تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 14309

باند سارقان لوازم منزل در تبریز دستگیر شدند

باند سارقان لوازم منزل در تبریز دستگیر شدند
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

به گزارش تابان خبر، سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت منزل به روش تخریب درب و قفل در شهر تبریز و شکایت مال باخته که در زمان سرقت خارج از کشور اقامت داشته ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

باند سارقان لوازم منزل در تبریز دستگیر شدند

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی دقیق محل وقوع سرقت و انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام سرنخ‌هایی از باندی ۳ نفره از سارقان سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آورده و هویت آنها را مورد شناسایی قرار دادند.

 

وی تصریح کرد: با شناسایی متهمان، آنان در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفته و پس از اخذ مرجع قضائی سرانجام طی ۳ عملیات جداگانه و با همکاری اکیپ‌های کارآگاهان سایر ادارات در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال یافتند.

 

سرهنگ سلطانی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت منزل اقرار کردند، عنوان کرد: اموال مسروقه شامل چند تخته فرش دستبافت نفیس و اموال منزل کشف که ارزش مجموعه این اموال برابر ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال است.

 

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به کشف کلیه اموال مسروقه و تحویل آنها به مال باخته اظهار کرد: متهمان پس از اعتراف صریح به جرم انتسابی جهت دادرسی تحویل مرجع قضایی شده و با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری ۲ سارق حرفه ای و سابقه دار موبایل قاپ و کشف ۴ فقره سرقت و اموال مسروقه به ارزش ۳ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

 

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد موبایل قاپی از شهروندان در تبریز و ایجاد جو ناامنی در بین آحاد مردم، رسیدگی به پرونده‌ها با تشکیل تیم ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان در دستورکار قرار گرفت.

 

وی افزود: حساسیت موضوع کارآگاهان را بر آن داشت تا با تلاش‌های شبانه روزی در جهت بدست آوردن هرگونه سرنخ از سارقین و شناسایی آنها از هیچگونه اقدامی دریغ نکرده تا اینکه نهایتاً با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی شیوه و شگرد سرقت سارقین احصاء که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در ملاء عام با گوشی در کنار خیابان یا معابر مشغول بوده‌اند آنها را مورد آماج خود قرار داده و با تعقیب افراد در یک محل مناسب اقدام به قاپیدن آن نموده و سریعاً از محل متواری می‌گشتند.

 

وی ادامه داد: جهت شناسایی هرچه سریعتر سارقان‌، تعدادی تصاویر از سارقان در صحنه‌های سرقت جمع آوری و پس از شناسایی محل اختفاء احد از متهمان پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی طی یک عملیات منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد.

 

سرهنگ سلطانی تصریح کرد: در بازجویی های فنی و تخصصی کارآگاهان از متهم ابتدا منکر سرقت های ارتکابی بوده تا اینکه در مواجهه با تصاویر ثبت شده در حین سرقت و دلایل مستند و مستدل، ناچاراً لب به اعتراف گشوده و به ۴ فقره سرقت موبایل قاپی به ارزش ۳ میلیارد ریال اعتراف و دیگر همدست خود که در زندان در حال تحمل حبس بوده را معرفی که متعاقبا دیگر متهم نیز از زندان تحویل و مورد بازجویی‌های تکمیلی قرار گرفتند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه تمامی گوشی‌های مسروقه کشف و با مالباختگان مسترد و متهمان پس از معرفی به مرجع قضایی با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شدند در خاتمه به شهروندان هشدار داد: مراقبت بیشتری هنگام استفاده از تلفن همراه و کیف خود در خیابان‌ها و معابر داشته و هنگام تردد در خیابان وسایل همراه خود را سمت دیوار یا جوی آب حمل نمایند.

توقیف نیسان حامل کود شیمیایی قاچاق در اسکو

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو از توقیف وانت نیسان و کشف بیش از ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق خبر داد.

 

سرهنگ ستار داداشی در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران بخش ایلخچی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲تن و ۶۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق و فاقد مجوز کشف و راننده پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: طرح برخورد با قاچاق در دستور کار پلیس می‌باشد و افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا نمایند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.