تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر : 4820

بازگشت ۵۵۶ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده/کمک بلاگرهای فعال تبریز برای آزادی زندانیان

بازگشت ۵۵۶ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده/کمک بلاگرهای فعال تبریز برای آزادی زندانیان

به گزارش تابان خبر، رسول تقی پور روز پنج شنبه در نشست خبری با اشاره به آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آستانه سال نو از زندان‌های آذربایجان شرقی، گفت: ظهر امروز ۲۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان تبریز و ۲۵ نفر از شهرستان‌ها آزاد می شوند که برای این

به گزارش تابان خبر، رسول تقی پور روز پنج شنبه در نشست خبری با اشاره به آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آستانه سال نو از زندان‌های آذربایجان شرقی، گفت: ظهر امروز ۲۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان تبریز و ۲۵ نفر از شهرستان‌ها آزاد می شوند که برای این زندانی‌ها مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان کمک ویژه‌ی بلا عوض و ۶۵۰ میلیارد تومان با وام چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سال جاری ۵۵۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند، اظهار کرد: مبلغ بدهی این زندانیان ۵۳۰ میلیارد تومان بود که از آن سه میلیارد تومان توسط اعسار مورد پذیرش قرار گرفته و مبلغ 473 میلیارد تومان به صورت اقساطی پرداخت شده است.

وی مساعدت از طریق تسهیلات وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد را ۹ میلیارد و دویست میلیون تومان اعلام کرد و گفت: آورده‌ی خانواده‌ی زندانیان سه میلیارد و 500 میلیون تومان بود که بخشی از بدهی این بدهکاران از طریق اخذ گذشت رضایتمندانه شکاک به مبلغ 21 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به کمک ستاد دیه به صورت بلاعوض و کمک ویژه جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: 22 میلیارد تومان از سوی ستاد دیه به عنوان کمک بلاعوض برای پرداخت بدهی زندانیان جرائم غیر عمد ارائه شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 16 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد گرفتار بند هستند، گفت: بدهی این زندانیان درمجموع 220 میلیارد تومان است، در صورتی که بتوانیم تنها 35 میلیارد تومان از این بدهی را تامین کنیم زمینه آزادی این تعداد از زندانیان فراهم خواهد شد.

تقی پور افزود: البته شایان ذکر است که با مبلغ 35 میلیارد تومان قطعا نمی‌توان این تعداد از زندانی را با مبلغ بدهی ۲۲۰ میلیارد تومان آزاد کرد اما نکته قابل توجیه در این امر این مورد است باید این تعداد دادخواست اعسار دهند و اگر مورد قبول دادگاه قرار گرفت تا مبلغ 180 تا 185 میلیارد تومان از طریق اعسار تامین شود و مابقی نیز با کمک همان 35 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاظر پنج نفر زندانی جرائم غیرعمد زن گرفتار بند هستند، گفت:مجموع مبلغ بدهی این پنج نفر حدود ۱۰ میلیارد تومان است که در مدت معین موجبات آزادی این تعداد از زندانیان نیز فراهم خواهد شد البته تحقق این امر مستلزم درخواست اعساری که داده‌اند، می‌باشد.

وی ادامه داد: اکثر زندانیان جرائم غیرعمد زن خانه دار بوده و هیچ گونه کار اقتصادی انجام نداده‌اند بلکه همسرشان از طریق اخذ دسته چک از بانک‌های مختلف و اخذ امضا و نوشتن مبلغ روی چک‌ها در تامین مبالغ چک ناتوان مانده‌ و باعث بدهکار و گرفتار شدن همسرانشان شده‌اند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه جشن گلریزان سال جاری در 16 فروردین ماه ۱۴۰۲، مصادف با شب ولادت امام حسن(ع) بعد از افطار درمحل تالار معلم واقع در خیابان ارتش برگزار می‌شود، گفت: هیچ گونه دعوت نامه‌ای برای شرکت در جشن گلریزان به کسی ارسال نخواهیم کرد بلکه از طریق شبکه های مجازی و نصب بنر در مبادی اصلی شهر از همه برای حضور در این جشن دعوت می‌کنیم تا شاهد جشن پرشور گلریزان در تبریز باشیم.

وی در خصوص سنت حسنه خانواده‌های معزا، گفت: در این رسم خانواده مرحومین بخشی یا هزینه کل احسان و ضیافت مراسم مرحوم خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص می‌دهد طی سه سال اخیر 2926 خانواده هزینه‌ی احساس و ضیافت مراسم خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: هر کدام از خانواده متوفی می‌توانند با اختصاص مبلغ 10 میلیون تومان شاهد آزادی یکی از زندانیان جرائم غیر عمد باشند، البته پرداختی‌ها متفاوت است به طوریکه فردی 160 میلیون تومان و شخص دیگری نیز تنها دو میلیون تومان پرداخت کرده است.

تقی پور با اشاره به بیشترین کمک جهت آزادی زندانی جرائم غیر عمد از سوی خیران، گفت: بیشترین کمک مربوط به آزادسازی یک مورد زندانی از سوی خیران مربوط به زندانی بود که حدود شش سال با بدهی ۸۵۰ میلیون تومان گرفتار بند بود و کمترین کمک از طرف خیرین نیز مربوط به کادوی تولد نوزادی به مبلغ دو میلیون و 300 هزار تومان بود.

وی با اشاره به کمک بلاگرهای فعال در زمینه آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد در فضای مجازی، گفت: دو بلاگر فعال نیز با جمع آوری مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از فالورهای خود موجبات آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کردند.

خبر از مرتضی نصیری دوراندیش

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.