تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر : 8558

رکابزنی ۵۶۰ کیلومتری زنجانی ها به عشق شهریار

رکابزنی ۵۶۰ کیلومتری زنجانی ها به عشق شهریار

سرویس فرهنگی تابان خبر: سه دوچرخه سوار زنجانی از ۲۳ شهریور پس از چهار روز رکاب زدن در ۲۷ شهریور به تبریز رسیدند و در مراسم روز شعر و ادب پارسی و سالگرد مرحوم سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به استاد شهریار شرکت کردند. حسن بهبودی، مظاهر افشار، حسن شیخی سه رکابزن زنجانی با

سرویس فرهنگی تابان خبر: سه دوچرخه سوار زنجانی از ۲۳ شهریور پس از چهار روز رکاب زدن در ۲۷ شهریور به تبریز رسیدند و در مراسم روز شعر و ادب پارسی و سالگرد مرحوم سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به استاد شهریار شرکت کردند.

حسن بهبودی، مظاهر افشار، حسن شیخی سه رکابزن زنجانی با شعار «من کتاب می خوانم، من عضوی از کتابخانه های عمومی هستم» مسیر ابهر تا تبریز را پیمودند.

حسن بهبودی یکی از اعضای تیم دوچرخه سواری زنجان از رکابزنی مسیرهای ابهر، زنجان، تکاپ، شاهین دژ، میاندوآب تا تبریز خبر داد و گفت: ما به صورت مستقل، خودجوش و بدون اسپانسر این مسیر را به مقصد مقبره الشعرا پیمودیم و پس از آن از خانه‌موزه استاد شهریار بازدید کردیم و دیدار با هادی بهجت تبریزی پسر استاد و هم نشینی با او خاطره سازترین بخش سفر ما به شمار می رود.

وی با اشاره به نحوه آشنایی با اشعار استاد شهریار، گفت: من از دوران کودکی با اشعار استاد آشنا شدم، زمانیکه خانوادگی سر کرسی جمع می شدیم، پدرم برای پر کردن لحظات شیرین دورهمی «منظومه حیدربابا» را می خواند و این امر جرقه ای برای علاقه مندی به اشعار فارسی و ترکی استاد شهریار شد.
بهبودی ادامه داد: من اکثر اشعار استاد فارسی و ترکی استاد شهریار را حفظ بودم و پس از خواندن زندگینامه این شاعر والامقام و مردمی بیش از پیش به علاقه مند اشعار شاعر ملک سخن شدم.

وی با اشاره به جایگاه استاد شهریار در زنجان، اظهار کرد: استاد شهریار شاعر مردمی ایران در میان اهالی زنجان جایگاه ویژه ای دارد، به طوریکه اکثر صفحات مجله ترکی زبان «بایرام» مزین به اشعار و عکس های استاد شهریار است.

 

در پایان این مراسم، حسن بهبودی یکی از رکابزنان اهل زنجان دو شعر معروف ترکی و فارسی محمد حسین بهجت تبریزی را از حفظ خواند و گردشگران ایرانی حاضر در خانه موزه استاد شهریار به تشویق او پرداختند.

مصاحبه از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.