تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۳۹
کد خبر : 11240

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

سالار ساعی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار تابان خبر اظهار کرد: بنده از سال ۸۵ فعالیت خود در زمینه دندانپزشکی عمومی را شروع کرده‌ام‌. وی با اشاره به سطح علمی دندان‌پزشکان استان و تبریز تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشگاه های مادر ایران به شمار می رود و با توجه به وجود دانشکده

سالار ساعی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار تابان خبر اظهار کرد: بنده از سال ۸۵ فعالیت خود در زمینه دندانپزشکی عمومی را شروع کرده‌ام‌.

وی با اشاره به سطح علمی دندان‌پزشکان استان و تبریز تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشگاه های مادر ایران به شمار می رود و با توجه به وجود دانشکده دندانپزشکی در تبریز و به تبع آن وجود اساتید برتر و مطرح در این دانشگاه، دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه از بار علمی بالایی برخوردارند و مردم شهر تبریز به لحاظ برخورداری از فرهنگ والا به دندانپزشکان به روز علمی نیازمند هستند‌.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

این دندانپزشک تبریزی سطح علمی دندانپزشکان ایرانی را در مقایسه با کشورهای همسایه بالا دانست و افزود: با توجه به سیستم عالی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی تبریز، دندان پزشکان با سیستم آمریکایی تحصیل می کنند و سطح علمی دندانپزشکان ایرانی بالاتر از کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، مسکو و ترکیه است.

ساعی ادامه داد: اکثر دندانپزشکان ایرانی در مجامع بین المللی دندان پزشکی در ارتباط هستند و در کنگره ها حضور فعال دارند و می توان ادعا کرد که سطح دندانپزشکان ایران در مقایسه با سایر کشورها، از رتبه بالاتری برخوردار است.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

او با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه بر سر دندانپزشک های ایران سایه گسترانیده، گفت: تحریم‌ها بر سر دندانپزشک‌های ایران سایه انداخته است، به طوری که واردات تجهیزات و مواد مصرفی محدود شده است و با توجه به گرانی‌ها و افزایش قیمت‌های نجومی تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی  اکثر دندانپزشک‌ها توان به روز رسانی تجهیزات خود را ندارند و همچنین خرید تجهیزات دندانپزشکی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته دندانپزشکی بسیار سخت است و نمی توانند تجهیزات به روز تهیه و خریداری کنند و این امر‌ یکی از مشکلات اصلی این قشر به شمار می رود.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

این دندانپزشک تبریزی تحریم ها را موجب افزایش قیمت‌ هزینه‌های دندانپزشکی در ایران دانست و اظهار کرد: بیمه ها هزینه های دندانپزشکی را تقبل نمی کنند و اکثر مردم برای تامین هزینه‌های درمانی دندانپزشکی، با مشکل مواجه می شوند و توان برخورداری از این خدمات را ندارند.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

ساعی با بیان اینکه در اکثر سیستم‌های درمانی دنیا، خدمات دندانپزشکی بر عهده بیمه است، افزود: اگر سیستم های بیمه‌ای، هزینه‌های دندانپزشکی را تقبل کنند و سالانه نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و در این صورت مردم به راحتی می توانند نسبت به پیشگیری از خرابی دندان‌های خود به مراکز دندانپزشکی و مطب‌ها مراجعه کنند.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

وی با اشاره به اینکه اگر دندان‌های مردم در مراحل اولیه پیشگیری شود، دیگر از صرف هزینه‌های گران قیمت بی نیاز می شوند، اظهار کرد: اگر حق بیمه‌ای برای مردم جهت حل مشکلات دندان‌هایشان تعلق گیرد مردم به راحتی می توانند از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

این دندانپزشک تبریزی از دولت خواستار حمایت مردم در قالب طرح بیمه دندانپزشکی شد و افزود: اگر دولت از مردم در راستای حل مشکلات دندانپزشکی حمایت کند و بیمه‌ها امکاناتی فراهم کنند تا هزینه‌های درمانی دندانپزشکان برای مردم کاهش یابد، مردم از این طریق می‌توانند با مراجعه به دندانپزشکان با هزینه‌های مناسب، مشکلات دندان‌های خود را به حداقل برساند و ترمیم کنند.

او ادامه داد: اگر مردم مشکلات دندان‌های خود را از پایه درمان کنند. هزینه اضافی برای تکمیل مشکلات دندان‌هایشان نخواهند داشت.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

این دندانپزشک تبریزی با بیان اینکه بازگشت لبخند به چهره مردم بزرگترین آرزوی من است، اظهار کرد: هدف بنده برای ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم شریف آذربایجان به خصوص تبریز این است که لبخند زیبا را به چهره آنها بازگردانیم.

ساعی با بیان اینکه کسانی که برای دریافت خدمات دندانپزشکی به مطب بنده مراجعه می‌کنند هرگز دست خالی به خانه‌هایشان برنمی‌گردند، گفت: ما در این مطب سعی می‌کنیم با شرایط مختلف، مردم از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند و درد دندان‌هایشان را به خانه نبرند.

جبران هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند دست یاری بیمه 

او ادامه داد: تمام تلاش ما این است که وقتی مردم به مطب ما مراجعه می‌کنند از هزینه خدمات برای آنها صحبت نکنیم و آنها را به سوی خدمات دهی سوق می‌دهیم و در خصوص هزینه‌هایشان نیز خودشان هر طور که می‌خواهند پرداخت کنند.

این دندانپزشک تبریزی با اشاره به اینکه قبل از خدمات زیبایی مراجعه کننده را به ارتودنسی معرفی می کنیم، اظهار کرد: بنده در زمینه ارائه خدمات زیبایی به مشتریان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا برای دندان‌هایی که نازیبا هستند به متخصصان ارتودنسی معرفی می‌کنیم تا آنها مشخص کنند که ما بدون هیچ ایرادی می‌توانیم مشکلات نازیبایی مراجعه کننده‌مان را حل و نازیبایی‌های دندان‌های آنها را به صورت علمی زیبا کنیم و در برخی مواقع به خواست مشتریان دندان‌های آنها را کامپوزیت و لمینت انجام می دهیم.

ساعی ابراز کرد: خوشبختانه در شهر تبریز اکثر مردم به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی می‌کنند، اما بعضی فاکتورها از جمله مصرف دخانیات، مصرف مواد قندی و تغذیه نامناسب و همچنین عوامل ژنتیکی باعث می‌شوند تا دندان‌های فرد ناخواسته پوسیده یا خراب شود.

او اظهار امیدواری می کند: از لحاظ علم پزشکی و با سلول های بنیادی امکان کاشت جوانه‌های دندانی نیز دور از انتظار نیست، این امر نیاز به مطالعات و زمان زیادی است، البته اگر چنین تغییر شگرفی در علم دندانپزشکی صورت بگیرد، بسیار زمانبر خواهد بود تا در کشور فرهنگسازی شده و متناسب با توان مالی مردم اجرایی شود.

مصاحبه از: المیرا جلیلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.