تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 3933

مرگ خاموش محیط زیست اندریان در سایه مصرف سیانور

مرگ خاموش محیط زیست اندریان در سایه مصرف سیانور

به گزارش تابان خبر، علی اکبر عبدی زاده، نماینده مردم شهرستان ورزقان در شورای اسلامی استان در خصوص مشکلات این شهرستان اظهار کرد: علی رغم اینکه شهرستان ورزقان غنی از معادن و منابع طبیعی است، تاکنون این منابع برای مردم منطقه و ورزقان سودی نداشته است. وی با بیان اینکه با بلاتکلیفی صنایع پایین دستی

به گزارش تابان خبر، علی اکبر عبدی زاده، نماینده مردم شهرستان ورزقان در شورای اسلامی استان در خصوص مشکلات این شهرستان اظهار کرد: علی رغم اینکه شهرستان ورزقان غنی از معادن و منابع طبیعی است، تاکنون این منابع برای مردم منطقه و ورزقان سودی نداشته است.

وی با بیان اینکه با بلاتکلیفی صنایع پایین دستی ورزقان مواجه هستیم، گفت: این مشکلات در شان شهرستان ما نیست، صنایع پایین دستی این شهرستان، چندین سال است که کلنگ زنی شده است و تاکنون پیشرفتی در اجرای این پروژه ها نبوده است.

وی با بیان اینکه فاجعه زیست محیطی در اندریان به وقوع می پیوندد، اعلام کرد: برای برداشت طلا از معادن اندریان در منطقه ورزقان، از ماده سمی سیانور استفاده می شود، این ماده بسیار سمی است و دامداری، کشاورزی و محیط زیست این منطقه را نابود کرده است و این در حالیست که مردم این منطقه همچنان از این منابع محروم هستند.

نماینده مردم شهرستان ورزقان در شورای اسلامی استان تاکید کرد: تاکنون هیچ مسئولی نسبت به این بحران پاسخگو نبوده است و معلوم  نیست این منابع از سوی کدام مسئول چینی، روسی یا غیره چپاول می شود.

وی افزود: وررقان همزمان با کرج شهرستان شده است با این حال کرج تبدیل به استان شده، ورزقان هنوز با مشکلاتش دست و پنجه نرم می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.