تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر : 14389

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: 

اعتبار معلم و مدرسه در دولت سیزدهم بازگردانده شده است

اعتبار معلم و مدرسه در دولت سیزدهم بازگردانده شده است
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین اتفاق دولت سیزدهم این بود که تا حدودی فرایند اعتبار معلم و مدرسه بازگردانده شده است.

به گزارش تابان خبر، مسعود سعادتی در سلسله نشست‌های خبری تبیین خدمات دولت مردمی، با بیان اینکه دولت سیزدهم با انجام اقداماتی در حوزه آموزش و پرورش باعث اعتبار بخشی به معلم و مدرسه شد، اظهار کرد: نظام رسمی آموزش و پرورش در دنیا باید مرجع اصلی تعیین صلاحیت دانش آموز باشد در گذشته به دلیل تاثیر کنکور این دو بعد می شد و انگار دو نوع آموزش و پرورش داشتیم که یکی در داخل و دیگری شامل موسسات کنکور در بیرون از مدرسه بود. شاید بزرگترین اتفاق دولت سیزدهم این بود که تا حدودی فرایند اعتبار معلم و مدرسه بازگردانده شده است.

اعتبار معلم و مدرسه در دولت سیزدهم بازگردانده شده است

وی با بیان اینکه تاثیر ۵۰ درصدی امتحان نهایی در کنکور باعث شد مدرسه اعتبار خود را به دست آورد، گفت: نمرات پایه دوازدهم در کنکور امسال و پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم در کنکور سال بعد اثر گذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان نیز توسط دولت سیزدهم اجرا شد، گفت: رتبه بندی معلمان  نیز جزو تکالیف بود که این دولت اجرایی کرد  و در حال حاضر نیز در حال بازنگری است البته طبیعتاً هر قانونی نسبت به خود دارای اشکالاتی است اما بعد از ۱۰ سال این طرح که زمین مانده بود، اجرایی شد.

وی با اشاره به آسیب های دیگر آموزش و پرورش، گفت:  بعد از کرونا اهمیت بحث  پرورش به خوبی در کنار امر آموزش مشخص شد  همچنین توجه به مباحث درسی، بحث تربیت و پرورش دانش آموز نیز موضوع مهمی بود  که تنها در استان ما حجم اعتباراتی که در حوزه ی پرورشی ارائه شده اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

وی با بیان اینکه اعتبارات پرورشی دولت سیزدهم نسبت به سال های گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافته به طوریکه پنج یا شش برابر دولت‌های قبلی است، افزود: ساماندهی حوزه ی پرورشی نیز در دولت سیزدهم انجام شده است، برای اولین بار آموزش و پرورش  در کنار محورهای اصلی شاخص های فرعی تعریف کرد.

سعادتی با اشاره به ورود جدی دولت سیزدهم به بحث جبران کمبود معلم، گفت:  از سال ۹۵ پیش بینی می شد که تا سال ۱۴۰۵ سالانه تعداد قابل توجهی از معلمان بازنشسته می شود که برای جبران آن تنها راه تامین آن دانشگاه فرهنگیان  و استفاده از ماده ۲۸ بود در دولت سیزدهم جذب معلم بیش از دوبرابر افزایش داشت.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته چهار هزار و ۷۴۲ نفر از محل ماده ۲۸ و سه هزار و ۵۹۰ نفر از فارغ التخصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب شدند، ادامه داد:

وی با اشاره به نقش خیران در امر مدرسه سازی، گفت: دولت نیز در کنار خیران به امر مدرسه سازی مشغول است که در طول سه سال گذشته تعداد پروژه های افتتاح شده با اعتبارات تزریق شده نسبت به سال های گذشته جهشی بوده است، قبل از ۱۴۰۰ هر روز دو کلاس افتتاح می شد ولی بعد از ۱۴۰۱ هر روز سه کلاس به آموزش و پرورش اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه از نظر سرانه ی فضای دانش آموزی، سرانه ی فضای آموزشی تبریز به عنوان مرکز استان پایین تر از میانگین استان است، گفت:  این امری طبیعی است چرا که تبریز مرکز استان بوده و جمعیت زیادی دارد که البته اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس با کمک خیران در زمینه مدرسه سازی در تبریز تلاش زیادی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه مبلغ اجباری از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی ممنوع است، گفت: والدین می توانند مبالغ را به صورت کمک داوطلبانه در اختیار مدارس قرار دهند و مدیر مدرسه نیز با تشکیل انجمن اولیا و مربیان این مبالغ را برای مدرسه هزینه کند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری و مقابله با هر گونه آسیب اجتماعی در مدارس، طرح غربالگری در حال انجام است، گفت: این طرح در  ۸۰ مدرسه که در معرض خطر آسیب پذیری بیشتری بودند، انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.