تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
کد خبر : 10969

هنر بهترین ابزار هنرمندان برای ادای دین به شهدا است

هنر بهترین ابزار هنرمندان برای ادای دین به شهدا است

به گزارش تابان خبر، اعظم محرابی، هنرمند مراغه ای در جریان برگزاری کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی با اشاره به موضوع نقاشی خود گفت: در این کارگاه، سعی در به تصویر کشیدن موضوعات پیرامون زندگی شهید حسن جنگجو با استفاده از تکنیک رنگ روغن داشته ام. وی با اشاره به ارزش هنر و فرهنگ گفت:

به گزارش تابان خبر، اعظم محرابی، هنرمند مراغه ای در جریان برگزاری کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی با اشاره به موضوع نقاشی خود گفت: در این کارگاه، سعی در به تصویر کشیدن موضوعات پیرامون زندگی شهید حسن جنگجو با استفاده از تکنیک رنگ روغن داشته ام.

هنر بهترین ابزار هنرمندان برای ادای دین به شهدا است

وی با اشاره به ارزش هنر و فرهنگ گفت: هنرمندان با ابزار هنر می توانند دین خود را به شهدا ادا کنند و دیده شدن این نگاه در قالب‌های مختلف در سطح شهر به تسری نگاه مردمی به شهدا یاری می رساند.

محرابی با تاکید بر لزوم نمایش آثار تولید شده در این کارگاه در انظار عمومی و فضاسازی شهر گفت: می توان از نهادهای خاص و خانواده شهدا برای بازدید از آثار دعوت کرده و یا آثار را در محلی به نمایش گذاشت که در معرض دید عموم مردم قرار گیرند و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به عنوان متولی این امر، زمینه لازم برای نمایش آثار را بر عهده دارد که امری خطیر است.

گفتنی است کارگاه نقاشي «رسم شاهدان شيدايي» همزمان با برگزاري كنگره ۱۰ هزار شهيد استان با حضور نقاشان برجسته ملي و استان در روايت تصوير مقاومت و حماسه شهداي آذربايجان از پنجشنبه و جمعه، نهم و دهم آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان مغرب و عشا در صحن مسجد تاريخي كبود تبريز به همت سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري تبريز، شهرداری منطقه یک تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز، بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن هنر های تجسمی برگزار می شود.

مصاحبه از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.