تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 6618

واکنش شهردار به حادثه اخیر اتوبوس در تبریز

واکنش شهردار به حادثه اخیر اتوبوس در تبریز

به گزارش تابان خبر، در حادثه ظهر روز جمعه، ۲۳ تیرماه در بازارچه سیلاب تبریز ، برخورد شدید یک اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با خودروی پراید و دو خودروی دیگر باعث مصدومیت ۱۰ نفر و حتی محبوس ماندن سرنشینان خودروی پراید زیر چرخ‌های اتوبوس شد. به دنبال وقوع این حادثه تلخ و دریافت گزارش‌های

به گزارش تابان خبر، در حادثه ظهر روز جمعه، ۲۳ تیرماه در بازارچه سیلاب تبریز ، برخورد شدید یک اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با خودروی پراید و دو خودروی دیگر باعث مصدومیت ۱۰ نفر و حتی محبوس ماندن سرنشینان خودروی پراید زیر چرخ‌های اتوبوس شد.

به دنبال وقوع این حادثه تلخ و دریافت گزارش‌های مردمی، اهالی مناطق کم برخوردار از توزیع نامتوازن اتوبوس‌های جدید در سطح محلات کلانشهر تبریز و نبود اتوبوس استاندارد و سالم در منطقه گلایه مند بوده و مقصر اصلی وقوع چنین حوادثی را وجود اتوبوس‌های فرسوده و خارج از رده می‌دانند.

یعقوب هوشیار در گفت‌وگو با تابان خبر، در رابطه با ادعای شهروندان در خصوص توزیع نامتوازن اتوبوس در سطح شهر به ویژه محلات کم برخوردار شهر تبریز، اظهار کرد: گلایه‌‌ی مردم کاملا به جا بوده؛ چرا که زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد نشان از کم کاری در حوزه حمل و نقل طی سنوات گذشته است.

واکنش شهردار به حادثه اخیر اتوبوس در تبریز

وی با اشاره به رویکرد جدید شهرداری در تقویت ناوگان شهر تبریز، گفت: سال گذشته یکی از موفق‌ترین سال‌ها محسوب می‌شود که توانستیم نزدیک به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان تبریز کنیم.

وی در خصوص توزیع اتوبوس‌ها در سطح شهر تبریز، ادامه داد: در حوزه‌ی توزیع با دغدغه اساسی کمبود راننده مواجه هستیم که بعد از اخذ مجوز ۱۰۰ راننده از شورا، توانستیم طی سه هفته وارد بدنه ناوگان کنیم، نیاز به راننده اتوبوس در سطح شهر به ویژه مناطق حاشیه نشین بسیار زیاد است.

شهردار تبریز بیان کرد: اولویت ما در خصوص توزیع اتوبوس مناطق کم برخوردار است؛ چرا که گاها هیچ اتوبوسی در برخی از این مناطق تردد نمی‌کند، خوشبختانه اکنون مشکلی در تامین اتوبوس نداریم فقط با کمبود راننده مواجه هستیم.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای مقرر شده مجوزهای لازم را برای جذب ۱۰۰ راننده‌ی بعدی اتوبوس‌ها از شورا اخذ کنیم ، متاسفانه به دلیل بالا رفتن هزینه اتوبوس و پایین بودن تعرفه‌ای بلیت اتوبوس، بخش خصوصی در حوزه‌ی اتوبوس استقبال نمی‌کند.

وی با ابراز تاسف وقوع حادثه تلخ محله سیلاب، گفت: وقوع حادثه نشانگر این است که در گذشته به حوزه اتوبوس توجه نشده است، امیدواریم که طبق قولی که به مردم عزیز شهر تبریز جهت تامین ۵۰۰ اتوبوس داده‌ایم، بتوانیم تا پایان این دوره رانندگان و اتوبوس‌ها را تامین کرده و شرمنده‌ی مردم نباشیم.

هوشیار با بیان اینکه به بحث‌های فنی اتوبوس‌ها تاکید فراوان داریم و ناوگان فرسوده را جمع آوری می‌کنیم، بیان کرد: وقوع چنین حوادثی در هر کلانشهری ممکن است اتفاق بیافتد متاسفانه هر اتفاق و حادثه‌ای که در سطح شهر به وقوع می‌پیوندد به شدت آزرده خاطر می‌شویم، طی دو روز گذشته نیز یک دستگاه تریلی در تراکتور سازی تبریز چپ کرد ولی امیدواریم از این به بعد شاهد چنین حوادث تلخی در سطح شهر نباشیم.

خبر از : مهسا جلیلی

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.