تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر : 8025

افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی آذربایجان شرقی

افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش تابان خبر، احمد حمز زاده، روز سه‌شنبه، ۷ شهریورماه در چهارمین جلسه‌ از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت هفته دولت با ارائه گزارش دو سالانه عملکرد این سازمان اظهار کرد: در دولت سیزدهم، به توسعه گردشگری عنایت ویژه ای شده، در تمامی کمیته های تخصصی گردشگری، حضور اداره کل میراث

به گزارش تابان خبر، احمد حمز زاده، روز سه‌شنبه، ۷ شهریورماه در چهارمین جلسه‌ از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت هفته دولت با ارائه گزارش دو سالانه عملکرد این سازمان اظهار کرد: در دولت سیزدهم، به توسعه گردشگری عنایت ویژه ای شده، در تمامی کمیته های تخصصی گردشگری، حضور اداره کل میراث مشهود است.

وی در خصوص توسعه گردشگری استان گفت: برای توسعه گردشگری، زیرساخت های گردشگری استان را فراهم کردیم چرا که تا زمانی که زیرساخت گردشگری فراهم نباشد، توسعه گردشگری محقق نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی استانی پیشرو در جذب سرمایه گذار است، تاکید کرد: آذربایجان شرقی رتبه سوم جذب سرمایه گذاری را در حوزه گردشگری دارد، تاکنون ۱۰۵ پروژه سرمایه گذاری با حجم سرمایه ۳۵ میلیارد تومان در قالب هتل سازی، مجتمع های گردشگری و بوم گردها اجرایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: ۱۰ درصد حجم کل سرمایه گذاری کشور در استان ماست.۳۳۵ میلیارد تومان کل سرمایه گذاری کشور در حوزه گردشگری است، که ۳۵ میلیارد تومان آن برای استان است که برای ۸ هزار نفر اشتغالزایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲۷ مورد مجوز جدید در حوزه های مختلف صادر شده که حجم سرمایه آنها، ۱۹هزار میلیارد بوده و برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی شده است.

وی اعلام کرد: میزان گردشگران خارجی استان در دولت سیزدهم با توسعه دیپلماسی، ۱۵۰ درصد افزایش یافته و ارتباطی موثر با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، آذربایجان، تاتارستان و عراق برقرار کردیم و همچنین برای توسعه گردشگری، نمایشگاه ها و هیئت های مختلفی با کشورها برگزار کردیم.

حمزه‌زاده افزود: در استان نیز، ۱۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی اقامت کننده در هتل ها بودند که

تاثیر مثبتی در اقتصاد گردشگری استان داشته است، از ۶۰ کشور دنیا گردشگر خارجی در استان اقامت کردند، بیشترین گردشگران از ترکیه، عراق و آذربایجان بودند و رتبه چهارم گردشگران هم مربوط به چین، ارمنستان و روسیه است. از کشور های اروپایی چون ایتالیا، آلمان و لهستان نیز گردشگر داشتیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم،۱۵۲ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در استان ما برگزار شده و نمایشگاه بین المللی صنایع دستی استان رونمایی شده و ۲۶ تا ۲۳ مهر ماه در استان برگزار می شود.در کنار جشنواره ها ،۱۲۲ مورد در سطوح مختلف ملی، بین المللی، ۵۱ مورد به ۷ زبان( روسی، عربی، انگلیسی، ارمنی ، چینی، ترکیه ای ، رومی) تولید محتوا داشتیم.

وی با بیان اینکه نتوانستیم به خوبی ظرفیت های گردشگری استان را معرفی کنیم، گفت: استان ما، استانی تک بعدی نیست در حوزه های مختلف گردشگری خوراک، سلامت و جاذبه های طبیعی، ظرفیت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در حوزه صنایع دستی، بعد از کرونا، صادرات صنایع دستی به شدت افت کرده بود، با این حال۵۲ میلیون دلار، میزان صادرات صنایع دستی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش های صنایع دستی، به ۶ هزار ۷۸۴ نفر به صورت رایگان آموزش دادیم و هنرمندان صنایع دستی شروع به فعالیت در حوزه صنایع دستی کردند.

وی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی، انجمن های میراث فرهنگی ایجاد شده، ۴ هزار اثر شناسایی شده، ۷۲ اثر ثبت ملی شده، ۲۰ تا حریم اثر ثبت شده است. تا پایان شهریور ماه سال جاری، دو پرونده جنگل های ارسباران بخش دیزمار، کاروانسرای ایران ثبت خواهند شد.

وی گفت: ۲۸۰ مورد اثر تاریخی استان را به صورت اشتراکی با دستگاه های دیگر مرمت کردیم. ۴۳ موزه در سطح استان فعالیت می کنند و در زمینه کاوش های باستانی، کاوش های باستان شناسی جدید به تعداد ۷ مورد در لیلان صورت گرفته است که حاکی از قدمت ۹ هزار ساله این آثار تاریخی است.

وی گفت: در آمار بازدید از موزه‌ها، رشد چند برابری را شاهد هستیم به طوری که در سال ۱۴۰۱، به ۲۲۲ هزار نفر بلیط فروشی شده بود که اکنون این رقم به ۴۰۱۸۱۲ نفر افزایش یافته است.

وی خبر داد: اعتبارات دولت، در زمینه گردشگری استان، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است و ۳۸۷ میلیارد تومان در حوزه های مختلف به فعالین این حوزه تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

حمزه زاده اظهار کرد: آمار اقامت در هتل های استان در مدت زمان دو سال، ۳ میلیون و ۲۹۸ نفر در اقامتگاه های استان بوده، آمار پلمپ به خاطر موضوع حجاب و عفاف دو مورد بوده بعد از رایزنی های مختلف، رفع پلمپ شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.