تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
کد خبر : 5338

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

استاد محمدرضا داوری در گفت‌وگو با تابان خبر، با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه مشاهیر جهانی طی سال جاری در تبریز، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ایجاد تنوع و توجه در رابطه با مشاهیر بوده است، اکثر آثار هنرمندان مربوط به مشاهیر آذربایجان از جمله پروین اعتصامی و استاد شهریار است. وی با بیان

استاد محمدرضا داوری در گفت‌وگو با تابان خبر، با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه مشاهیر جهانی طی سال جاری در تبریز، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ایجاد تنوع و توجه در رابطه با مشاهیر بوده است، اکثر آثار هنرمندان مربوط به مشاهیر آذربایجان از جمله پروین اعتصامی و استاد شهریار است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود شش نمایشگاه رایگان برای هنرمندان برگزار کردیم، گفت: امسال نیز قصد داریم ماهانه یکبار چنین نمایشگاه‌هایی برگزار کنیم البته موضوع هر نمایشگاه از قبل به صورت فراخوان اعلام خواهد شد.

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

وی با اشاره به انگیزه‌‌ی خود از برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان در طول سال، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی، هزینه‌ی اجاره‌ی مکانی برای برگزاری نمایشگاه هزینه بر است و اکثر هنرمندان توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند ولی این نمایشگاه تا اواخر خرداد ماه به طور رایگان در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

کمک هنرمندان تبریزی از برگزاری نمایشگاه به زلزله زدگان خوی

این استاد نقاشی با بیان اینکه هیچ هزینه‌ای بابت پذیرایی، تبلیغات و هزینه‌های جنبی از هنرمندان اخذ نمی‌شود، افزود: تنها ۳۰ درصد از فروش آثار در نمایشگاه مشاهیر که به عنوان هزینه گالری در نظر گرفته شده بود، جهت کمک به زلزله زدگان خوی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها در واقع نمایشگاهی چند منظوره است، گفت: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، فضایی مناسب برای ارائه آثار، آموزش، فروش و تبلیغ و افزایش ارتباطات بین هنرمندان و عموم مردم فراهم می‌شود.

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

وی ادامه داد: ایجاد فضایی جهت جذب هنرمندان گمنام برای آموزش از دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه است، تلاش می کنیم این روال کاری را تا جایی که در توان داریم، ادامه دهیم.

وی با تاکید بر لزوم گسترش ارتباط و تعامل هنرمندان با سازمان انجمن نقاشان، گفت: این روابط می‌تواند در رابطه با کارشناسی آثار و قیمت گذاری و به نمایش گذاشتن آثار هنری مطلوب باشد.

استاد داوری با اشاره به سابقه‌‌ی ۵۸ ساله‌ی فعالیت گالری داوری و مزایای برگزاری نمایشگاه‌ها در آن، ادامه داد: از لحاظ موقعیتی این گالری دارای موقعیت ایده‌آل و مرکزیت است و با توجه به شناخته شدن، می‌تواند استقبال گسترده‌ی مردم را برای بازدید از نمایشگاه به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مردم برای بازدید از نمایشگاه مشاهیر شده است و امیدواریم این روند نیز ادامه یابد تا بتوانیم برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها را با چنین سیستمی گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه سبک کار هنرمندان در این نمایشگاه بسیار متنوع و متفاوت است، گفت: هنرمندان با انواع سبک آثار خود را در معرض دید مردم قرار داده‌اند و نمایشگاه محدود به سبک نیست بلکه آن را با موضوعیت در نظر گرفته‌ایم.

این استاد برجسته نقاشی با بیان اینکه حدود ۱۴ هنرمند به مدت سه روز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، افزود: آثار هنری در این نمایشگاه برحسب موضوع طبقه بندی شده‌اند که تاکنون توانایی اساتید در این نمایشگاه ایده آل و مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: به واسطه‌ی نمایشگاه، ارتباطات و تعامل خوبی با اساتیدی که شناخته شده نبودند، برقرار کرده‌ایم که البته این امر باعث افزایش تعامل سازنده بین هنرمندان با یکدیگر نیز می‌شود.

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در رابطه با موضوع نقاشی قاجار و هنر ایرانی در خردادماه سال جاری، گفت:  یک ماه قبل از برگزاری هر نمایشگاه فراخوان آن منتشر می‌شود.

استاد داوری با بیان اینکه این نمایشگاه از لحاظ تکنیک اجرا آزاد بوده است، گفت: اکثر هنرمندان در این نمایشگاه از تکنیک آزاد از جمله آبرنگ و آکرلیک استفاده کرده‌اند.

فرحناز مفیدی- مدیر آموزشگاه آرتان آرت نیز در گفت‌وگو با تابان خبر نیز با بیان اینکه طی سه ماه گذشته آموزشگاه خود را به صورت رایگان برای برگزاری نمایشگاه در اختیار هنرمندان قرار داده‌ایم، اظهار کرد: متاسفانه جامعه بستر خوبی برای ارائه‌ی آثار هنرمندان فراهم نکرده است.

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی برای شناسایی هنرمندان توانمند و گمنام است.

نمایشگاه بازخورد خوبی داشته است

مدیر آموزشگاه آرتان آرت با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه مشاهیر جهانی، گفت: این نمایشگاه بازخورد خوبی داشته و اکثر آثار هنری هنرمندان به فروش رسیده است.

وی افزود: ۳۰ درصد از مبالغ به دست آمده از فروش آثار هنری در این نمایشگاه به نفع زلزله زدگان خوی و جهت ساخت مدرسه‌ای برای کودکان زلزله زده در نظر گرفته‌ایم.

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

بستری مناسب برای شکوفایی استعداد هنرمندان ایجاد شود

مفیدی در ادامه از مسئولان ذی ربط خواستار حمایت و توجه به هنرمندان شد و تاکید کرد: از مسئولان خواستار ایجاد بستری مناسب برای هنرمندان هستیم تا استعداد هنرمند به شکوفایی برسد و همچنین بتوانند بدون دغدغه هنر و خلاقیت خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

نمایشگاه مشاهیر جهانی، فرصتی برای حمایت از هنرمندان

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.