تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر : 3583

زنانی که کوه را هم جا به جا می کنند

زنانی که کوه را هم جا به جا می کنند

سرویس اجتماعی تابان خبر: زنان در هر کجای دنیا که باشند زندگی را زیباتر می کنند، پشت هر مرد موفقی، یک زنی قوی و با اراده است، آری زنان اگر بخواهند کوه ها را با اراده پولادین خود جابه جا می کنند. بتول تیموری، یکی از همین زنان موفقی است که پابه پای همسر خود،

سرویس اجتماعی تابان خبر: زنان در هر کجای دنیا که باشند زندگی را زیباتر می کنند، پشت هر مرد موفقی، یک زنی قوی و با اراده است، آری زنان اگر بخواهند کوه ها را با اراده پولادین خود جابه جا می کنند.

بتول تیموری، یکی از همین زنان موفقی است که پابه پای همسر خود، سکان زندگی و درآمدزایی را به دست گرفته است و چندین سال است که با فداکاری در زمینه تولید پوشاک ورزشی فعالیت می کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار تابان خبر می گوید: متولد سال ۱۳۳۶ تهران هستم، تقریبا حدود ۱۵ سالی می شود که در صنف تولید پوشاک ورزشی و چاپ به طور جدی در کنار همسرم فعالیت می کنم.

وی ادامه می دهد: داستان فعالیت من از آنجایی شروع شد که با بدنیا آمدن بچه ها بخصوص دختران دوقلویم نتوانستم به کار پرستاری ادامه بدهم و ناخواسته خانه دار شدم.اما از جایی به بعد جدا از موانع و سختیهای زندگی مشترک، پی بردم نمیتوان دست از فعالیت های اجتماعی برداشت ودلم می خواست رشد کرده و مفید واقع بشوم.

 

خانم تیموری می گوید: نخست کار خود را با دوخت و دوز های ساده و با یک چرخ خیاطی قدیمی شروع کردم، وقتی قدم در یک راهی برمیداری و مصمم بر ادامه آن میشوی،با گذر سالها میبینی کار پیشرفت کرده و بخشی از وجود تو شده است.

 

 

وی به مشکلات این حوزه اشاره می کند و ادامه می دهد: یکی از مشکلاتی که بخصوص پس از افزایش ناگهانی بهای دلار درسالیان اخیر در این کار بروز داشته است، افزایش ناگهانی قیمت مواداولیه اعم از پارچه، رنگ، قطعات یدکی و غیره است که به نوبه خود مانع از ورود مواد باکیفیت از کشورهای صاحب تکنولوژی شده لذا علاوه بر افزایش بهای محصول تمام شده نوسانات کیفیتی وگاها کاهش چشمگیر آن نارضایتی را در قشر مصرف کننده به دنبال داشته است.

 

 

وی با بیا اینکه مهارت نیروی انسانی تاثیر مهمی را در این صنعت ونهایتا محصول تولیدی برعهده دارد، خاطرنشان می کند: با واردات بی رویه محصول نهایی من جمله البسه با قیمتی به شدت رقابتی با بازار داخلی، توانایی پرداخت دستمزد منصفانه به نیروهای انسانی ماهر از سوی تولیدی ها سلب می شود و به دنبال آن نیروهای کارآمد به جای اشتغال در تعاونی های کوچک به سمت واحد های تولیدی بزرگتر جذب می شوند که این امر باعث شده است تعاونی های کوچک با نبود نیروی انسانی ماهر مواجه شود.

وی در خصوص سایر مشکلات این حوزه می گوید: به جهت سیاست گذاری نامناسب در خرید اقلام مورد نیاز ارگان ها و موسسات، ظرفیت ها و پتانسیل های تعاونی های تولیدی محلی در بسیاری از موارد مغفول مانده که خود موجب متمرکز شدن سفارشات خرید این گونه ارگان‌ها در بازار‌های بزرگ‌تر و مرکزی شده است.

 

این بانوی فعال در زمینه تولید پوشاک به شیوع کرونا و مشکلات بعد از آن در این زمینه اشاره می کند:شیوع کرونا و اعمال سیاستهای محدود سازی اجتماعی قطعا بر فعالیتهای اقتصادی تاثیر بسزایی داشت.از آنجایی که عمده فعالیتهای ما در حیطه تولید و چاپ لباس ورزشی و ملزومات ورزشی است، با تعطیلی مطلق باشگاهها و ورزشگاهها کلا کارها حالت سکون پیدا کرد و بیکاری نتیجه بارز آن بود.

 

وی در خصوص اهداف پیشرو خود در این حیطه اعلام می کند: ارتقای مهارتهای شغلی پرسنل از طریق دوره های تخصصی که هم اکنون در بسیاری از زمینه های
شغلی و مهارتی در سطح کشور دایر می‌باشد، یکی از اهداف همیشگی این واحد تولیدی بوده است، همچنین نوسازی و بهبود عملکرد دستگاه‌های تولیدی این حوزه با استفاده از پتانسیل فنی نیروهای کار آمدداخلی ونیز خرید دستگاههای به روز تر که موجب تضمین کیفیت محصول نهایی وظرفیت تولید می شود نیز از اهداف میان مدت و بلند مدت این مجموعه محسوب می شود.

 

وی در توصیه به بانوانی که می خواهند در زمینه های تولید و کار فعالیت داشته باشند، تاکید می کند: زنها در تمام دنیا در زمینه ی امور مالی به اندازه مردها آموزش نمیبینندو شاید تنها از زن،به عنوان مادر شدن و رسیدگی به امورات خانه و تنظیم دخل و مخارج خانه انتظار برود هر چند در دنیای امروز این دیدگاه خیلی کمرنگ شده و زنها علاوه بر مستقل شدن امورات مالی، به دنبال بالابردن اعتماد بنفس و بکار بردن توانایی ها و مهارتهای خود هستند .اما توصیه ای که میتوانم داشته باشم اینست که در وهله اول خویش را دوست داشته باشند و به سلامت فیزیکی و روانی خودشان بیش از هر چیز دیگری بها بدهند.

 

وی ادامه می دهد: زنان در هر شرایطی که هستند به خود ایمان داشته باشند و کار را شروع کنند و نیمه رها نکنند و هوش و ابتکار خودشان را سرمایه اصلی این کار بدانند.و با وجود اینترنت و امکاناتی که هست از ایده و تکنیک های جدید غافل نشوندو بدانند که بازار هنر همیشه رونق داشته بخصوص اینکه مردم روز به روز به پوشش و زیباتر دیده شدن خودشان اهمیت میدهند.

 

تیموری در پایان از مسئولان می خواهد: یکی از اقدامات اتخاذ سیاست های اصولی و پایدار مالی مسولین مربوطه جهت تخصیص ظرفیت های خرید سالیانه محصولات تعاونی با ضابطه های هدفمند و شفاف است.تضمین خرید محصولات تعاونی های کوچک با اتخاذ تدابیر هدفمند، تخصیص وام های مناسب و بدون بهره جهت نو سازی تجهیزات تولیدی ها، اختصاص یارانه های مشخص جهت خرید مواد اولیه و تجهیزات این حوزه با نرخی منصفانه از جمله خواسته های ما از مسئولان مربوطه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.