاح کرده و تحویل آموزش و پرورش داده ایم ولذا پیش بینی می شود تا این رقم تا پایان ۱۴۰۲ به ۱۳۰ پروژه افزایش یابد؛ پروژه های تحویلی به آموزش و پرورش به نسبت سال قبل علی رغم عدم افزایش اعتبارات، ۲ برابر شده است که تنها فرمول این اتفاق، صرفه جویی و کار جهادی همکاران و پرسنل نوسازی مدارس استان است.

وی ادامه داد: یکی از پارامتر های توزیع اعتبارات فضاهای آموزشی، سرانه آموزشی است. متوسط سرانه آموزشی در استان آذربایجان شرقی، ۵/۱۷ ، در منطقه تیکمه داش ۶.۵ و در بخش مرکزی شهرستان بستان آباد به دلیل تراکم بالای دانش آموز، ۲/۶۲ است.

فرهودی با بیان این که سیاست نوسازی مدارس استان جمع آوری پروژه های نیمه تمام ظرف ۳ سال است گفت: اولین سیاست ما و اولویت دولت، تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

 تحویل ۲۳ کلاس درس به آموزش و پرورش شهرستان بستان آباد تا پایان سال ۱۴۰۲

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با احتساب افتتاح امروز در روستای قره بلاغ تیکمه داش، ۶ پروژه شامل ۱۷ کلاس درس در شهرستان بستان آباد، تحویل ادارات آموزش و پرورش بستان آباد و تیکمه داش داده شده است که یک پروژه شامل ۶ کلاس درس نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد که بر اساس آمار، امسال ۲۳ کلاس درس تحویل خواهیم داد که ۱۲ کلاس به صورت خیری بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ نیز تصمیم داریم تا ۴ پروژه شامل ۱۸ کلاس درس که به جز پروژه های خیری است، به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

اعتبارات عمرانی مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان بستان آباد برای آموزش و پرورش ناچیز است

فرهودی خاطرنشان کرد: یک سوم اعتبارات نوسازی مدارس استانی و دو سوم این اعتبارات ملی است، یعنی هر مبلغی که در شورای برنامه ریزی شهرستان تصویب شود وظیفه ما تامین دو برابر آن مبلغ از اعتبارات ملی است و لذا اعتبارات عمرانی مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان بستان آباد برای آموزش و پرورش بسیار ناچیز بوده و از این رو نیازمند توجه ویژه از سوی فرمانداری شهرستان و مسئولین امر آموزش و پرورش بستان آباد است.

وی اظهار داشت: تکمیل پروژه های نیمه تمام و بازسازی مدارس دیگر در روستای شهرستان بستان آباد، نیازمند همراهی مسئولین امر در این شهرستان است چرا که اعتبارت استانی در قالب نوسازی مدارس در سراسر استان شدیدا رشد پیدا کرده ولی این رشد در شهرستان بستان آباد مشاهده نمی شود. باید توجه داشت که ایران قوی در راستای مدرسه قوی شکل می گیرد و لذا اولویت با مدرسه است.

این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: وظیفه نوسازی مدارس، تجهیز مدارس جدید الاحداث است ولی ما در استان با استفاده بهینه از اعتبارات، به مدارس دیگر نیز کمک می کنیم.

فرهودی گفت: اصلی ترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به نگهداری مدارس است به طوری که در این امر مشکلات فراوانی داریم و بر اساس بررسی های صورت گرفته، مشکلات عمده مدارسی که عکس ها و اخبار آنان در فضای مجازی منتشر می شوند، در اثر عدم نگهداری مناسب است و لذا از این رو از اصحاب محترم رسانه خواهشمندیم تا ما را در ارتقا فرهنگ نگهداری از مدارس یاری کنند.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم تا با یاری مردم و دولت، بتوانیم تا همه ی مدارس غیر مستحکم در استان را ساماندهی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =