تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 13278

عملیات دشوار نجات موتور سواران در گل و لای و سرما توسط هلال احمر

عملیات دشوار نجات موتور سواران در گل و لای و سرما توسط هلال احمر

به گزارش تابان خبر، حمید منجم با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر با ۴۶ پایگاه امداد و نجات و ۲۲۰ امدادگر و ۶۵ دستگاه خودروی امدادی در تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل است، گفت: ساعت 20 شب روز شنبه 11 فروردین، گزارش مفقودی ۴ نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که برای موتورسواری به ارتفاعات شور

به گزارش تابان خبر، حمید منجم با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر با ۴۶ پایگاه امداد و نجات و ۲۲۰ امدادگر و ۶۵ دستگاه خودروی امدادی در تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل است، گفت: ساعت 20 شب روز شنبه 11 فروردین، گزارش مفقودی ۴ نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که برای موتورسواری به ارتفاعات شور درق و کوه‌های بناب مرند رفته بودند، به هلال احمر اعلام شد.

عملیات دشوار نجات موتور سواران در گل و لای و سرما توسط هلال احمر

وی ادامه داد: بلافاصله 3 تیم از هلال احمر با 15 نفر نجاتگر و یک تیم از هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری جمعا با 10 نفر به منطقه اعزام شدند.

کاظمی مسئول تیم امداد و نجات حاضر در صحنه در خصوص این عملیات گفت: عملیات جستجو و نجات به دلیل تاریکی شب، سرمای هوا و باتلاقی بودن منطقه در شرایط دشوار و طاقت‌فرسا ، تا ساعت 3 بامداد روز 12 فروردین به طول انجامید.

وی ادامه داد: در نهایت، با تلاش بی‌وقفه تیم‌های نجات، هر ۴ نفر در منطقه گرفتار شده در گل و لای و باتلاق پیدا شدند و به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

گفته می شود موتورسواران گرفتار شده، جزو تیم‌های آماتور موتورسواری بودند و بدون تجهیزات مناسب و آشنایی کافی با عوارض و مخاطرات منطقه به ارتفاعات رفته بودند که موتور های ایشان در باتلاق گیر کرده و دچار سرمازدگی شده بودند.

این اتفاق بار دیگر رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل مناسب هنگام سفر به مناطق کوهستانی و صعب العبور را گوشزد می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.