تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 13407

اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود

اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود

به گزارش تابان‌خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی شنبه با اشاره به فضائل معنوی اعتکاف اظهار داشت: این مراسم سنت حسنه‌ای است که تمام انبیای الهی نه تنها به انجام آن متعهد بوده اند بلکه مؤمنان را نیز به آن ترغیب و تشویق کرده اند. وی ادامه داد: خوشبختانه این مراسم معنوی پس از

به گزارش تابان‌خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی شنبه با اشاره به فضائل معنوی اعتکاف اظهار داشت: این مراسم سنت حسنه‌ای است که تمام انبیای الهی نه تنها به انجام آن متعهد بوده اند بلکه مؤمنان را نیز به آن ترغیب و تشویق کرده اند. وی ادامه داد: خوشبختانه این مراسم معنوی پس از انقلاب اسلامی و از سال ۷۵ به صورت مستمر و منظم در استان در حال اجراست تا بستری برای خودسازی و تزکیه نفس میهمانان الهی در ماه های رجب و رمضان باشد. حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اصل سنت حسنه اعتکاف مربوط به دهه آخر ماه رمضان است که حضرت رسول اکرم (ص) در این ایام معتکف می شدند و بر همین اساس امسال نیز در تعدادی از شهرستان های آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز اعتکاف رمضانیه در حال برگزاری است.

اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود

وی افزود: اعتکاف رمضانیه امسال در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین مصادف با ۲۴ تا ۲۶ رمضان برگزار می شود که در تبریز این مراسم در مسجد جامع این شهر برگزار می شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: ۲۸۰ تن از خواهران و ۲۳۰ نفر از برادران مومن و خداجو در مراسم اعتکاف رمضانیه مسجد جامع تبریز حضور دارند.

اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود

حجت الاسلام حسینی حضور پررنگ قشر جوان و نوجوان را مهمترین وجه تمایز اعتکاف رمضانیه امسال در مسجد جامع نبریز عنوان کرده و گفت: ۹۰ درصد از حاضران در مراسم اعتکاف امسال تبریز را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند و چنانچه ظرافت‌ها و دقت‌های لازم در برگزاری چنین مراسمی متناسب با ذائقه هر قشر در نظر گرفته شود، شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.