تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر : 4270

تمدید مهلت ارسال آثار به دوسالانه سراسری عکس نور

تمدید مهلت ارسال آثار به دوسالانه سراسری عکس نور

به گزارش تابان خبر، در پی نقص فنّی و بروز مشکلاتی در تارنمای جشنواره پنجم و درخواست‌های عکاسان و دبیران استانی پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور با موضوع «خانواده باشکوه ایرانی»، شورای سیاست‌گذاری دوسالانه تصمیم گرفت مهلت ارسال آثار را تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ تمدید کند. بنابراین عکاسان می‌توانند آثار خود را تا پایان شامگاه

به گزارش تابان خبر، در پی نقص فنّی و بروز مشکلاتی در تارنمای جشنواره پنجم و درخواست‌های عکاسان و دبیران استانی پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور با موضوع «خانواده باشکوه ایرانی»، شورای سیاست‌گذاری دوسالانه تصمیم گرفت مهلت ارسال آثار را تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ تمدید کند.

بنابراین عکاسان می‌توانند آثار خود را تا پایان شامگاه ۳۰ دی‌ ۱۴۰۱ در تارنمای جشنواره به آدرس  Photonoorfest.ir بارگذاری کنند.

دبیرخانه جشنواره یادشده اعلام کرده که این تاریخ، مجدداً تمدید نخواهد شد.

گفتنی است فرهاد کنعان پور، مسئول کانون بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی در جمع اصحاب رسانه در خصوص اهداف برگزاری این مسابقه عکاسی اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنری، تلاش برای معرفی ارزش ها و آرمان های ایران اسلامی، ارتقاء ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور، استعدادیابی از میان نوجوانان، جوانان  و تقویت گفتمان اجتماعی با هدف تبیین شاخصه های خانواده های چند فرزندی(خانواده باشکوه)، جلب توجه جامعه به تبیین شاخصه های خانواده چند فررزندی، نهادینه کردن الگوی خانواده های پر جمعیت به عنوان نماد خانواده شاد ایرانی، ایجاد بستر برای ترویج موضوع خانواده چند فرزندی در بین عکاسان و غیره از اهداف کلی پنجمین دوسالانه ملی عکس نور است.

 

وی در خصوص موضوع پنجمین دوسالانه ملی عکس نور خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این رقابت، خانواده شاد و باشکوه ایرانی من است و در برگیرنده مضامینی چون خانواده من در یک قاب، خانواده من در طبیعت و لباس محلی، خانواده من پای سفره ایرانی، آداب و رسوم خانواده، خانواده در اعیاد ملی، مراسم مذهبی، عزاداری و سوگواری ها، جشن و شادمانی، کار، اوقات فراغت، سفر، زیارت و گردشگری، نقش و حضور خانواده در جریان زندگی شامل تولد، دوران کودکی، تحصیل، مهارت آموزی، شغل، ازدواج، میانسالی، کهنسالی، مرگ و غیره همچنین سرمایه های زندگی من، تکریم و دست بوسی والدین است.

گفتنی است  سعید قاسمی، دبیر اجرایی این جشنواره در آذربایجان شرقی در خصوص بخش های دوسالانه اعلام کرد: در بخش ویژه(غیر رقابتی)، سفارش پروژه در قالب مجموعه عکس مستند با توجه به ظرفیت و آمادگی عکاسان حرفه ای در هر استان مورد نظر است.

وی در خصوص شرایط شرکت در بخش ویژه گفت: اجرای پروژه های این بخش صرفا با دوربین عکاسی انجام خواهد شد و معرفی تعدادی از عکاسان آذربایجان شرقی از طرف انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان با توجه به توانایی، تجربه و کارآمدی آنان صورت می پذیرد و بررسی رزومه عکاس برای واگذاری پروژه برعهده مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان خواهد بود.

عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی کشور تاکید کرد: فایل های نهایی(فرمت خام RAW) به همراه نسخه ی ادیت  شده (jpeg) بر روی لوح فشرده به دبیرخانه دوسالانه عکس نور در استان تحویل گردد.

 تا وی اعلام کرد: تعداد آثار ارسالی پروژه محور در بخش ویژه در هر مجموعه عکس مستند می تواند از ۷ تا۱۲ فریم باشد.

دبیر اجرایی این جشنواره در آذربایجان شرقی گفت:  هر گونه اصلاح و ویرایش در صورتی که به سندیت عکس خدشه وارد نکند مجاز است.

عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی کشور در خصوص بخش آزاد اظهار کرد: هنرمندان عکاس سراسر کشور می توانند با ارسال آثار خود در قالب تک عکس و مجموعه عکس، طبق شرایط ذیل در این بخش شرکت کنند.

وی در خصوص شرایط ارسال آثار بخش رقابتی گفت: ارسال آثار عکاسی شده با دوربین عکاسی یا تلفن همراه برای شرکت در بخش آزاد با تاکید بر کیفیت مطلوب مجاز است و تعداد آثار ارسالی بخش آزاد، در قالب تک عکس، حداکثر ۵ فریم و حداکثر ۳ مجموعه عکس (از ۷ تا ۱۲ فریم) باید باشد و اثار ارسالی عکاسان می تواند سیاه و سفید و یا رندگی باشد، شرکت کنندگان می توانند آثاری با نگاه خلاقانه (ذهنی، انتزاعی) یا صحنه پردازی شده (چیدمان) ارسال نمایند، فرمت آثار ارسالی اولیه باید به صورت jpeg اندازه ضلع بزرگ ۱۵۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۴ مگابایت برای هر فریم عکس باشد و ارسال فایل خام RAW در بخش رقابتی اختیاری است اما پس از مرحله انتخاب و داوری آثار و اعلام دبیرخانه نسخه اصلی آثار ارسالی جهت راستی آزمایی اخذ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه واترمارک، امضاء، پاسپارتوی دیجیتالی در عکس ممنوع است و عکس مورد نظر از مسابقه حذف خواهد شد و عکس یا عکس های مورد نظر نباید در سایر رویدادها یا فضای مجازی منتشر شده یا مقامی را کسب کرده باشد.

وی جوایز بخش های مختلف این رویداد فرهنگی و هنری را به این شرح اعلام کرد:

  ( بخش آزاد )تک عکس

  نفر اول : ۱۰۰ میلیون ریال + تندیس ملی دوسالانه عکس نور »خانواده من« به همراه لوح افتخار

  نفر دوم : ۷۰ میلیون ریال + تندیس ملی دوسالانه عکس نور »خانواده من« به همراه لوح افتخار

نفر سوم: ۵۰ میلیون ریال + تندیس ملی دوسالانه عکس نور » خانواده من « به همراه لوح افتخار

  تقدیر اول و دوم هرکدام ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح افتخار

  بخش آزاد ) مجموعه عکس

  نفر اول : ۱۲۰ میلیون ریال + تندیس ملی دوسالانه عکس نور » خانواده من « به همراه لوح افتخار

  نفر دوم : ۱۰۰ میلیون ریال + تندیس ملی دوسالانه عکس نور » خانواده من « به همراه لوح افتخار

  نفر سوم: ۷۰ میلیون ریال + تندیس ملی دوسالانه عکس نور » خانواده من « به همراه لوح افتخار

  تقدیر اول و دوم هر کدام ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح افتخار

 بخش مردمی/ پویش خانواده من ) رقابتی

  تقدیر از ۱۰ نفر بدون رتبه بندی و به هر نفر ۲۰ میلیون ریال

  تقویم دوسالانه عکس نور :

  شروع فراخوان و ارسال آثار از سوم مرداد ماه ۱۴۰۱

– آخرین مهلت دریافت آثار: ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱

– داوری و اعلام اسامی راه یافتگان : ۵ آذر ماه ۱۴۰۱

– افتتاحیه نمایشگاه، اختتامیه دوسالانه و اهدای جوایز: ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱

  • ارتباط با دبیرخانه دوسالانه :

– آدرس دبیرخانه: تهران . خیابان کریمخان زند . خیابان خردمند جنوبی . کوچه سمندریان. شماره ۵ . طبقه اول

– کدپستی: ۱۵۸۴۶۸۷۸۱۳  / تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۴۹۱۳۶۸

۰۹۳۰۵۱۶۰۰۳۵ واتساپ پیام رسان / info@PhotoNoorFest.ir الکترونیک نشانی / www.PhotoNoorFest.ir تارنمای-

– ما را در اینستاگرام و تلگرام: Photonoorfest @و با هشتگ #خانواده باشکوه ایرانی و#دوسالانه عکس نور دنبال کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.