تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 10474

ترافیک شهری، معضل همیشگی اورژانس

ترافیک شهری، معضل همیشگی اورژانس

دکتر اصغر جعفری روحی در گفت‌وگو با تابان، با  اشاره به وقوع تصادفات ناگوار اخیر در اتوبان کسایی، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت مصدومینی که از تصادفات اتوبان کسایی به ویژه از ورودی کسایی یعنی از سمت اتوبان پیامبر اعظم به سمت کسایی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود، همواره بسیار بدحال، وخیم و پرشمار گزارش

دکتر اصغر جعفری روحی در گفت‌وگو با تابان، با  اشاره به وقوع تصادفات ناگوار اخیر در اتوبان کسایی، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت مصدومینی که از تصادفات اتوبان کسایی به ویژه از ورودی کسایی یعنی از سمت اتوبان پیامبر اعظم به سمت کسایی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود، همواره بسیار بدحال، وخیم و پرشمار گزارش می‌شود و در اکثر موارد اکثرا فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مصدومان تصادفات مسیراتوبان سهند در مقایسه با مصدومان تصادفات اتوبان کسایی بسیار کم عارضه تر هستند، اظهار کرد: قطعا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم اولین عامل برای جلوگیری از تصادفات است، عوامل اورژانس همواره سعی کرده‌اند تا در سریع‌ترین زمان خود را سر صحنه حادثه حاضر کنند.

 وی ادامه داد: از تمام امکانات اورژانس اعم از امدادهوایی، امکانات اتوبوس آمبولانس همواره برای ارائه خدمات بهتر به مردم بهره مند می‌شویم تا بتوانیم مصدومین را با بالاترین کیفیت جهت مداوا به بیمارستان منتقل کنیم.

 رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به کمترین و بیشترین زمان حضور عوامل اورژانس بر بالین مصدومان، تشریح کرد: به طور استاندارد درپایگاه های شهری مدت زمانی که آمبولانس باید بربالین مصدوم جهت ارائه خدمات برسد بین 12 الی 15 دقیقه است، این مدت زمان در مسیرهای جاده‌ای و خارج از شهر نیز بین 15 الی 20 دقیقه است که در تلاش هستیم با افزایش تعداد پایگاه‌ها، نیرو، ایجاد آمبولانس موتوری و ایجاد اورژانس هوایی این زمان را به حداقل برسانیم.

همکاری ضعیف مردم در بحث ترافیک شهری با اورژانس

وی با بیان اینکه معضل ترافیک شهری باعث دیر رسیدن عوامل اورژانس بر بالین مصدوم و ایجاد تبعات بعدی می‌شود، تاکید کرد: متاسفانه همکاری مردم دربحث ترافیک شهری با اورژانس بسیار ضعیف است، برخی از افراد وقتی متوجه عبور آمبولانس در خیابان می‌شوند، گمان می‌کنند که آمبولانس خالی از بیمار بوده وبی جهت آژیر می‌زند؛ در صورتی که آمبولانس یا درحال اعزام به ماموریت بوده یا اینکه در حال برگشت به پایگاه و آماده شدن برای ماموریت بعدی است.

وی خواستار همکاری مردم در موضوع ترافیک شهری با عوامل اورژانس شد و گفت: هرچند اکنون وضعیت همکاری مردم با عوامل اورژانس نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر شده اما انتظار ما رسیدن این وضعیت به ایده آل است، برهمین اساس انتظار داریم همکاری مردم با عوامل اورژانس بیشتر باشد.

 ترافیک شهری، معضل همیشگی اورژانس

روحی بازکردن مسیر برای تردد عوامل اورژانس را از بهترین نوع همکاری مردم با اورژانس دانست و گفت: متاسفانه در برخی موارد، رانندگان به جای باز کردن مسیر برای آمبولانس، در صدد افزایش سرعت خود هستند.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و افزایش همکاری مردم با عوامل اورژانس، اظهار کرد: مردم آذربایجان مردم فهیم و با فرهنگی هستند اگر نقصی وجود دارد قطعا مقصر ما هستیم که شاید نتوانسته‌ایم آنگونه که باید به مردم آگاهی برسانیم.

 

جذب 140 نیرو از طریق آزمون استخدام اورژانس استان

 

 وی با بیان اینکه طی ماه‌های آتی، حدود 140 نیرو از طریق آزمون استخدام جذب اورژانس استان خواهد شد، گفت: آزمون برگزار شده و منتظر نتایج و انجام کارهای اداری برای جذب نیروهای جدید هستیم.

 رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با بیان اینکه درخواستی مبنی بر ایجاد مسیر ویژه برای خودروهای امدادی در اتوبان کسایی در کمیسیون مطرح کردیم، گفت: اقدامات فعلی برای تعریض اتوبان جهت جلوگیری از تصادفات انجام می‌شود ولی عملا فضایی برای مسیر ویژه در کسایی وجود ندارد، معتقدم بهترین مورد برای رسیدن به موقع عوامل اورژانس بر بالین مصدوم، همکاری مردم است.

وی با اشاره به وجود نواقصی در خصوص پایگاه‌ها اورژانس استان، گفت: در محدوده بازار تبریز، ولیعصر و منطقه یکه دکان تبربر، برای ایجاد پایگاه اورژانس کمبود فضا داریم که ضرورت دارد ادارات در این مورد همکاری کنند تا فضای مناسب برای ایجاد پایگاه اورژانس تعیین شود. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه یک مجموعه کامل هلال احمر و اورژانس در اتوبان سهند نیز راه اندازی شده است، گفت: مجموعه کامل اورژانس و هلال احمر در اتوبان سهند مستقر شده که در حین وقوع تصادفات به موقع می‌توانند برای خدمت رسانی اعزام شوند.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با بیان اینکه وزارت خانه دانشگاه ها را به 10 مرکز قطب آمایشی تقسیم کرده است، گفت: منطقه شمال غرب تحت عنوان منطقه آمایشی شماره 2 کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل و دانشکده‌های مراغه، سراب و خلخال و خوی است که دانشگاه علوم پزشکی تبریز سرقطب شمال غرب کشور است.

 وی ادامه داد: اورژانس آذربایجان شرقی به عنوان رئیس قطب اورژانس کلان منطقه شماره دو است، سیاست گذاری، حمایت‌ها و هماهنگی‌های لازم با هدایت و رهبری رئیس قطب انجام می‌شود.

ترافیک شهری، معضل همیشگی اورژانس

ترافیک شهری، معضل همیشگی اورژانس

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.