تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر : 11972

بازسازی و بهره برداری از ۲۰ لوکوموتیو خارجی در تبریز

بازسازی و بهره برداری از ۲۰ لوکوموتیو خارجی در تبریز

به گزارش تابان خبر، خلیل وطن دوست در خصوص پیشرفت و اقدامات صنایع ریلی هلدینگ وطن در زمینه حمل و نقل ریلی، اظهار کرد: این شرکت ۲۰ لوکوموتیو کارکرده را که از کشور کره جنوبی خریداری کرده، بازسازی می کند و با این اقدام بهینه، از خروج ارز ۵۰ میلیون یورویی از کشور جلوگیری می

به گزارش تابان خبر، خلیل وطن دوست در خصوص پیشرفت و اقدامات صنایع ریلی هلدینگ وطن در زمینه حمل و نقل ریلی، اظهار کرد: این شرکت ۲۰ لوکوموتیو کارکرده را که از کشور کره جنوبی خریداری کرده، بازسازی می کند و با این اقدام بهینه، از خروج ارز ۵۰ میلیون یورویی از کشور جلوگیری می شود.

بازسازی و بهره برداری از ۲۰ لوکوموتیو خارجی در تبریز

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده هر دستگاه لوکوموتیو بازسازی شده، ۱.۵ میلیون یورو است، ادامه داد: این هزینه ۲.۵ میلیون یورو پایین تر از قیمت لوکوموتیو کار نکرده است و خریداری و بازسازی این دستگاه ها بسیار مقرون به صرفه است.

بازسازی و بهره برداری از ۲۰ لوکوموتیو خارجی در تبریز

وی با بیان اینکه در فاز نخست، سه دستگاه لوکوموتیو را به طور کامل بازسازی و نوسازی کرده‌ایم و پنج شنبه هفته آینده در راه‌آهن تبریز به بهره‌برداری می رسد، گفت: ۱۷ لوکوموتیو دیگر نیز در مدت زمان شش ماه نوسازی و بازسازی شده و وارد شبکه حمل و نقل ریلی می شود.

وطن دوست با بیان اینکه بدون فراهم شدن زیرساخت ها امکان توسعه وجود ندارد، گفت: حمل و نقل یکی از زیرساخت های مهم در توسعه است اما متاسفانه آن طور که باید در حوزه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری نشده و غریب مانده است.

۱۳ سال برای اخذ مجوز توسعه ریلی

وی افزود: صنایع ریلی متعلق به این هُلدینگ بزرگترین تولید کننده واگن باری در کشور است اما اگر کِشنده نباشد این حرکت و تولید ناکام است از این رو از ۱۳ سال پیش نسبت به اخذ مجوزهای لازم و ورود در این عرصه اقدام کردیم که خوشبختانه نوروز پارسال موفق به اخذ مجوزهای لازم در این زمینه شدیم.

وطن دوست به روند واردات لوکوموتیو دسته دوم و نوسازی و بازسازی آنها اشاره کرد و گفت: همه کارهایمان را در سکوت کامل انجام دادیم و امروز با افتخار اعلام می کنیم که تمام لوکوموتیو های وارداتی را به طور کامل دمونتاژ (باز کردن و تعویض قطعات) و قطعات لازم را تعویض کردیم البته مراحل نوسازی آنها ادامه دارد.

بازسازی و بهره برداری از ۲۰ لوکوموتیو خارجی در تبریز

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز ۵۰ دستگاه لوکوموتیو وارد خواهیم کرد تا بخشی از نیاز کشور به کِشنده های واگن های باری را که به دلیل تحریم، نمی توانیم بخریم، تامین کنیم.

وطن دوست به مشخصات لوکوموتیوهای بازسازی شده نیز اشاره کرد و گفت: این کِشنده ها از نوع موتور سه هزار و با توجه به مصرف سوخت کم، دوستدار محیط زیست است و از امنیت بالایی برخوردارند.

بازسازی و بهره برداری از ۲۰ لوکوموتیو خارجی در تبریز

وی با بیان اینکه کار و هزینه در صنعت، عشق و علاقه می خواهد، گفت: زمان بازگشت سرمایه در شرکت های هواپیمایی حدود ۱.۵ سال است اما در صنعت ریلی چهار تا پنج سال طول می کشد بنابراین هدف ما هزینه برای وطن است و سود در اولویت های بعدی ما قرار دارد.

وی به برنامه های این هلدینگ برای تولید لوکوموتیو در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با چین که در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته و تولیدات مرغوبی دارد، در حال مذاکره هستیم تا عقب ماندگی ۱۰ ساله کشور در زمینه لوکوموتیو را جبران کنیم.

یک هزار واگن به اروپا صادر می شود

وی به فعالیت های این شرکت در زمینه تولید واگن های مسافری و قرارداد آن با چند کشور اروپایی برای صادرات واگن مسافری اشاره کرد و گفت: زمانی بزرگ ترین واردکننده واگن از روسیه و چین بودیم اما امروز صادرات یک هزار واگن به اروپا را عملیاتی کرده ایم و تاکنون یکصد واگن صادر شده است.

وطن دوست افزود: طبق قرارداد، هر ماه یکصد واگن به مقصد اروپا صادر خواهد شد ضمن اینکه تحویل ۷۰۰ واگن به متروی تهران نیز در مرحله قرارداد است.

بازسازی و بهره برداری از ۲۰ لوکوموتیو خارجی در تبریز

وی با تاکید بر اینکه صنعتگر باید عشق به کار داشته باشد و به وطن و کشور خود خدمت کند، اظهار کرد: گذشتگان ما، کارهای ماندگاری انجام دادند و ما باید بتوانیم برای نسل های آینده مفید واقع شده و کارهای ماندگاری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما خدمت به وطن است، خاطرنشان کرد: تحریم ناجوانمردانه و ظالمانه، باعث شد به صورت جدی و با متکی به جوانان کار کنیم و با انگیزه بیش از پیش در جهت توسعه کشور گام برداریم.

وطن دوست گفت: ما درصدد تولید قطارهای پر سرعت در کشور هستیم، حمل و نقل ریلی که لایق ایران و آذربایجان است و این کار، اراده و همت ملی را می طلبد.

وی اظهار کرد: سنگ فرش ایران از جواهر است و فرصت‌های طلایی برای کار و پیشرفت در ایران، همواره فراهم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.