تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر : 12769

مردم آذربایجان رکوردار مشارکت در انتخابات باشند

مردم آذربایجان رکوردار مشارکت در انتخابات باشند

به گزارش تابان خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار اصحاب رسانه استان با وی، تحت عنوان “نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین و مشارکت حداکثری”، با بیان اینکه بهترین رسانه باید منافع عمومی و ملی مردم را در نظر بگیرد، گفت: رسانه باید در بحران های مختلف مردم را دلگرمی

به گزارش تابان خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار اصحاب رسانه استان با وی، تحت عنوان “نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین و مشارکت حداکثری”، با بیان اینکه بهترین رسانه باید منافع عمومی و ملی مردم را در نظر بگیرد، گفت: رسانه باید در بحران های مختلف مردم را دلگرمی بدهد و با ارائه راهکار در بین مردم و از مردم باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های رسانه برجسته، تصریح کرد: از ویژگی های برجسته رسانه، توجه به حقیقت و واقعیت هایی است که در زندگی جوامع و افراد می گذرد و رسانه ها باید در جهت بهبود و ساماندهی جامعه حرکت کنند و از دروغگویی، اغراق و دگرگونی و از جانب داری ناحق ننمایند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مالکان رسانه ها حق ندارند به دلیل مالکیت خویش عامل اشاعه گناه و منکر باشند، گفت: نقش منفی رسانه ها به حدی است که می‌تواند حیات اجتماعی را تهدید کند و در صورت سلامت، سلامت جامعه را تضمین کند.

وی توجه و دقت رسانه ها به باید هایی از جمله توجه به تطهیر نفس و طهارت روح مخاطبان، بیان حقایق و واقعیت ها در حد مقدورات، تواضع و خشوع در گفتار و کردار، تشویق و بیان نوآوری های نسل جوان و یا مجربان خردمند و ایجاد امید و نوید در نسل آینده و جوان، نسبت به آینده امید دادن و امیدوار شدن و ایجاد و تقویت شهامت و شجاعت و رعایت عفت عمومی و تربیت و رشد مخاطبان و افشای توطئه دشمنان خارجی و داخلی و رعایت بیت المال و حق الناس، مداوای امراض روحی افراد و جامعه، کم گویی و مفید بودن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خبر خوب آن است که زیبا، کوتاه و مفید باشد، گفت: معرفی الگو ها و اسوه های اجتماعی و سیاسی، بایدهای رسانه ای است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نباید هایی که رسانه ها باید به آن توجه کنند، گفت: دوری از دروغ، تحریف حقایق، پرهیز از افشای اسرار مردم و حاکمیت، دوری از اشاعه و پخش منکرات، دوری از ترویج باطل به هر شکل ممکن، دوری از تمسخر در مورد افراد و گروه ها، اجتناب از جنگ های روانی و داخلی که سبب ترس و دلهره مردم می شود، پرهیز از جدایی افراد و گروه ها، خودداری از طرح مسائل نژادی، پرهیز از تعرض به آبروی مسلمان ها، دوری از تخریب اسوه های ایمانی، اخلاقی و علمی، پرهیز از آموزش قصه ها و داستان های زیان بخش، اجتناب از تشویق و تحریک غرایض جنسی، از جمله نبایدهایی است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها رکن مهمی از مردم سالاری جامعه هستند، تاکید کرد: رسانه‌ها از چند جهت در جمهوریت نظام‌های حاکم بخصوص در ایران دارای نقش و تاثیرگذاری هستند.

وی ایجاد امید و نوید در نسل آینده و جوان، امیدوار شدن و امید دادن نسبت به آینده، ایجاد و تقویت شهامت و شجاعت، رعایت عفت عمومی، تربیت و رشد مخاطبان، افشای توطئه دشمنان داخلی و خارجی، رعایت حق الناس، احیای امور فطری، مداوای امراض روحی و روانی فرد و یا جامعه، کم گویی، مفید بودن و معرفی الگوهای اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را از جمله بایدهای رسانه‌ای مطرح کرد که در مواقع حساس مثل انتخابات باید بیشتر رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص چرایی مشارکت در انتخابات و پیامدهای مثبت آن، گفت: شرکت در انتخابات هم حق است هم تکلیف، هر شهروند حق دارد سرنوشت کشور خود را تعیین کند و کسی نمی‌تواند مردم را از این حق دور کند، این حق تنها مربوط به افراد مذهبی نمی شود حتی آن کسانی که مذهبی نیستند ولی ایرانی که هستند باید در سرنوشت خود دخالت داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات تکلیف است، گفت: تکلیف اطلاعات پروردگار متعال و اطلاعات از فرمان ولی فقیه است، هدف دشمن اخلال در انتخابات است و حضور مردم در انتخابات دشمن را مأیوس می کند و حضور مردم در انتخابات امنیت ساز و انتخابات نماد حس مسئولیت است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خواست و نیاز مردم، امنیت است و امنیت نباشد مسائل اقتصادی هم نتیجه نمی دهد، گفت: ۱۷ هزار نفر شهید ترور دادیم از شهدای محراب گرفته، نخست وزیر و رئیس جمهور، ولی دشمنان بعد از ۱۹ ماه نتیجه گرفتند که با ترور نمی توانند نظام را از بین ببرند بنابراین جنگ عراق و ایران را راه انداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: تنها جنگی که یک وجب خاک به دشمن واگذار نشد، هشت سال دفاع مقدس بود، که هدف دشمن در آن براندازی نظام و تجزیه ایران بود.

وی با اشاره به انتخابات خبرگان، گفت: کسی که به مجلس خبرگان می رود باید رهبر شناس باشد و به نظام خدمت کند، برای استان ما شش نفر، ثبت نام کردند که مورد تایید قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق انتخاباتی را نباید فراموش کرد، افزود: به ویژه در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر تاکید می کنم که اخلاق انتخاباتی نباید فراموش شود.

جواد بیرامزاده، مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعداد چهار تشکل رسانه‌ای در سطح شهر تبریز فعال هستند، افزود: پیش از این، سه دور نشست صمیمی و رکن چهارم مردم سالاری برگزار شده است و امروز دور چهارم این نشست برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده تا حداقل به صورت فصلی، جلسات اخلاق رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

در ادامه این جلسه، برخی از اصحاب رسانه استان به بیان صحبت‌ها و مشکلات موجود در جامعه پرداخته و پیشنهادات و نظرات خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و انتخابات پیش رو را مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.