تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 5398

خودداری برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات اشتغال

خودداری برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات اشتغال

به گزارش تابان خبر، حسین فتحی در جلسه کمیته اشتغال استان که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تا تیر ماه امسال تمدید شده است، گفت: تاکنون ۳۵ درصد این تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است و دستگاه های و بانک‌ها تا دو

به گزارش تابان خبر، حسین فتحی در جلسه کمیته اشتغال استان که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تا تیر ماه امسال تمدید شده است، گفت: تاکنون ۳۵ درصد این تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است و دستگاه های و بانک‌ها تا دو ماه فرصت دارند که باقیمانده تسهیلات را با همکاری دستگاه‌های اجرائی پرداخت کنند.

وی به تعهد ایجاد اشتغال 47 هزار و 165 نفر در سالجاری در استان اشاره کرد و گفت: این تعهد به دستگاه های اعلام شده و توزیع شهرستانی آن در حال انجام است و انتظارمان از دستگاه ها این است به قید فوریت توزیع شهرستانی ایجاد اشتغال را برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات انجام دهند.

فتحی از ایجاد و راه اندازی سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور خبر داد و گفت: بانک های عامل و دستگاههای اجرائی تمامی فرایند خود را صرفا از طریق این سامانه انجام دهند تا امکان گزارش گیری و نظارت مهیا گردد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد، گفت: امسال این تسهیلات به ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته که سقف هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان و سقف کارفرمایی تا حدود چهار میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، تحقق پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر را نسبت به اعتبار ابلاغی 93 درصد اعلام کرد و گفت: ۸۴۲ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی و بازپرداخت تسهیلات در این زمینه برای اشتغال زایی روستاییان و عشایر پرداخت شده است .

انتهای پیام

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.