تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر : 13860

موتورسواری، تجربه‌ای نو برای بانوان خبرنگار تبریزی

موتورسواری، تجربه‌ای نو برای بانوان خبرنگار تبریزی

به گزارش تابان خبر/ مهسا جلیلی، حامد بنا آبادی- موسس باشگاه موتورسواری و اتومبیلرانی تبریز روز سه شنبه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه باشگاه موتور سواری در کنار هیات اتومبیل رانی بیش از یکسال در بحث موتور سواری نیز فعال است، اظهار کرد: این باشگاه با آموزش موتور سواری در بستری مناسب و امن برای

به گزارش تابان خبر/ مهسا جلیلی، حامد بنا آبادی- موسس باشگاه موتورسواری و اتومبیلرانی تبریز روز سه شنبه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه باشگاه موتور سواری در کنار هیات اتومبیل رانی بیش از یکسال در بحث موتور سواری نیز فعال است، اظهار کرد: این باشگاه با آموزش موتور سواری در بستری مناسب و امن برای بانوان فعالیت می کند.

وی در خصوص نحوه‌ی موتور سواری و انواع موتور، توضیح داد: پیش نیاز موتور سواری، آموزش دوچرخه سواری است، چرا که اگر فردی نتواند تعادل خود را در دوچرخه سواری حفظ کند قطعا به سختی می تواند موتورسواری کند.

وی با اشاره به تاریخچه‌ی ساخت اولین موتور سیکلت در کشور آلمان، گفت: اولین موتور سیکلت به وسیله قدرت بخار آب و به وسیله‌ی چرخ های چوبی با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد.

موتورسواری، تجربه‌ای نو برای بانوان خبرنگار تبریزی

موسس باشگاه موتورسواری و اتومبیلرانی تبریز ادامه داد: با کشف بنزین، موتور سیکلت های بنزینی اختراع شد، اولین موتور سیکلت موتور بنزینی تک سیلندر بود که رفته رفته پیشرفت کرد و قدرت موتورش نیز افزایش یافت به طوریکه در نسل جدید موتور سیکلت دارای سیستم انژکتوری هستند و تزمرها به صورت دیسکی طراحی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه موتورسواری نیازمند آمادگی جسمانی بالا است، گفت: کلاس‌های آموزشی طی دو الی سه جلسه به صورت تئوری برای علاقمندان برگزار می‌شود و بعد از آن با پشتیبانی کامل به صورت عملی در پیست موتورسواری یادگار امام تبریز ارائه می‌شود.

بنا آبادی با تاکید بر استفاده از تجهیزات ایمنی در حین موتورسواری، گفت: استفاده از لباس و کلاه ضربه گیر در موتورسواری بسیار ضروری است در هیات موتورسواری نسبت به مسائل ایمنی و سلامت توجه زیادی داریم تا بانوان بتوانند به بهترین نحو احسن در این رشته فعالیت کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تبریز به عنوان دومین کلانشهر پس از تهران در حوزه ی موتورسواری بانوان از نظر زیرساخت، آموزش و مسابقات است البته سعی خواهیم کرد بانوان تبریزی را برای مسابقات کشوری نیز اعزام کنیم.

 

 

خبر از: مهسا جلیلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.