تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
کد خبر : 8001

بهره‌برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی در هفته دولت با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان

بهره‌برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی در هفته دولت با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان

به گزارش تابان خبر، محمد جعفر عظمایی، روز دوشنبه، ششم شهریور ماه، در جمع اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته سازمان صمت، اظهار کرد: ۱۹۰طرح صنعتی در هفته دولت آماده افتتاح و بهره برداری است که از این تعداد، ۱۰۰ عدد، طرح ایجادی، ۹۰ طرح، توسعه ای است. وی افزود: حجم سرمایه

به گزارش تابان خبر، محمد جعفر عظمایی، روز دوشنبه، ششم شهریور ماه، در جمع اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته سازمان صمت، اظهار کرد: ۱۹۰طرح صنعتی در هفته دولت آماده افتتاح و بهره برداری است که از این تعداد، ۱۰۰ عدد، طرح ایجادی، ۹۰ طرح، توسعه ای است.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری این ۱۹۰ طرح، هشت هزار میلیارد تومان است و با بهره برداری از آنها، برای ۸ هزار نفر اشتغالزایی می شود و با اطمینان می گوییم که پایدارترین و مطمئن ترین اشتغال در این حوزه محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحدها، خوراک خط تولید واحدها فراهم می شود ودر نتیجه بستری برای رونق فرآیند صادرات فراهم می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آمار صادرات استان افزایشی در مقایسه با کشور افزایشی بوده است، گفت: استان رتبه نخست کشور را در زمینه صدور جواز برای سرمایه گذاری اخذ کرده به طوری که یک هزار فقره مجوز با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۵ هزار نفر با رویکرد توسعه صادر شده است.هدف ما برقراری توسعه متوازن در تمام شهرستان های استان است.

وی اعلام کرد: ۲۰ تفاهم نامه صنعتی با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور در استات منعقد شده است.

عظمایی با اشاره به اینکه با برگزاری ۵۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان، رتبه نخست کشوری را در برگزاری و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی از آن خود کردیم، اظهار کرد: ۶۰ درصد مصوبات این ستاد به صورت کامل اجرا شده و مابقی هم در دست اجراست.

وی در خصوص ظرفیت های صنعتی استان گفت: در حوزه معدن، استان بهشت تنوع مواد معدنی است، این استان با ۵۲ مواد معدنی، استان مزیت دار کشور در حوزه معدن به شمار می رود.

وی افزود: در زمینه توسعه فعالیت های اکتشافی، ۱۵ فقره اکتشاف با بهره‌برداری از معدن با سرمایه ۴۵ هزار میلیارد تومان در استان صورت گرفته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص شرکت مس آذربایجان یادآور شد: استقلال شرکت مس مطرح نیست، موضوع تشکیل مس آذربایجان است نه استقلال آن. شرکت مس آذربایجان در مجمع ملی مس ثبت شده است.

کاهش ۵ درصدی صادرات کشور/ افزایش ۲/۳ درصدی صادرات استان

وی اعلام کرد: میزان صادرات کشور، ۵ درصد کاهش داشته و دلیل اصلی آن، کاهش قیمت مواد پتروشیمی و فرآورده های نفتی بود، در استان ما هم این کاهش، ملموس بود. با این حال، در ۴ ماهه امسال، آمار صادرات کالاهای غیرنفتی استان رو به افزایش بوده ، رقم آن ۴۶۰ میلیون دلار بوده و افزایش ۲/۳درصدی را شاهد بوده است.

عظمایی گفت: آمار تولید و صادرات در حوزه فرش استان رو به کاهش است.علی رغم اینکه در سال های نچندان دور، در سال ۸۷، صادرات فرش استان،۵۰۰ میلیون دلار بود، اکنون یک هشتم آن مبلغ شده.تعدد رقبا و افزایش قیمت مواد اولیه مرغوب و عدم دسترسی به بافنده از عوامل کاهش صادرات در این حوزه است.آمار صادرات فرش، از گردونه صادرات خارج شده است.

بهره‌برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی در هفته دولت با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد تومانبهره‌برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی در هفته دولت با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد تومان

بهره‌برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی در هفته دولت با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد تومانانتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.