تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
کد خبر : 3046

طرح مقاوم سازی مناطق حاشیه نشین تبریز خاک می خورد

طرح مقاوم سازی مناطق حاشیه نشین تبریز خاک می خورد

به گزارش تابان خبر، حبیب حسینقلی زاده اظهار کرد: اینکه از سوی برخی مسئولان ادعا می شود برای حل معضلات حاشیه نشینی اقدامات اساسی صورت گرفته، درد مضاعفی برای اهالی این مناطق است. وی به عنوان کارشناس مسئول فوریت های پزشکی تبریز یادآور شد:متاسفانه در اکثر ماموریت هایی که به مناطق حاشیه نشین داشته ایم

به گزارش تابان خبر، حبیب حسینقلی زاده اظهار کرد: اینکه از سوی برخی مسئولان ادعا می شود برای حل معضلات حاشیه نشینی اقدامات اساسی صورت گرفته، درد مضاعفی برای اهالی این مناطق است.
وی به عنوان کارشناس مسئول فوریت های پزشکی تبریز یادآور شد:متاسفانه در اکثر ماموریت هایی که به مناطق حاشیه نشین داشته ایم و بر بالین بیماران حاضر شده ایم، آمبولانس اورژانس امکان ورود به معبرهای کمتر از نیم متری پله ای را نداشت، معابری که بعضاً تا ۷۰ متر طول دارند که این وضعیت کار امدادرسانی را به مراتب دشوار کرده است.

وی گفت:ادعا می شود این مناطق برای زمان زلزله آماده سازی می شوند در حالی که در کوچکترین شرایط اضطراری امکان کمک رسانی به اهالی این مناطق وجود ندارد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به طرحی در هندوستان برای مقاوم سازی مناطق حاشیه نشین شهر گفت: در این کشور در قبال ملکی که ساکنان مناطق حاشیه نشین در اختیار شهرداری قرار می دهند، ساخت و ساز آپارتمان های مقاوم صورت می گیرد و هزینه های که شهرداری برای مقاوم سازی متفرقه در این مناطق پرداخت می کند متمرکز شده و به خانوارها تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: طرح جابجایی ساکنان مناطق حاشیه نشین نمی تواند طرح موفقی باشد وقتی معیشت ساکنان مناطق حاشیه نشین به حضور در این مناطق بستگی دارد، این طرح نه تنها معیشت این گروه از جامعه را مورد هدف قرار می دهد، به فرهنگ آنها نیز لطمه می زند.

حسینقلی زاده ادامه داد: تا وقتی که طرح جابجایی ساکنان مناطق حاشیه نشین روی میز مدیران شهری خاک می خورد، چیزی جز مقاومت اهالی در برابر این تغییرها نخواهند بود، با این حال اگر مسئولان متعهد شوند که در منطقه آنها برای اهالی آپارتمان های مقاوم خواهند ساخت، این تعهد،  همراهی ساکنان مناطق حاشیه نشین را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این طرح را می توان با واگذاری به پیمانکاران تسریع کرد و در کنار آن هزینه های ساخت و ساز برای حاشیه نشینان کاهش می یابد، مسیرگشایی در این مناطق محقق می شود، مقدمات ساخت پارکینگ، زیبا سازی و ایجاد فضای سبز عملیاتی می شود و در نهایت مقاوم سازی صورت می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.