تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 11645

رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه‌های کشور

رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه‌های کشور

به گزارش تابان خبر، دکتر بهمن نقی‌پور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیماری‌های غیر واگیر یکی از بحران‌های کشور محسوب می‌شود، نخستین علت مرگ و میر را بیماری‌های قلب و عروقی به خود اختصاص می دهد. وی خاطرنشان کرد: دیابت و عوارض ناشی از آن پنجمین علت مرگ در کشور است که با پیشگیری

به گزارش تابان خبر، دکتر بهمن نقی‌پور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیماری‌های غیر واگیر یکی از بحران‌های کشور محسوب می‌شود، نخستین علت مرگ و میر را بیماری‌های قلب و عروقی به خود اختصاص می دهد.

رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه‌های کشور

وی خاطرنشان کرد: دیابت و عوارض ناشی از آن پنجمین علت مرگ در کشور است که با پیشگیری و کنترل به موقع دیابت و فشارخون می توان از افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

وی از استقبال ۸۵۰هزار نفر از پویش ملی سلامت در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: هدف این پویش، آشتی مردم شهرنشین با مراکز بهداشت است و افرادی که از این پویش استقبال می کنند بعد از تشخیص به پزشکان ارجاع داده شده و به صورت رایگان تحت درمان قرار می گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: هدف اصلی این پویش، غربالگری ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و تمام مادران باردار کشور است که در استان، ۳۱ درصد افراد تاکنون از این پویش استقبال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ۱۵ درصد مراجعه‌کنندگان در استان از فشارخون و ۷ درصد آنها از دیابت خود بی خبر بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید نخستین استانی باشیم که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر بیشترین عملکرد را داشته باشیم، گفت: پیشگیری تنها شیوه سازنده‌ای برای کاهش مشکلات مردم در حوزه سلامت است چونکه درمان همواره زجرآور و پر هزینه است.

نقی‌پور با بیان اینکه کنترل و تشخیص بیماری ‌های دیابت و فشارخون به کاهش ۵۰ درصدی سکته مغزی منجر خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رتبه نخست کشور را در زمینه نظارت بر مراکز غیر مجاز کسب کرده است.

وی در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی خاطرنشان کرد: ۴۸۰ نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها در سطح جهان است، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبق آخرین اعلام در رده‌ی ۶۰۰ تا۸۰۰ بود که امسال به رده‌ی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تغییر پیدا کرده و رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از آن خود کرده که به افزایش همکاری‌های بین المللی منجر شده‌است.

وی افزود: دیپلماسی علمی یکی از ضروری‌ترین وظایف دانشگاه‌ها است که اتحاد کشورها، ایجاد صلح و آرامش را به دنبال دارد.

وی به ساختمان در حال ساخت جنب دانشکده دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: این ساختمان با ۴۰ درصد پیشرفت «مجمتع کلاسی آموزشی دانشگاه» عنوان گرفته که با توجه به افزایش ظرفیت در سه رشته‌ی علوم پزشکی با کمبود کلاس، آزمایشگاه و تخت بیمارستانی مواجه می‌شویم که امیدواریم با جذب اعتبارات برای سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.